Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-08-02, 13:10
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drafted

#1 Favorit cigaretter?
#2 Snus eller cigaretter?
#3 Vidrigaste cigaretterna?
#4 Vad tycker du om dom billiga cigaretterna, så som Level?
#5 Hur får du tag i cigaretter?
#6 När började du röka?
#7 Ångrar du att du började?
#8 Morgoncigaretten eller kvällscigaretten, viktigast/godast?
#9 Om du är över 18; Köper du ut cigaretter åt minderåriga?
#10 Långa eller korta cigaretter? Motivera ditt svar.

#: Prince Röda
#: Snus.
#: Kommer inte på några vidriga.
#: Brukar röka LM ibland, duger ganska bra.
#: Köper på Coop, eller vart fan som helst.
#: Rökt i ca 2 år, men röker inte på heltid, men har alltid ett paket med mig, kanske 1-2 cigg paket i veckan, snusar på heltid dock.
# Nja, Om jag började röka på heltid skulle jag nog det.
# Ah, Mina polares lillebrossor osv.
#: korta.
Citera
2010-08-09, 16:12
Medlem
Bowls avatar
#1 Favorit cigaretter?
Lucky Strike
Cigaretter
Polska LM
Tycker det ska vara lite mer rostad smak i cigaretten än de billiga cigaretterna har.
Handlar i butik
#6 När började du röka?
Kallar mig inte rökare utan tar det mer som en avkoppling, några cigaretter i veckan, oftast vid öldrickande.
Läs svaret ovan.
Till kaffegöken.
Aldrig gjort.
Vanliga korta, 100s tar för lång tid att röka.
Citera
2012-01-03, 12:32
Medlem
kiittys avatar
#1 Favorit cigaretter? Gröna Blend
#2 Snus eller cigaretter? Cigaretter
#3 Vidrigaste cigaretterna? L&M
#4 Vad tycker du om dom billiga cigaretterna, så som Level? Level är okej, L&M och Pall Mall är dock ingenting jag gillar, då lägger jag hellre ett par kronor extra och köper Lucky Strike.
#5 Hur får du tag i cigaretter? Jag köper på närmsta affär
#6 När började du röka? Höstterminen i sjuan. Jag skulle fylla 13.
#7 Ångrar du att du började? Ja och nej. Jag älskar att kunna ta en cigg ibland, men det är samtidigt väldigt jobbigt att ha sådant begär som man trots allt har då man är beroende.
#8 Morgoncigaretten eller kvällscigaretten, viktigast/godast? Kvällsciggen absolut! Kan knappt sova på kvällen om jag inte rökt.
#9 Om du är över 18; Köper du ut cigaretter åt minderåriga? Det finns vissa människor jag köper åt, vissa inte. Är någon 17 tycker jag att det är okej, är dom 14 så vägrar jag.
#10 Långa eller korta cigaretter? Motivera ditt svar. Både och. Långa kan man röka halva och sen spara spaffen av, korta kan man röka hela. Långa brukar ibland bli lite för mycket för mig, men det känns på sätt och vis ändå ekonomiskt då man kan röka dem två gånger ibland. Korta är dock i alla lägen godare!
Citera
2012-01-03, 22:34
Medlem
#1 John Silver, Camel, Marlboro Gold Advance, Lucky Strike. Jag har många favoriter.
#2 Cigaretter, såklart.
#3 Ryska West, om vi inte räknar smuggel så nog Vito eller Geos Bell.
#4 Level är väl okej, Chesterfield är najs för att vara så billiga, Pall Mall är skit.
#5 Köper dem i närmsta butik.
#6 För två år sen.
#7 Inte det minsta.
#8 Morgonciggen är viktigast, kvällsciggen finast.
#9 Ja, det gör jag väl, fast bara till kompisar.
#10 Korta, långa är jobbiga och tar för lång tid att röka upp.
Citera
2012-01-04, 00:10
Medlem
stavas avatar
#1 Favoritcigaretter? Camel Blue och Camel Activate. Ibland Lucky Strike eller Marlboro Fresh

#2 Snus eller cigaretter? Cigaretter, gillar inte snus... Folk får gärna snusa, men jag vill inte.

#3 Vidrigaste cigaretterna? Goal och Yin Ling!

#4 Vad tycker du om dom billiga cigaretterna, så som Level? Röker för att det är gott, inte för att mata ett begär. Därför undviker jag oftast lågpriscigg, men testar gärna nyheter.

