2017-09-19, 20:17
Medlem
Bilder p samtliga GM verkar ej existera. Ngon?
F. har jag frskt finna den TV-dokumentr med intervjuer som man hr urklipp frn i P3dokumentren utan framgng heller. Intressant fall!

Edit: "En resa i vld" skall titeln p den vara.
Senast redigerad av coatmeal 2017-09-19 kl. 20:22.
Citera
2017-09-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Lnken r borta, men 1.20 in hr kan man se nr han blir skjuten. Varfr tror ni att han gick sdr med vapnet?

http://youtu.be/aAi7oEEJmRM

Fr att han var rejlt vck!

Han var yrvaken och ordentligt ptnd..

Om jag inte minns helt fel hade polisen frhandlat med trion via telefon, och ftt dem att ge upp och komma ut fr att verlmna sig.

Den hr knppgken som blev skjuten hade tagit rejlt med tabletter och drfr legat och sovit nr de tv kompisarna snackade i telefon. Han hade med andra ord ingen aning vad som hade bestmts, s nr hans tv kompisar vcker upp honom tror han att de ska ka vidare till nt nytt stlle eller nt snt? Han upptcker nr han kommer ut att han glmt sin snuttefilt, allts hans AK4:a och gr in fr att hmta den!

Som tur r s var poliserna bra p att skjuta prick.
Senast redigerad av Macke85 2017-09-20 kl. 12:32.
Citera
2017-09-20, 12:32
Medlem
Det hr r vad jag minns frn ngot tv-reportage som gick ett par r senare under sena nittiotalet.

Killen som blev skjuten av polisen intervjuades nr han satt i fngelse och han var d rejlt bitter p polisen fr att de skjutit snder hans kn bara sdr!

I sjlva verket var det kanske han sjlv som saknade konsekvenstnk och borde ha valt sitt umgnge lite bttre...
Citera
2017-09-22, 03:13
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
I sjlva verket var det kanske han sjlv som saknade konsekvenstnk och borde ha valt sitt umgnge lite bttre...
Sonny var felknullad frn fdseln och var predestinerad till att d ung.
Citera
2017-09-24, 19:09
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Det hr r vad jag minns frn ngot tv-reportage som gick ett par r senare under sena nittiotalet.

Killen som blev skjuten av polisen intervjuades nr han satt i fngelse och han var d rejlt bitter p polisen fr att de skjutit snder hans kn bara sdr!

I dokumentren som finns p p1(?) s sger en polisman att han sagt till polisen som skt att han "siktat fr lgt", dvs han ville bli skjuten.

Jvla idioter dom dr, minns nr det skedde men i dokumentren fr man hra vad dom gjorde under sin resa, bland annat skt dom en kille i ansiktet med en pistol och knivhgg en pappa i hemmet och tnkte kidnappa hans 3-mnaders barn. Pappan frlorade 2 l blod men klarade sig.
Dom lmnade 20 brottsoffer efter sig p sin vansinnesfrd. Synd att inte polisen pepprade ner dom allihopa.
Citera
2017-10-09, 19:21
Medlem
http://www.expressen.se/gt/familjen-...-kidnappades-/
Citera
2017-10-11, 11:02
Medlem
Yusuf och Theo, babbarna, var bda ifrn Sthlm? Man kan vl misstnka, och hoppas, att dessa bda lmnat in,
Citera
2019-02-27, 23:13
Medlem
Verkar inte finnas information mm hur det gtt med gm:en.
Lt som yusuf var den drivande, han skt en oskyldiga kille i huvudet med pistol som verlevde med tur, han knivhgg en trebarnsfar flera gnger. Han hotade att ha ihjl hela gisslan i hallsberg om han inte fick trffa sin flickvn. Och det var ven mer som framkom i p3 dokumentren.
Som tidigare frgat, vad gr den mnniskan idag? Han och theo fick 10-11 r. Sonny 6 eller 7.
Polisen sa att det hr var unikt p den tiden att folk kte omkring med automat vapen i bilarna men att det hnder varje vecka nu. Trkig utveckling, sverige var ett lugnare land frut. En hel del vld fanns men inte s ofta och brutalt som idag ven fast det hnde. Men det som hnde minns jag nnu idag typ valjakalla och andra mord nu hinner jag knappt med att memorera d det r ofta. P3 dokumentren -om detta finns fr vrigt p spotify.
Citera
2019-06-03, 20:04
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Verkar inte finnas information mm hur det gtt med gm:en.
Lt som yusuf var den drivande, han skt en oskyldiga kille i huvudet med pistol som verlevde med tur, han knivhgg en trebarnsfar flera gnger. Han hotade att ha ihjl hela gisslan i hallsberg om han inte fick trffa sin flickvn. Och det var ven mer som framkom i p3 dokumentren.
Som tidigare frgat, vad gr den mnniskan idag? Han och theo fick 10-11 r. Sonny 6 eller 7.
Polisen sa att det hr var unikt p den tiden att folk kte omkring med automat vapen i bilarna men att det hnder varje vecka nu. Trkig utveckling, sverige var ett lugnare land frut. En hel del vld fanns men inte s ofta och brutalt som idag ven fast det hnde. Men det som hnde minns jag nnu idag typ valjakalla och andra mord nu hinner jag knappt med att memorera d det r ofta. P3 dokumentren -om detta finns fr vrigt p spotify.
Vad har hnt med grningsmnnen, vad gr de idag?
Citera
2020-06-11, 11:41
Moderator
blomvattnares avatar
ndrad rubrik: "TV-bilderna nr polisen skjuter killen i Hallsberg" -► "Gisslandramat i Hallsberg 1995".

/Mod
Citera
2021-01-11, 02:44
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilreaktion
En av grningsmnnen r allts avliden sedan lnge vilket inte framgr inte av P3:s dokumentr. Vad gr de andra tv?

Frhoppningsvis har dom vl ocks hngt sig
Citera
2021-08-10, 16:49
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Bergmaier
Yusuf och Theo, babbarna, var bda ifrn Sthlm? Man kan vl misstnka, och hoppas, att dessa bda lmnat in,

Vad gr dom idag? Ngon mste vl frfan veta vilken verkstad dom slavar p?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in