2009-10-23, 19:19
Bannlyst
Har bootat upp med Windows XP skivan, valt att reparera min befintliga installation istllet fr en ny installation. Har inte reparerat via konsolen (den svarta skrmen), som den kallas.
Nya filer kopierades, och datorn startades om. Nu mts jag gng p gng av en bl Windows XP-ruta dr det str "Installationsprogrammet startas om........."

Jag kommer ingenstans. Vad r fel? r hrddisken frstrd? CD/DVD-enheten?

Skulle i och fr sig kunna installera XP p nytt, utan att formatera. Men frgan r om alla dokument i C frsvinner d? Tacksam fr svar!
Citera
2009-10-23, 21:47
Medlem
hasenfrasens avatar
Starta upp p en Ubuntu Live-CD och skerhetskopiera ver filerna till en USB-sticka - men s lnge du INTE vljer att formattera ligger dina data kvar p hrddisken
Citera
2009-10-23, 21:56
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Starta upp p en Ubuntu Live-CD och skerhetskopiera ver filerna till en USB-sticka - men s lnge du INTE vljer att formattera ligger dina data kvar p hrddisken
bara namnet ubuntu det lr krylla av virus nr du har instalerat skiten
Citera
2009-10-24, 14:04
Bannlyst
Om jag installerar en ny kopia av Windows XP p C, kommer mina dokument att finnas kvar?

Jag frstr inte vad Ubuntu har med saken att gra. Det r XP jag har problem med.
Citera
2009-10-24, 16:58
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Om jag installerar en ny kopia av Windows XP p C, kommer mina dokument att finnas kvar?

Jag frstr inte vad Ubuntu har med saken att gra. Det r XP jag har problem med.
Ubuntu r ett operativsystem baserat p Linux. Man kan boota datorn med hjlp av en livecd som innehller operativet. D fr du tillgng till det du behver skerhetskopiera.

Du kan ocks vlja att installera hela xp en gng till genom att boota p installationsksivan och nr du fr frgan vilken mapp som den ska installeras i (normalt C:\WINDOWS) s skriver du istllet C:\WINDOWS2 eller liknande. Du kommer d att f en helt ny installation p disken. OBS du fr inte vlja att formatera fr d spricker hela upplgget. Nr du sedan startar datorn fr du upp tv alternativ med med vilket operativ du vill starta med. Vilken som blir den nya vet jag inte men du fr testa bda. Nr du sedan ftt igng datorn med drivrutiner och annat som du behver kopierar du ver dina filer i din nya profil och s kan du radera C:\WINDOWS fr utrymmets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in