Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-18, 21:41
Medlem
Guesswhoiams avatar
Ni som har typ 100/20 // 50/10 jävla tur ni har
Själv så har jag adsl telia betalar för 24 ner o något annat i upp
Får ändå ut 2/0.7
Förbannade Router
Citera
2009-11-18, 22:07
Medlem
shadews avatar
Min polares splitternya modem dog förra veckan (CG 3100, den man får med 100mbit-tjänsten). Skrattade åt honom och var skadeglad. Hux-flux idag dör mitt modem också!! Ringde och de ska skicka ett nytt. Tydligen har hundratals kunder haft samma problem med att deras modem dör (Netgear CG3100-modemet).
Citera
2009-11-18, 22:38
Medlem
Mitt modem har inte dött än, men det har knappast levererat vad det ska heller...

Min internethastighet har inte förändrats nämnvärt från när jag hade 50/10. Ligger runt 46-49 ner och 9,6 upp, med ett fåtal undantag på runt 52mbit. Kostar ju iof inte mer per månad än det gamla men man vill ju ändå få vad man betalar för. Förbannat besviken då comhem ALLTID levererat över förväntan förut (alltid precis under 24mbit då jag hade 24/1 och precis under 50 på 50/10).

Ringde supporten och klagade förra veckan, och då märkte dom att det var nå fel som skulle åtgärdas, vilket det inte gjorde tydligen. Fick sms om att det var fixat igår. Sen när jag pratade med dom senast hade dom glömt bort att ändra mitt abonemang till 100mbit. Men men vi får väl se vad som händer. Har dom inte svarat på mitt mail imorrn blir det till att telefonköa hela förmiddagen imorrn =/
Citera
2009-11-19, 05:45
Medlem
_emptys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuranBanane
Mitt modem har inte dött än, men det har knappast levererat vad det ska heller...

Min internethastighet har inte förändrats nämnvärt från när jag hade 50/10. Ligger runt 46-49 ner och 9,6 upp, med ett fåtal undantag på runt 52mbit. Kostar ju iof inte mer per månad än det gamla men man vill ju ändå få vad man betalar för. Förbannat besviken då comhem ALLTID levererat över förväntan förut (alltid precis under 24mbit då jag hade 24/1 och precis under 50 på 50/10).

Ringde supporten och klagade förra veckan, och då märkte dom att det var nå fel som skulle åtgärdas, vilket det inte gjorde tydligen. Fick sms om att det var fixat igår. Sen när jag pratade med dom senast hade dom glömt bort att ändra mitt abonemang till 100mbit. Men men vi får väl se vad som händer. Har dom inte svarat på mitt mail imorrn blir det till att telefonköa hela förmiddagen imorrn =/

Du måste tydligen ha GBIT-kort för att få ut 100mbit.. varför det är så har jag ingen aning om..
Citera
2009-11-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MS13424
Ta inte detta fel , vi alla är här för vi vill ha hjälp ect , men vad har du fått denna info från eller kunskapen ?

för jag blir fan galen asså

Jag är helt enkelt bara bra på det jag gör när det gäller datorer. :P

Jag klurade ut frekvensen genom att koppla in mitt gamla modem och spionera lite på inställningarna i det.

Jag kan faktiskt inte förklara hur jag kan veta det jag vet i många fall.. Kanske är andlig hjälp eller något.
Citera
2009-11-19, 22:35
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Jag är helt enkelt bara bra på det jag gör när det gäller datorer. :P

Jag klurade ut frekvensen genom att koppla in mitt gamla modem och spionera lite på inställningarna i det.

