2009-10-24, 13:52
Medlem
felias avatar
Dirk Zimmerman är den senaste i raden av tyska tankebrottslingar. Dirk har nu dömts till nio (9) månaders fängelse för att ha distribuerat Germar Rudolf's 'Lectures on the Holocaust' http://www.vho.org/GB/Books/loth/ till tre (3) offentliga personer. Dirk angav sig själv för att visa hur orimligt det är att ses som kriminell för att uttrycka tvivel om förintelsen.

http://www.youtube.com/watch?v=72dHps9pYSc

Sionisterna står nu inför svåra problem när vanliga människor, med all rätt, börjar ifrågasätta gaskammarmyten. Med Lissabonföredraget är det förmodligen bara en tidsfråga innan Sverige får sina första tankebrottslingar. Är ovan rimliga åtgärder statsmakterna vidtar mot medborgare som uttrycker en åsikt? Varför behövs en strafflag för att upprätthålla förintelsen? Vad kommer att hända med förintelsen när de flesta genomskådat bluffen och öppet uttrycker inte bara tvivel utan börjar ifrågasätta vad det är för statsskick som skickar sina medborgare i fängelse för sina åsikter.

Frågeställningen i tråden är följande:
Är du beredd på att sitta i fängelse eller skicka någon i fängelse med förintelsen som anledning? Motivera ditt ställningstagande, tack.
Senast redigerad av felia 2009-10-24 kl. 13:55.
Citera
2009-10-24, 15:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Är du beredd på att sitta i fängelse eller skicka någon i fängelse med förintelsen som anledning? Motivera ditt ställningstagande, tack.
På A svarar jag nej.
På B svarar jag att ingen form av åsiktsförbud hör hemma i ett demokratiskt samhälle med yttrandefrihet.

Tyskland, om något land, borde ha de historiska beläggen för att inse detta. Nazisternas skoningslösa behandling av de konservativt nationella, socialdemokrater, kommunister samt andra oliktänkande, i synnerhet efter januari -33, borde fungera som ett varnande exempel.
Citera
2009-10-24, 21:30
Medlem
Landsknechts avatar
Jag tycker att det är absolut löjligt att man kan åka i fängelse för att förneka att en historisk händelse ägde rum. Men skulle jag vara redo att bevisa min poäng genom att åka i fängelse för detta? Knappast. Just för att denna lag är så patetisk så skulle jag vägra att låta kräken fängsla mig p.g.a. den.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
I Sverige är det väl 'Hets mot folkgrupp' man inte bör stöta sig med.

/VV

Men i praktiken har väl som tur är HMF lagen inte använts för att förhindra "extrema" åsikter? Det är iaf vad jag har hört/läst.
Citera
2009-10-25, 09:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---

"Beredd" på att fängslas för att jag inte tror på de bisarra lögnerna om "gaskammare i vilka miljontals judar förintades" är jag inte i den meningen att jag fogligt skulle acceptera det. Samtidigt har jag en tämligen stoisk-fatalistisk hållning till livets prövningar. Att det finns mindervärdiga kryp i detta land som gärna skulle se mig och andra tvivlare fängslade är jag övertygad om - och vad jag utifall jag av deras gärningar tvingas därtill är beredd att göra med dem är det bäst att inte tala om här.

Dirk Zimmermans "brott" består som sagt i att han sänt en ytterst städad, faktagrundad och välargumenterad bok, som i en värld som inte tyranniseras av totalitärvänsterliberala sionister borde bli en stor försäljningssuccé, till en borgmästare, en protestantisk kyrkoherde och en katolsk präst. Straffet för det "brottet" i det "demokratiska" Tyskland är i detta fall nio månaders fängelse:

http://www.toqonline.com/2009/10/tri...irk-zimmerman/

Citat:
"---Haberzettel then withdrew for 40 minutes to consider how to rule in this matter. At 15.35 he read out the verdict: 9 months jail, sentence will not be suspended. As reasons he stated that even though freedom of speech is granted, this does not extend to the Holo. There is no debating the Holo because it had taken place. Again the usual stuff. As for the severity of the sentence the judge pointed out that Dirk had not taken the “golden bridge” he had extended him, i.e. that Dirk had given the wrong answer to the final question: would he continue on this path in the future? Haberzettel said that Dirk’s social prognosis was indeed good, as he’s married, has two children and does not have a criminal record. And then literally: “Your criminal prognosis, however, is shocking, and I’m confident that we have not seen the last of you here.”

