Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hurdå "skicka någon i fängelse"?
Menar du om man skulle ange någon förnekare för polisen?
Nej, det skulle jag inte.
Skulle du själv sitta i fängelse för den goda saken att förneka förintelsen? Det har du glömt att berätta.
Jag har inga planer på att bli martyr likt Zimmerman men jag står för mina åsikter. I det här fallet kan det innebära fängelse om jag vore i Tyskland etc men det kan ändras över en natt till att gälla Sverige. Den dagen den sorgen men jag tänker inte ändra mina åsikter för att komma undan fängelse.
Om man inte kan ha åsikter eller kunna stå för dessa, vad de än är, utan att bli en brottsling är samhället dömt till undergång. Med Håkan Holmberg, Ali Fegan och Expo är vi en bit på väg och de är alltid de som utropat sig till försvarare av minoriteter som är de främsta åsiktsförtryckarna. Jag skulle gärna vilja vet hur man resonerar när man är beredd att skicka någon i fängelse eller indirekt medverka till att någon meningsmotståndare hamnar i fängelse för sina åsikters skull.
Poängen i hela frågeställningen är att om man inte kan tolerera andras åsikter och bekämpar dessa åsikter genom skuldbeläggande och straff, vem är man som person då, vilket samhälle har vi då fått?
Jag vill helt enkelt veta av det av de som finns på detta forum och hur de resonerar om man är beredd att skicka någon i fängelse eller stå för sina "kriminella" åsikter vad det gäller förintelsen. Imorgon kan det vara försent att fråga.