2009-10-22, 17:36
Medlem
Körde motorväg 80 km/h (3-fil)i ytterfilen då plötsligt polisen kommer med blåljus i fullfart så jag byter fill till mittfilen, och på vägen är det en kärring som kör in i bak på sidan av bilen.

Hon erkände att det kommit polisutryckning o så.

Antar att det är mitt fel, men vad kan jag säga för fulingar för att komma undan...?

Alla förslag beaktas =)
Citera
2009-10-22, 17:39
Medlem
TrueCs avatar
Såg polisen händelsen?
Citera
2009-10-22, 17:41
Medlem
Regentens avatar
vad var det för hastighetsbegränsning ?
Citera
2009-10-22, 17:44
Medlem
tror det var en eskort polisen utförde, polisen borde ha sett det men inte stannade de eller liknande.

Det var tror det va 70 eller 80 väg, spelar det roll?

Nej jag var inte packad inte hon heller....
Citera
2009-10-22, 17:46
Medlem
Regentens avatar
om du kör 80 och blir påkörd bakifrån vid ett filbyte så är det ju en förutsättning att tanten körde för fort.
Citera
2009-10-22, 17:49
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anson
tror det var en eskort polisen utförde, polisen borde ha sett det men inte stannade de eller liknande.

Det var tror det va 70 eller 80 väg, spelar det roll?

Nej jag var inte packad inte hon heller....

Om dom såg det så är det nog dumt att ljuga, då sätter du dig nog i skiten. Men säg bara att du var tvungen att veja för att släppa förbi polisen.. Gör inte försäkringsbolaget nån uppföljning på det så kan du ju alltid testa att prata med polisen för en lösning.. du har ingenting att förlora på det
Citera
2009-10-22, 17:52
Medlem
jo men det var en touch så chansen är stor att polisen inte såg... kan dra till med nåt men jag vet inte bara vad som låter bäst
Citera
2009-10-22, 18:02
Medlem
No-n-sences avatar
Om du byter fil är väl du skyldig till att se till att det finns utrymmer för det och att eventuella bakomliggande har möjlighet att sakta in.

Polisutryckning eller den andra bilens hastighet kommer inte att beaktas om det inte var något extraordinärt över dessa.
Citera
2009-10-22, 19:27
Medlem
Whiteliess avatar
Även om de hade sett eran "touch" så hade de med stor sannolikhet inte stannat, hög sekretess med alla dessa eskorter. Ni stannade väl och skrev skaderapport direkt? Hon erkände ju?
Citera
2009-10-22, 22:25
Medlem
Man kan inte "erkänna" på en skaderapport. Det finns lagar kring hur man beter sig i trafiken och vem som har felat bedöms utifrån dessa.

Att flytta på sig för ett utryckningsfordon är knappt ens förmildrande omständighet. Du har precis samma ansvar som om inga blåljus var i närheten.
Citera
2009-10-22, 22:41
Medlem
Camakas avatar
Måste fråga...

motorväg i 80 km/h i ytterfilen....?

Alltså om jag har fattat det hela rätt låg du i ytterfilen och blockerade trafiken på en 110 väg för att sedan svänga in framför andra bilar... är det korrekt uppfattat?
Citera
2009-10-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
Måste fråga...

motorväg i 80 km/h i ytterfilen....?

Alltså om jag har fattat det hela rätt låg du i ytterfilen och blockerade trafiken på en 110 väg för att sedan svänga in framför andra bilar... är det korrekt uppfattat?

För det är ju alltid 110 km/h som gäller på en motorväg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in