And that was that: for sending Rudolf’s book to three people, Dirk Zimmerman, father of two, no criminal record, in a steady job, was given nine months prison."
Citera
2009-10-27, 19:07
Medlem
Citat:

Självklart varken eller. Om staten anser att dessa böcker har fel måste de självklart bemöda sig att bevisa motsatsen allt annat är vansinne. Som tysk kan jag bara hoppas att detta inte sprider sig till fler länder.
Citera
2009-10-27, 22:03
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Dirk Zimmerman är den senaste i raden av tyska tankebrottslingar. Dirk har nu dömts till nio (9) månaders fängelse för att ha distribuerat Germar Rudolf's 'Lectures on the Holocaust' http://www.vho.org/GB/Books/loth/ till tre (3) offentliga personer. Dirk angav sig själv för att visa hur orimligt det är att ses som kriminell för att uttrycka tvivel om förintelsen.

/.../

Personligen anser jag att lagen skall följas. Och personligen - med stort eftertryck - anser jag att lagar skall skrivas så att de inte kränker fundamentala rättigheter som yttrande- informations- och åsiktsfrihet. När det kommer till lagstiftning kring brott utan offer bör man göra det med varsamhet och urskiljning.

Därför kan jag se det som en slags berättigad "civil olydnad" att provocera lagstiftarna genom att begå ett brott på det vis som Dirk Zimmerman begått. Skulle jag kunna tänka mig att göra det? Ja, kanske. I alla fall om det finns en domstol som dömer rättvist.

I likhet med andra lagöverträdelser av det här slaget bör domstolen ta hänsyn till syftet med brottet. Här skall domstolen vid utdömandet av straff ta ställning till vad syftet med lagöverträdelsen är. Dirk Zimmerman delade inte ut den aktuella skriften i syfte att förneka eller förringa förintelsen. Därför ser jag det som tveksamt att tilldöma den åtalade fängelsestraff öht. Om jag visste att rättssystemet skulle fungera på detta vis skulle jag kunna tänka mig att begå samma åtalsprovokation.

Vad gäller risken att vi får samma lagstiftning i Sverige som i Tyskland vill jag påstå att risken är nu mer överhängande än någonsin i och med att Lissabonfördraget är på väg att godkännas.

Tack för ordet!
Citera
2009-10-27, 22:14
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Prova läs trådens frågeställningen ännu en gång.

De lagar som idag gäller revisionism i Tyskland kan inom en snar framtid även omfatta Sverige och svenskar.

Kan du utvecka det lite mer? Jag ställde tidigare frågan var i Lissabonfördraget detta står skrivet som du gör gällande i din trådstart.
Citera
2009-10-29, 02:28
Medlem
Xploits avatar
Och så försöker vi hålla oss till topic. Huruvida det är rätt eller fel eller ej att ha lagar mot förnekande av förintelsen kan vi ta i andra trådar. OT rensat.
/Mod
Citera
2009-10-29, 13:45
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Så man får alltså inte svara på TS frågeställningar? Den slutsatsen drar jag av detta deletande av inlägg.

Han frågar bl a:

- Är ovan rimliga åtgärder statsmakterna vidtar mot medborgare som uttrycker en åsikt?
- Varför behövs en strafflag för att upprätthålla förintelsen?

Jag svarade på just de frågorna i mitt första inlägg.

Citera
2009-10-29, 13:55
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Hurdå "skicka någon i fängelse"?
Menar du om man skulle ange någon förnekare för polisen?

Nej, det skulle jag inte.

Skulle du själv sitta i fängelse för den goda saken att förneka förintelsen? Det har du glömt att berätta.
Citera
2009-10-29, 15:15
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hurdå "skicka någon i fängelse"?
Menar du om man skulle ange någon förnekare för polisen?

Nej, det skulle jag inte.

Skulle du själv sitta i fängelse för den goda saken att förneka förintelsen? Det har du glömt att berätta.

Jag har inga planer på att bli martyr likt Zimmerman men jag står för mina åsikter. I det här fallet kan det innebära fängelse om jag vore i Tyskland etc men det kan ändras över en natt till att gälla Sverige. Den dagen den sorgen men jag tänker inte ändra mina åsikter för att komma undan fängelse.

Om man inte kan ha åsikter eller kunna stå för dessa, vad de än är, utan att bli en brottsling är samhället dömt till undergång. Med Håkan Holmberg, Ali Fegan och Expo är vi en bit på väg och de är alltid de som utropat sig till försvarare av minoriteter som är de främsta åsiktsförtryckarna. Jag skulle gärna vilja vet hur man resonerar när man är beredd att skicka någon i fängelse eller indirekt medverka till att någon meningsmotståndare hamnar i fängelse för sina åsikters skull.

Poängen i hela frågeställningen är att om man inte kan tolerera andras åsikter och bekämpar dessa åsikter genom skuldbeläggande och straff, vem är man som person då, vilket samhälle har vi då fått?

Jag vill helt enkelt veta av det av de som finns på detta forum och hur de resonerar om man är beredd att skicka någon i fängelse eller stå för sina "kriminella" åsikter vad det gäller förintelsen. Imorgon kan det vara försent att fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in