Citat:
Ursprungligen postat av merawera
En fråga;
Är det något speciellt som hänt som gjorde att du började förstå att det inte är "normalt"?
Kan du ha en fungerande relation med det motsatta könet eller du misstror för mycket för att kunna det?
Ja, faktiskt så är det tack vare min pojkvän. Vi har varit tillsammans i snart ett år, och paranoian har ju hållt på längre än så. I början var det inget jag märkte av, för då berättade jag ingenting om det för honom eftersom det kändes så naturligt ändå.
Men nu på senare tid har jag börjat berätta för honom vad som händer i mitt huvud och då blir han nästan rädd.
Nja måste jag säga. Min pojkvän är väldigt förstående och tålmodig, han förstår att jag inte ska vara såhär egentligen och att det är något som inte står rätt till. Men annars är jag faktiskt riktigt svartsjuk, och har svårt att tro på att det han säger verkligen är riktat mot mig. Det med att jag har svårt att lita på människor, det har jag accepterat. Det finns ingen i världen du kan lita på till 100% förutom dig själv, eller har jag fel?