Jag kan faktiskt inte förklara hur jag kan veta det jag vet i många fall.. Kanske är andlig hjälp eller något.
Va bra du kanske kan du hälpa mig lite problem. Hade samma problems som övriga folk me CG3100. Stänge av NAT o då funkade det prima me båda nätet o utorrent. Men dessväre så har jag en HTPC oxå. Satt o funderade på hur jag skulle lösa det. Ett lösning var iom CG3100 blir ett modem(avstängt NAT) så skulle jag kunna koppla mitt Dlink 855 router till netgear o det funkade prima men då ströp hastigheten. Testade både speednet o bredbandskollen. Gjorde 6 test o kunde bara max 21. Funderade ett tag till. Sket i router o kopplade andra datorn till netgear oxå. Allting fungerar perfekt. Utorrent maxar runt 7,4 Mbps o har ingen problems att surfa samtidigt. Nu till min fråga hur mkt sjunker i hastighet om bägge datorer r online. Jag menar om ena sitter o kollar på youtube o det andra sitter o spelar online ???? Vet att det lite otydligt förklarat men r lite trött
Senast redigerad av Nemesis(SM) 2009-11-19 kl. 22:38.
Citera
2009-11-19, 22:59
Medlem
Fixade denna tjänst och fick med ett netgear modem. Jag har stora problem! Enligt bredbandskollen så sitter jag på 98 mbit ner och 9,8 mbit upp. Bra! Problemet är då att hela internet e segt som fan. Sidor tar minuter på sig att ladda som innan med mitt 2mbit gick snabbt att ladda. Varför händer detta? Måste man fixa någon inställning i modemet eller?
Citera
2009-11-19, 23:10
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Fixade denna tjänst och fick med ett netgear modem. Jag har stora problem! Enligt bredbandskollen så sitter jag på 98 mbit ner och 9,8 mbit upp. Bra! Problemet är då att hela internet e segt som fan. Sidor tar minuter på sig att ladda som innan med mitt 2mbit gick snabbt att ladda. Varför händer detta? Måste man fixa någon inställning i modemet eller?
Har du utorrent igång samtidigt när du surfar ??????
Citera
2009-11-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Har du utorrent igång samtidigt när du surfar ??????

aa, dock seedar jag bara med 200 kbit/s, alltså 20% av min totala uppladdnings hastighet. Laddar inte ner något.
Citera
2009-11-19, 23:23
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
aa, dock seedar jag bara med 200 kbit/s, alltså 20% av min totala uppladdnings hastighet. Laddar inte ner något.
Det många som nyligen har bytt till comhem XXL som har problem me det bla jag själv. Hade samma problem. Löste genom jag stängde av NAT på router sidan (dvs 192.168.0.1). Finns ett inlägg längre bak som en kille har skrivit. Fungerade utmärkt dock så fungerar inte routern då när du stänger av NAT så blir routern till modem.
Citera
2009-11-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Det många som nyligen har bytt till comhem XXL som har problem me det bla jag själv. Hade samma problem. Löste genom jag stängde av NAT på router sidan (dvs 192.168.0.1). Finns ett inlägg längre bak som en kille har skrivit. Fungerade utmärkt dock så fungerar inte routern då när du stänger av NAT så blir routern till modem.

Hjälpte faktiskt ganska så bra. Får väl installera en extern router istället då. Eller uppkommer samma problem då?
Citera
2009-11-19, 23:35
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Hjälpte faktiskt ganska så bra. Får väl installera en extern router istället då. Eller uppkommer samma problem då?
Du sitter faktiskt i samma sitts som jag. Har två datorer, ena htpc o andra spel datorn. Har ett D-link 855 som jag försökte trix lite me. Allting ffungerade klockrent förutom hastigheten. Den sjönk ner till max 22 Mbits. Testade både bredbanskollen o speednet. Blir piss förbannat. Slutigen har jag kopplat det andra datorn oxå till netgear. Både fungerar o det går utmärkt att surfa samtidigt uppar me utorrent. Men däriemot så vet jag inte hur mkt hastigheten sjunker när ena datorn sitter o kollar på youtube o den andre sitter o spelar. Det var just den frågan som jag har ställt så hoppas nån kan svara på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in