2017-09-19, 20:17
Medlem
Bilder på samtliga GM verkar ej existera. Någon?
F.ö har jag försökt finna den TV-dokumentär med intervjuer som man hör urklipp från i P3dokumentären utan framgång heller. Intressant fall!

Edit: "En resa i våld" skall titeln på den vara.
Senast redigerad av coatmeal 2017-09-19 kl. 20:22.
Citera
2017-09-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Länken är borta, men 1.20 in här kan man se när han blir skjuten. Varför tror ni att han gick sådär med vapnet?

http://youtu.be/aAi7oEEJmRM

För att han var rejält väck!

Han var yrvaken och ordentligt påtänd..

Om jag inte minns helt fel hade polisen förhandlat med trion via telefon, och fått dem att ge upp och komma ut för att överlämna sig.

Den här knäppgöken som blev skjuten hade tagit rejält med tabletter och därför legat och sovit när de två kompisarna snackade i telefon. Han hade med andra ord ingen aning vad som hade bestämts, så när hans två kompisar väcker upp honom tror han att de ska åka vidare till nåt nytt ställe eller nåt sånt? Han upptäcker när han kommer ut att han glömt sin snuttefilt, alltså hans AK4:a och går in för att hämta den!

Som tur är så var poliserna bra på att skjuta prick.
Senast redigerad av Macke85 2017-09-20 kl. 12:32.
Citera
2017-09-20, 12:32
Medlem
Det här är vad jag minns från något tv-reportage som gick ett par år senare under sena nittiotalet.

Killen som blev skjuten av polisen intervjuades när han satt i fängelse och han var då rejält bitter på polisen för att de skjutit sönder hans knä bara sådär!

I själva verket var det kanske han själv som saknade konsekvenstänk och borde ha valt sitt umgänge lite bättre...
Citera
2017-09-22, 03:13
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
I själva verket var det kanske han själv som saknade konsekvenstänk och borde ha valt sitt umgänge lite bättre...
Sonny var felknullad från födseln och var predestinerad till att dö ung.
Citera
2017-09-24, 19:09
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Det här är vad jag minns från något tv-reportage som gick ett par år senare under sena nittiotalet.

Killen som blev skjuten av polisen intervjuades när han satt i fängelse och han var då rejält bitter på polisen för att de skjutit sönder hans knä bara sådär!

I dokumentären som finns på p1(?) så säger en polisman att han sagt till polisen som sköt att han "siktat för lågt", dvs han ville bli skjuten.

Jävla idioter dom där, minns när det skedde men i dokumentären får man höra vad dom gjorde under sin resa, bland annat sköt dom en kille i ansiktet med en pistol och knivhögg en pappa i hemmet och tänkte kidnappa hans 3-månaders barn. Pappan förlorade 2 l blod men klarade sig.
Dom lämnade 20 brottsoffer efter sig på sin vansinnesfärd. Synd att inte polisen pepprade ner dom allihopa.
Citera
2017-10-09, 19:21
Medlem
http://www.expressen.se/gt/familjen-...-kidnappades-/
Citera
2017-10-11, 11:02
Medlem
Yusuf och Theo, babbarna, var båda ifrån Sthlm? Man kan väl misstänka, och hoppas, att dessa båda lämnat in,
Citera
2019-02-27, 23:13
Medlem
Verkar inte finnas information mm hur det gått med gm:en.
Lät som yusuf var den drivande, han sköt en oskyldiga kille i huvudet med pistol som överlevde med tur, han knivhögg en trebarnsfar flera gånger. Han hotade att ha ihjäl hela gisslan i hallsberg om han inte fick träffa sin flickvän. Och det var även mer som framkom i p3 dokumentären.
Som tidigare frågat, vad gör den människan idag? Han och theo fick 10-11 år. Sonny 6 eller 7.
Polisen sa att det här var unikt på den tiden att folk åkte omkring med automat vapen i bilarna men att det händer varje vecka nu. Tråkig utveckling, sverige var ett lugnare land förut. En hel del våld fanns men inte så ofta och brutalt som idag även fast det hände. Men det som hände minns jag ännu idag typ valjakalla och andra mord nu hinner jag knappt med att memorera då det är ofta. P3 dokumentären -om detta finns för övrigt på spotify.
Citera
2019-06-03, 20:04
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Verkar inte finnas information mm hur det gått med gm:en.
Lät som yusuf var den drivande, han sköt en oskyldiga kille i huvudet med pistol som överlevde med tur, han knivhögg en trebarnsfar flera gånger. Han hotade att ha ihjäl hela gisslan i hallsberg om han inte fick träffa sin flickvän. Och det var även mer som framkom i p3 dokumentären.
Som tidigare frågat, vad gör den människan idag? Han och theo fick 10-11 år. Sonny 6 eller 7.
Polisen sa att det här var unikt på den tiden att folk åkte omkring med automat vapen i bilarna men att det händer varje vecka nu. Tråkig utveckling, sverige var ett lugnare land förut. En hel del våld fanns men inte så ofta och brutalt som idag även fast det hände. Men det som hände minns jag ännu idag typ valjakalla och andra mord nu hinner jag knappt med att memorera då det är ofta. P3 dokumentären -om detta finns för övrigt på spotify.
Vad har hänt med gärningsmännen, vad gör de idag?
Citera
2020-06-11, 11:41
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "TV-bilderna när polisen skjuter killen i Hallsberg" -► "Gisslandramat i Hallsberg 1995".

/Mod
Citera
2021-01-11, 02:44
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilreaktion
En av gärningsmännen är alltså avliden sedan länge vilket inte framgår inte av P3:s dokumentär. Vad gör de andra två?

Förhoppningsvis har dom väl också hängt sig
Citera
2021-08-10, 16:49
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Bergmaier
Yusuf och Theo, babbarna, var båda ifrån Sthlm? Man kan väl misstänka, och hoppas, att dessa båda lämnat in,

Vad gör dom idag? Någon måste väl förfan veta vilken verkstad dom slavar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in