2009-10-23, 11:05
Medlem
Ryougis avatar
Finns det en enkel metod att skriva ut sig ur arbetsförmedlingen, utan att ha fått ett jobb?
Jag har en timmanställning redan och jag känner mig inte särskilt upphetsad över att börja seriöst leta efter ett jobb än.
Jag skrev in mig i arbetsförmedlingen för jag trodde att man kunde ta det lungt där, bara visas som tillänglig. Men de pressar mig massor, när jag som sagt inte är så intresserad på den nivån.
Citera
2009-10-23, 11:34
Medlem
swebarbs avatar
vad är problemet vill du inte vara kvar där så behöver du inte, ingen kommer hålla dig fast, antigen ring eller gå till kontoret och säg som det är.
Citera
2009-10-23, 11:39
Medlem
Ryougis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vad är problemet vill du inte vara kvar där så behöver du inte, ingen kommer hålla dig fast, antigen ring eller gå till kontoret och säg som det är.

Ok, men jag har även fått en jobbcoach nu. Måste jag ringa till denne själv då, eller gör AF det?
Citera
2009-10-23, 12:02
Medlem
pinkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryougi
Ok, men jag har även fått en jobbcoach nu. Måste jag ringa till denne själv då, eller gör AF det?

Ring till jobbcoachen och säg som det är, tar väl bara några minuter sen är du ute.
Citera
2009-10-23, 12:49
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Finns det en enkel metod att skriva ut sig ur arbetsförmedlingen, utan att ha fått ett jobb?
Jag har en timmanställning redan och jag känner mig inte särskilt upphetsad över att börja seriöst leta efter ett jobb än.
Jag skrev in mig i arbetsförmedlingen för jag trodde att man kunde ta det lungt där, bara visas som tillänglig. Men de pressar mig massor, när jag som sagt inte är så intresserad på den nivån.

bara skriva ut sig
Citera
2009-10-23, 13:39
Medlem
För ett par år sedan var jag inskriven hos AMS. Fick också en jävla massa krav på mig, som exempel att söka ett visst antal jobb i veckan, söka jobb jag inte var behörig att söka, ringa och rapportera vilka jobb jag sökt osv. Till slut fick jag nog av idioterna och gav blanka fan i att höra av mig dit. Någon vecka senare började hot breven komma. Fick bland annat ett hotbrev där det stod att jag var tvungen att kontakta AMS annars så skulle dom dra in min ersättning från A-kassan. Grejen var bara den att jag aldrig var med i någon A-kassa, och jag plockade aldrig ut någon form av ersättning. Efter ytterligare en vecka eller två, kom det ett brev till där det stod att jag inte längre var berättigad ersättning.
Citera
2009-10-23, 14:14
Bannlyst
du behöver inte äns ringa till arbetsförmedlingen, men du förlorar ersättningen och de kan du förlora i upp till 1-2 år. jaa arbetförmedlingen jobbar emot dig
många tror att arbesförmedlare förmedlar jobb, men de är inte så de jobbar emot dig tvingar dig pressar dig driver med dig på olika sätt att STOPPA DIN ERSÄTTNING. DEN ANDRES DÖD, DEN ANDRES BRÖD.
Citera
2009-10-23, 14:19
Medlem
Bara att ringa till kundtjänst
0771-416416.
De blir bara glada att bli av med dig
Citera
2009-10-23, 15:12
Medlem
Ryougis avatar
Ja, svaren här låter bra då.
Jag har inte så mycket att förlora då jag får absolut ingen ersättning i alla fall.
Inte med i A-kassa eller något likande heller, får tillräckligt inkomst för tillfället på mitt timmjobb.
Citera
2009-10-23, 15:22
Bannlyst
Största misstaget man kan göra är att skriva in sig i Arbetsförmedligen. Folk luras att tro att det finns snabba lösningar till arbete, vilket är ren bullshit. Se Arbetsförmedligen som ett företag och vi arbetslösa som dess kunder..
Citera
2009-10-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ja, svaren här låter bra då.
Jag har inte så mycket att förlora då jag får absolut ingen ersättning i alla fall.
Inte med i A-kassa eller något likande heller, får tillräckligt inkomst för tillfället på mitt timmjobb.

Varför skrev du in dig om du ändå inte skulle få någon ersättning. Den enda anledningen att jag skrev in mig var att man är tvungen för att få ersättning annars hade jag aldrig gjort det.
Citera
2009-10-23, 19:18
Medlem
Ryougis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Varför skrev du in dig om du ändå inte skulle få någon ersättning. Den enda anledningen att jag skrev in mig var att man är tvungen för att få ersättning annars hade jag aldrig gjort det.

Bra fråga, jag var under missförståndet att man typ var tvungen att gå med i arbetsförmedlingen för att söka jobb... Eller att det skulle vara "lättare". Minns faktiskt inte riktigt varför jag gick med. Lät som en bra sak, I guess.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in