• 5
  • 6
2009-10-23, 14:56
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag skulle inte kunna bry mig mindre vilket kön användaren har så länge de skriver roande & läsvärda inlägg.
2009-10-23, 15:08
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Äsch, "det sämre könet"...känner du att du blir betraktad som det sämre könet i det helt kvinnoinriktade Sverige? Ifall du gör det NewDeer, så vet jag inte vad jag ska säga ärligt talat.

Min syn på saken är att tjejer på forum får 10 gånger mer och snabbare respons än killar och det av både tjejer och killar. Responsen är även mer förstående och empatisk.

Snabbt exempel: Gnäller en kille på att han inte får tjejer kallas han loser och gnäller en tjej på att hon inte får killar så får hon inte bara 30 raggningspm utan även sympatisk och konstruktiv feedback på det öppna forumet.

Dessutom får ju en averagetjej (säger inte att du är tillhör denna kategori utan ger exempel) 10 gånger mer uppmärksamhet och bekräftelse även på anonyma debattforum sjukt nog.
Jag var ironisk när jag skrev det sämre könet. Det jag menade var att vissa användare har svårt för att behandla folk lika, de generaliserar när de vet vilket kön man har. Nämner inga namn...

Att responsen är mer förstående och empatisk på fb kan jag inte riktigt hålla med om. Speciellt inte i R&S där det råder ett starkt kvinnohat
Att tjejer får mer uppmärksamhet är heller inte något jag ser som positivt. Jag vill vara anonym på nätet, och att det jag skriver är det intressanta - inte mitt kön.
2009-10-23, 15:23
Medlem
The Crashs avatar
Förstår inte varför det skulle stå..

Det kvittar väl villken kön du diskuterar med? Du står väl för det du skriver?
2009-10-23, 15:24
Medlem
Methones avatar
Det här är ett forum, ingen j-vla community!
2009-10-23, 16:52
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Äsch, "det sämre könet"...känner du att du blir betraktad som det sämre könet i det helt kvinnoinriktade Sverige? Ifall du gör det NewDeer, så vet jag inte vad jag ska säga ärligt talat.

Min syn på saken är att tjejer på forum får 10 gånger mer och snabbare respons än killar och det av både tjejer och killar. Responsen är även mer förstående och empatisk.

Snabbt exempel: Gnäller en kille på att han inte får tjejer kallas han loser och gnäller en tjej på att hon inte får killar så får hon inte bara 30 raggningspm utan även sympatisk och konstruktiv feedback på det öppna forumet.

Dessutom får ju en averagetjej (säger inte att du är tillhör denna kategori utan ger exempel) 10 gånger mer uppmärksamhet och bekräftelse även på anonyma debattforum sjukt nog.
Men sådär är det inte. Du måste också försöka se andra sidan om vi ska försöka se er. Ibland kan man bli totalt ignorerad/överkörd i debatter bara för att man är tjej och då räknas inte ens åsikt.
Det här är ju inte främst ett raggforum och således räknas inte de. Och jag kan lova dig att om du var tjej för en dag och försökte debattera här så skulle du inte uppleva att du fick speciellt mycket sympatisk och konstruktiv feedback.

OnT: För övrigt är förslaget helt idiotiskt.
Senast redigerad av Trolldockan 2009-10-23 kl. 16:58.
2009-10-23, 17:15
Medlem
Squalos avatar
Man kan skriva ut i sin sign typ:

Jag är kåt slyna. Jag tar emot PM.
Jag är 23 år och kåt grabb, bor på gymmet och gillar långa promenader på stranden... Jag tar emot PM.
Bort med tassarna, gubbslem! Vill jag ragga gör jag det på match.com.
Citat:

Det är uppenbarligen intressantare om Anna, 23 år, tycker hon ser bra ut och gillar att rida frågar varför hon inte får någon på krogen, och om Ronny, 23 år tycker han ser bra ut och gillar att meka med sin 240, bär urtvättade svarta metal-band t-shirts och luktar diesel frågar varför han blir dissad av alla brudar på krogen.

Utöver det så tycker jag alla får jävla mycket uppmärksamhet i R&S.
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Att responsen är mer förstående och empatisk på fb kan jag inte riktigt hålla med om. Speciellt inte i R&S där det råder ett starkt kvinnohat
Att tjejer får mer uppmärksamhet är heller inte något jag ser som positivt. Jag vill vara anonym på nätet, och att det jag skriver är det intressanta - inte mitt kön.
Det beror ju helt på tråden. Det knappast så många av det totala antalet män där som hatar brudar.

NewDeer, du vet att du alltid är välkommen över gatan på en kaffe och kuk.
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Men sådär är det inte. Du måste också försöka se andra sidan om vi ska försöka se er. Ibland kan man bli totalt ignorerad/överkörd i debatter bara för att man är tjej och då räknas inte ens åsikt.
Det här är ju inte främst ett raggforum och således räknas inte de. Och jag kan lova dig att om du var tjej för en dag och försökte debattera här så skulle du inte uppleva att du fick speciellt mycket sympatisk och konstruktiv feedback.

OnT: För övrigt är förslaget helt idiotiskt.
Så är ju folk. Ens åsikt är mindre värd om man är brud, eller unge, eller blatte, eller skåning, eller stockholmare, eller är utbildad vid SU istället för UU. Däri ligger en stor del i det trevliga med ett forum.
2009-10-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
2009-10-23, 18:08
Medlem
Innanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
+1
Förövrigt skulle jag skriva hermafrodit bara på pin kiv.Skit samma vad jag har mellan benen, det är ju det jag har mellan öronen som är det intressanta. (I alla fall online )
2009-10-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Naturligtvis skulle det inte vara obligatoriskt utan frivilligt. Men å andra sidan är det förståss inte otillåtet att lägga till det i signaturen.

Bra att du sansat dig...

Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Var då en duktig förebild och skriv in ditt kön i din signatur!
Där fick du till det. Men vill inte vara ensam om det ännu.

Vem ska börja då?

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
[...]
Bort med tassarna, gubbslem! Vill jag ragga gör jag det på match.com.
[...]

Borde inkluderas i allas signatur...

Citat:
Ursprungligen postat av Innana
+1
Förövrigt skulle jag skriva hermafrodit bara på pin kiv.Skit samma vad jag har mellan benen, det är ju det jag har mellan öronen som är det intressanta. (I alla fall online )
Fast det finns många populära webbplatser som fokuserar på vad folk har mellan benen genom "publik okulärbesiktning"...
2009-10-23, 21:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är inte aktuellt.

admin4
Då var det utrett och tråden kan härmed låsas. Skulle Flashbacks inställning i frågan ändras så lovar jag att vi informerar om detta.

· KLICK ·

// Mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in