#5 Hur får du tag i cigaretter? Har jag lite flyt köper jag limpor lite billigare hos tobakshandlarn, annars 7-11 eller typ Konsum...

#6 När började du röka? Regelbundet runt 17, har haft två långa uppehåll sen dess.

#7 Ångrar du att du började? Nej! Det är dyrt, men jag gillar verkligen att röka!

#8 Morgoncigaretten eller kvällscigaretten, viktigast/godast? Oj... Morgonciggen kanske viktigast och gonattciggen godast. Och efter-maten-ciggen, och till kaffet...

#9 Om du är över 18; Köper du ut cigaretter åt minderåriga? Kan jag mycket väl göra om nån är trevlig, men inte till småungar och inte regelbundet.

#10 Långa eller korta cigaretter? Motivera ditt svar. Korta, pga brist på tålamod och att mina favvo inte finns som långa. Men det är grymt snyggt med en tjej som röker 100's!
Citera
2012-01-08, 06:34
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
#1 Favoritcigaretter? Marlboro Fresh och Marlboro Menthol.
#2 Snus eller cigaretter? Cigaretter.
#3 Vidrigaste cigaretterna? Har aldrig rökt nån riktigt vidrig sådär, dock tycker jag Pallmall smakar lite billigt.
#4 Vad tycker du om dom billiga cigaretterna, så som Level? Level är prisvärda om man har det lite knapert. Deras gröna är faktiskt rätt goda.
#5 Hur får du tag i cigaretter? Köper/får av kompisar
#6 När började du röka? Vill ej kalla mig rökare, röker inte för att jag är beroende utan för att det är gott. En cigg om dagen ungefär, sedan kan man ha en veckas uppehåll. På fest/krogen kan dock ett helt paket ryka på en kväll.
#7 Ångrar du att du började? Nja. Man är väl livsnjutare.
#8 Morgoncigaretten eller kvällscigaretten, viktigast/godast? Båda lika viktiga, likaså eftermatenciggen.
#9 Om du är över 18; Köper du ut cigaretter åt minderåriga? Har väl hänt, kräver dock dricks för mödan
#10 Långa eller korta cigaretter? Motivera ditt svar. Korta. Långa är för långa o tar för lång tid, de känns inte lika fylliga häller.
Citera
2012-11-08, 19:06
Bannlyst
*bump*

Vafan Rökte ur ett nyöppnat Marlboro precis, fick en äcklig bismak av jag vet inte men obehaglig smak och eftersmak lite kemiskt kanske,

Jag vet inte vart jag köpt det då jag köper paket lite varstans och lägger i skafferiet ...

Det har svensk text Bla Högsta pris 53.00:- / Tjära 10mg Nikotin 0,8 mg Kolmoxid 10 mg / RÖKNING SKADAR ALLVARLIGT DIG SJÄLV OCH PERSONER I DIN OMGIVNING.

Kan det vara fake, kan mycket väl inhandlats i en turkkiosk.
Citera
2013-01-17, 14:17
Medlem
knekt sparvs avatar
Jag har funderat lite på cigaretter och eran syn på olika märken. Den här tråden lånas lite eftersom jag inte tycker att det är tillräckligt OT från det här ämnet för att starta en egen.
Jag röker inte själv men fick för ett tag sedan för mig (jag är fullt medveten om att det här kan vara en av de dummaste idéerna jag någonsin fått) att jag ska börja röka. Inte kedjeröka med lite då och då. Ibland får jag nämligen den där känslan "nu skulle jag nog ha tagit en cigarett om jag rökte". Förvisso tycker jag av ren principsak att det är äckligt när folk röker men jag gillar ändå tanken.

