Man kan skriva ut i sin sign typ:
Jag är kåt slyna. Jag tar emot PM.
Jag är 23 år och kåt grabb, bor på gymmet och gillar långa promenader på stranden... Jag tar emot PM.
Bort med tassarna, gubbslem! Vill jag ragga gör jag det på match.com.
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Min syn på saken är att tjejer på forum får 10 gånger mer och snabbare respons än killar och det av både tjejer och killar. Responsen är även mer förstående och empatisk.
Snabbt exempel: Gnäller en kille på att han inte får tjejer kallas han loser och gnäller en tjej på att hon inte får killar så får hon inte bara 30 raggningspm utan även sympatisk och konstruktiv feedback på det öppna forumet.
Dessutom får ju en averagetjej (säger inte att du är tillhör denna kategori utan ger exempel) 10 gånger mer uppmärksamhet och bekräftelse även på anonyma debattforum sjukt nog.
Det är uppenbarligen intressantare om
Anna, 23 år, tycker hon ser bra ut och gillar att rida frågar varför hon inte får någon på krogen, och om
Ronny, 23 år tycker han ser bra ut och gillar att meka med sin 240, bär urtvättade svarta metal-band t-shirts och luktar diesel frågar varför han blir dissad av alla brudar på krogen.
Utöver det så tycker jag alla får jävla mycket uppmärksamhet i R&S.
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Att responsen är mer förstående och empatisk på fb kan jag inte riktigt hålla med om. Speciellt inte i R&S där det råder ett starkt kvinnohat
Att tjejer får mer uppmärksamhet är heller inte något jag ser som positivt. Jag vill vara anonym på nätet, och att det jag skriver är det intressanta - inte mitt kön.
Det beror ju helt på tråden. Det knappast så många av det totala antalet män där som hatar brudar.
NewDeer, du vet att du alltid är välkommen över gatan på en kaffe och kuk.
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Men sådär är det inte. Du måste också försöka se andra sidan om vi ska försöka se er. Ibland kan man bli totalt ignorerad/överkörd i debatter bara för att man är tjej och då räknas inte ens åsikt.
Det här är ju inte främst ett raggforum och således räknas inte de. Och jag kan lova dig att om du var tjej för en dag och försökte debattera här så skulle du inte uppleva att du fick speciellt mycket sympatisk och konstruktiv feedback.
OnT: För övrigt är förslaget helt idiotiskt.
Så är ju folk. Ens åsikt är mindre värd om man är brud, eller unge, eller blatte, eller skåning, eller stockholmare, eller är utbildad vid SU istället för UU. Däri ligger en stor del i det trevliga med ett forum.