Citat:
Ursprungligen postat av
johanss0n1337
Hejsan.
Jag har rökt i cirka ett halvår nu, och när jag har 50 kronor, då jag ska köpa ett paket, köper jag oftast John Silver eller Lucky Strike.
Anways, tänkte ställa ett par frågor till er flashbackare, är lite nyfiken på vad ni gillar för cigg osv.
PS. Frågorna är naturligtvis endast för rökare.
#1 Favorit cigaretter?
#2 Snus eller cigaretter?
#3 Vidrigaste cigaretterna?
#4 Vad tycker du om dom billiga cigaretterna, så som Level?
#5 Hur får du tag i cigaretter?
#6 När började du röka?
#7 Ångrar du att du började?
#8 Morgoncigaretten eller kvällscigaretten, viktigast/godast?
#9 Om du är över 18; Köper du ut cigaretter åt minderåriga?
#10 Långa eller korta cigaretter? Motivera ditt svar.
(Ganska självklar fråga, men jag tycker att långa kan vara jobbiga ibland då men inte orkar röka upp hela alltid
1. Just nu är det blåa Chesterfield som jag bara röker. Ibland kan jag röka Level, Lucky Strike och Camel ibland.
2. Cigg. Snusade innan jag rökte dock, så jag har erfarenhet av båda.
3. Jin Ling. Samt några tyska cigg. Innan jag började röka på riktigt blev jag erbjuden billiga smuggelcigg.
4. Vissa är riktigt bra! Gillar dock inte röda Winston, de luktar så sjukt mycket. Känns gansksa ofräscht när det luktar i hela lägenheten!
5. Köper dem i en affär? När jag var under 14 och rökte en gång i månaden typ. När jag var 15+ så gick jag ju till turkaffärer, och vid tillfället den lilla andelen nekade att jag fick köpa utan leg så lyckades jag övertala dem på något vänster. När jag var 18 kunde jag ju köpa överallt.
6. När jag var tio så köpte jag ett paket smuggelcigg av min arabkompis som gick i min klass. Det var Level Smooth Flavour från Polen. Jag rökte 2/3 stycken med munbloss, och när jag kom hem så fick jag för mig att gömma dem i ett hål i ett träd. Sen hittade jag inte dem. När jag var 13 tror jag så började jag få cigg av mina vänner, och när jag var 14 började jag röka på riktigt. Då rökte jag 50-75%av ett paket om dagen. Oftast var det då Level, eftersom att det var vad jag rökt innan. Men det var även då jag började pröva Lucky Strikes och Chesterfield och andra märken. Jag slutade röka när jag var 14 också, eftersom att jag satt lite i klistret med smugglat sprit och sånt. Då tänkte jag att jag gått för långt, så jag slutade. När jag blev av med det dåliga umgänget och inte satt så mycket i skiten så började jag röka igen, och jag har inte slutat sedan dess. Jag var 15 då.
7. Nej. Det var skönt tyckte jag, och det var bra att jag fick testa på det som ung. Däremot får jag lite ångest ibland att jag fortfarande röker. Skulle vara bra att sluta, har dock ingen lust just nu. Sorgligt...
8. Röker en på morgonen, den är nästan bäst eftersom att allt nikotin är ute ut kroppen sedan innan. Efter lunchen röker jag också ibland, men bara ibland. På kvällen brukar jag röka också. Sen röker jag ju mer än de tillfällena också.
9. Ibland, om jag ändå är påväg in i en affär och någon frågar. Men jag vill inte att människan ska vara under 15, och det ska inte vara någon som glappar om saker o ting. Jag checkar inte leg eller så, jag dömmer (tyvärr) efter utseendet.
10. Långa. Om man inte orkar röka upp hela är det bara till att fimpa dem. Man sparar ju inget ditekt på att röka kortare... De är ju till och med dyrare *facepalm*.