Vad skulle ni rekommendera till en nybörjare på en liten bit över 20 som har feströkt ett par gånger. Jag skulle inte kalla mig hipster direkt men jag gillar baskrar och 40-tal. Vad röker man då? Något som är gott? Hur mycket skiljer sig priset? Jag har inget jobb så jag ser gärna att det skulle vara något prisvärt snarare än något som bara är dyrt. Men som sagt skulle det ju inte bli någon daglig grej utan kanske någon/ett par gånger i veckan/bjudcigg. Eller är jag bara dum i huvudet om jag skulle ha det som något slags omvänt nyårslöfte?
Citera
2013-01-17, 18:36
Medlem
burtroberts avatar
#1 Favorit cigaretter?
Röda prince
cigaretter
blend smakar överkörd grävling
köper oftast budget cigaretter, level/pall mall. är fattig
köper i affärN
#6 När började du röka?
3 år sen
nej
morgoncigaretten utan tvekan
nix
korta, långa känns klena och tar för lång tid att röka upp.
Citera
2015-04-15, 18:45
Bannlyst
Rökte några grekiska cigaretter på 80-talet. Tobaken såg ut som gräs, och äcklig smak.
Dessa rökverk nyttjades mest av busschaffisar och andra proletärer.
Citera
2015-04-15, 22:07
Medlem
vickessons avatar
#1 Marlboro röda långa
#2 Ciggaretter
#3 Typ all menthol skit. Eller click skit.
#4 Level är ingen höjdare, LM röker jag dock ganska ofta och tycker den är ok!
#5 Antingen i vanlig affär, har jag inte legget med mig på stan ber jag någon på resecentrum (skövde) köpa ut! (Nyss fylda 18 år)
#6 16-års åldern
#7 Ja! Dyrt som fan!
#8 Morgonciggen pga. nikotinkicken, den får man inte på kvällen
#9 Nej, vill inte att andra ska börja pga. mig.
#10 Långa, extra njutning
Senast redigerad av vickesson 2015-04-15 kl. 22:12.
Citera
2016-08-19, 10:45
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanss0n1337
Hejsan.

Jag har rökt i cirka ett halvår nu, och när jag har 50 kronor, då jag ska köpa ett paket, köper jag oftast John Silver eller Lucky Strike.
Anways, tänkte ställa ett par frågor till er flashbackare, är lite nyfiken på vad ni gillar för cigg osv.

PS. Frågorna är naturligtvis endast för rökare.

#1 Favorit cigaretter?
#6 När började du röka?
(Ganska självklar fråga, men jag tycker att långa kan vara jobbiga ibland då men inte orkar röka upp hela alltid
1. Just nu är det blåa Chesterfield som jag bara röker. Ibland kan jag röka Level, Lucky Strike och Camel ibland.

2. Cigg. Snusade innan jag rökte dock, så jag har erfarenhet av båda.

3. Jin Ling. Samt några tyska cigg. Innan jag började röka på riktigt blev jag erbjuden billiga smuggelcigg.

4. Vissa är riktigt bra! Gillar dock inte röda Winston, de luktar så sjukt mycket. Känns gansksa ofräscht när det luktar i hela lägenheten!

5. Köper dem i en affär? När jag var under 14 och rökte en gång i månaden typ. När jag var 15+ så gick jag ju till turkaffärer, och vid tillfället den lilla andelen nekade att jag fick köpa utan leg så lyckades jag övertala dem på något vänster. När jag var 18 kunde jag ju köpa överallt.

6. När jag var tio så köpte jag ett paket smuggelcigg av min arabkompis som gick i min klass. Det var Level Smooth Flavour från Polen. Jag rökte 2/3 stycken med munbloss, och när jag kom hem så fick jag för mig att gömma dem i ett hål i ett träd. Sen hittade jag inte dem. När jag var 13 tror jag så började jag få cigg av mina vänner, och när jag var 14 började jag röka på riktigt. Då rökte jag 50-75%av ett paket om dagen. Oftast var det då Level, eftersom att det var vad jag rökt innan. Men det var även då jag började pröva Lucky Strikes och Chesterfield och andra märken. Jag slutade röka när jag var 14 också, eftersom att jag satt lite i klistret med smugglat sprit och sånt. Då tänkte jag att jag gått för långt, så jag slutade. När jag blev av med det dåliga umgänget och inte satt så mycket i skiten så började jag röka igen, och jag har inte slutat sedan dess. Jag var 15 då.

7. Nej. Det var skönt tyckte jag, och det var bra att jag fick testa på det som ung. Däremot får jag lite ångest ibland att jag fortfarande röker. Skulle vara bra att sluta, har dock ingen lust just nu. Sorgligt...

8. Röker en på morgonen, den är nästan bäst eftersom att allt nikotin är ute ut kroppen sedan innan. Efter lunchen röker jag också ibland, men bara ibland. På kvällen brukar jag röka också. Sen röker jag ju mer än de tillfällena också.

9. Ibland, om jag ändå är påväg in i en affär och någon frågar. Men jag vill inte att människan ska vara under 15, och det ska inte vara någon som glappar om saker o ting. Jag checkar inte leg eller så, jag dömmer (tyvärr) efter utseendet.

10. Långa. Om man inte orkar röka upp hela är det bara till att fimpa dem. Man sparar ju inget ditekt på att röka kortare... De är ju till och med dyrare *facepalm*.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in