2009-10-22, 17:47
Bannlyst
Jag har lagt märke till att väldigt många svenska hockeyspelare verkar snusa. Riktigt hur farligt snuset är tvistas det fortfarande om. Det man dock vet med säkerhet är att nikotinet drar ihop blodkärlen och således bidrar till sämre kondition och ökat blodtryck. Hur mycket bättre tror ni t.ex att Alfredsson hade varit utan snus?
Våra bästa hockeyspelare (Lidström, Forsberg & Lundqvist) snusar väl inte?
Senast redigerad av The Butcher82 2009-10-22 kl. 17:49.
2009-10-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Jag har lagt märke till att väldigt många svenska hockeyspelare verkar snusa. Riktigt hur farligt snuset är tvistas det fortfarande om. Det man dock vet med säkerhet är att nikotinet drar ihop blodkärlen och således bidrar till sämre kondition och ökat blodtryck. Hur mycket bättre tror ni t.ex att Alfredsson hade varit utan snus?
Våra bästa hockeyspelare (Lidström, Forsberg & Lundqvist) snusar väl inte?

Både Foppa och Lundqvist har väl i alla fall snusat, precis som Z och Holmström?
2009-10-22, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Både Foppa och Lundqvist har väl i alla fall snusat, precis som Z och Holmström?
Det är i sådana fall mer än vad jag vet. Jag har aldrig sett dem snusa i media och det syns inte på deras överläppar.

Högt blodtryck kan leda till att man blir mer impulsiv (kortare stubin), vilket i förlängningen kan bidra till att spelare tar fler onödiga utvisningar.
2009-10-22, 18:52
Medlem
Citat:
Det är i sådana fall mer än vad jag vet. Jag har aldrig sett dem snusa i media och det syns inte på deras överläppar.

Högt blodtryck kan leda till att man blir mer impulsiv (kortare stubin), vilket i förlängningen kan bidra till att spelare tar fler onödiga utvisningar.

Z + Holmström har jag sett, båda har haft stora snusar (Z har väl iofs lagt av men).
2009-10-22, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Z + Holmström har jag sett, båda har haft stora snusar (Z har väl iofs lagt av men).
Ja det vet jag. Jag tänkte på H. Lundqvist & P. Forsberg.
2009-10-22, 18:59
Medlem
Citat:

hahaha du måste faan skoja alltså.... Sen ska du se att deras stubin blir kortare om de försöker sluta snusa...
2009-10-22, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
hahaha du måste faan skoja alltså.... Sen ska du se att deras stubin blir kortare om de försöker sluta snusa...
Skoja? Hur menar du då? De får väl sluta under sommaruppehållet.
2009-10-22, 19:26
Medlem
Sjöström verkar iaf bli bättre av att snusa.

http://blogg.aftonbladet.se/perbjurman
2009-10-22, 19:34
Medlem
SweTechs avatar
Jag kan inte se hur detta har med hockey att göra.
Vill TS diskutera snusets påverkan på människokroppen finns det bättre forum för den sortens diskussioner.

Tråd låst
//Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in