• 1
  • 2
2009-10-24, 22:23
Medlem
hönsmammas avatar
Här visar jag ett exempel på Threshold+Stamp filtret.
Nu överdoserade jag visserligen stamp en aning men du förstår säkert vad jag menar

http://i35.tinypic.com/293ybk0.jpg
Citera
2009-10-24, 22:38
Medlem
Zambals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hönsmamma
Nu överdoserade jag visserligen stamp en aning men du förstår säkert vad jag menar
Snyggt! Fan grabben börjar ju bli riktigt populär här!

Obama for president!
Citera
2009-10-25, 15:09
Medlem
Yozis avatar
Du ska inte använda psh för de. Du skaffar illustrator sen då finns de en knapp som heter live transform då blir bilderna sådär^^ Piss enkelt
Citera
2009-10-25, 15:17
Medlem
ehi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hönsmamma

http://i35.tinypic.com/293ybk0.jpg

De va så ja hade tänkt mig. Riktigt snyggt!
Citera
2009-10-25, 15:29
Medlem
Guffel2s avatar
Nu har jag fått nog av livetraceade bilder. Det är uppenbart att han som säljer tavlor använder sig av detta och att det är denna teknik som faktiskt ligger som diskussion i denna tråden. Jag har full förståelse för att man tycker detta är snyggt osv. Vad jag inte förstår är hur man kan sälja något utan att göra något som helst arbete bakom och nej att autotracea och måla på duk är att jämföra med att köpa en målarbok för barn och fylla i färgerna.

Ber om ursäkt för lite OT vad jag vill säga med detta inlägg är att det faktiskt finns ett riktigt hantverk för att uppnå liknande och bättre resultat. Träna upp ditt öga och lär dig själv bestämma hur en bild ser ut i två färger. Ta inspiration från exempelvis http://obeygiant.com/archives
Citera
2009-10-25, 17:16
Medlem
Cmykos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guffel2
Nu har jag fått nog av livetraceade bilder

Håller med! Sen är ju den där lilla detaljen att det är olagligt att måla av andras fotografier och sälja dem. Inget kreativt manér och det är dessutom stöld, sjukt trött på att folk tjänar pengar på sånt här.
Citera
2009-10-25, 17:35
Medlem
ehi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cmyko
Håller med! Sen är ju den där lilla detaljen att det är olagligt att måla av andras fotografier och sälja dem. Inget kreativt manér och det är dessutom stöld, sjukt trött på att folk tjänar pengar på sånt här.

Ok, men ta gärna upp det med han som säljer tavlorna och inte här. Jag tänker inte sälja några tavlor det är bara så att mina väggar är väldigt tomma...
Citera
2009-10-25, 17:47
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehi1337
Ok, men ta gärna upp det med han som säljer tavlorna och inte här. Jag tänker inte sälja några tavlor det är bara så att mina väggar är väldigt tomma...

Om du med denna tråd enbart ville veta vad effekten heter och inte låta någon diskussion få ske kring den kunde du postat i den stora hjälptråden. Forumet är faktiskt till för att diskutera saker och att ta upp den lagliga aspekten kring användandet av denna effekt kan knappast ses som OT.
Citera
2009-10-25, 17:49
Medlem
ehi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yozi
Du ska inte använda psh för de. Du skaffar illustrator sen då finns de en knapp som heter live transform då blir bilderna sådär^^ Piss enkelt

Var hittar jag den knappen?
Citera
2009-10-25, 17:52
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cmyko

På tal om Obey fick ju Shepard Fairey lära sig detta för inte så länge sedan:
http://politiken.dk/kultur/article812619.ece

OnT: Jag gjorde en liknande målning när jag började min bana inom området, jag livetracea i Illustrator och sedan ritade jag om allt med pentool, för att få mjukare och finare linjer, så slipper de man målar av se ut som skrynkliga åldringar, och det ger ett proffsigare intryck i mina ögon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in