2009-10-24, 12:21
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Ja det är ju så jag uppfattar saken också, egentligen. Kanske är det en förmildrande omständighet om man nu visar sig ha rätt. Men om man trots allt har fel och blir avstängd igen, betyder det då att man får ett hårdare straff i och med "regelbrottet"?
Nej.
Citera
2009-10-25, 12:39
Medlem
hacke169s avatar
Citat:
Ponera att jag (mot förmodan) skulle bli avstängd från forumet på osakliga grunder. Kan jag på något sätt opponera mig och ifrågasätta detta då?

kan inte se att det har givits något konkret och korrekt svar på frågan.
vore ju angeläget att bena ut detta!

pm funktionen är som sagt aningen svår att utnyttja om man inte kan logga in.

någon som kan gå in och klargöra frågeställningen?
Citera
2009-10-25, 19:14
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ponera att jag (mot förmodan) skulle bli avstängd från forumet på osakliga grunder. Kan jag på något sätt opponera mig och ifrågasätta detta då?

Grejen är väl den att om man skulle kunna få börja överklaga avstängingar i någon sorts process så skulle det kanske bli rätt mycket extrajobb?

Jag blev avstängd en vecka på vad jag upplevde som ganska tveksamma grunder, men frågan är väl om jag hade kunnat tjäna på att inkomma med någon typ av försvarstal och få avstängningen retroaktiv annulerad?
Citera
2009-10-25, 19:49
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Grejen är väl den att om man skulle kunna få börja överklaga avstängingar i någon sorts process så skulle det kanske bli rätt mycket extrajobb?

Jag blev avstängd en vecka på vad jag upplevde som ganska tveksamma grunder, men frågan är väl om jag hade kunnat tjäna på att inkomma med någon typ av försvarstal och få avstängningen retroaktiv annulerad?

Det du kan vinna på är att om du verkligen var oskyldig till det du åkte dit på så hamnar du på ruta noll igen. I annat fall åker du dit på en månads avstängning när du verkligen gör en regelöverträdelse eftersom det räknas som att det är din andra.

Får jag fråga vad du fälldes för?
Citera
2009-10-25, 19:57
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Det du kan vinna på är att om du verkligen var oskyldig till det du åkte dit på så hamnar du på ruta noll igen. I annat fall åker du dit på en månads avstängning när du verkligen gör en regelöverträdelse eftersom det räknas som att det är din andra.

Får jag fråga vad du fälldes för?

Jag hälsade en bannlyst medlem välkommen till en tråd (underförstått att han fanns där igen under ett nytt trollkonto). Tydligen så gjordes bedömningen att när jag sa, "Och så vill jag hälsa Barnarne välkommen tillbaka till flashback." så kunde jag bara ha syftat på en specifik person i tråden. Exakt hur de kom fram till den slutsatsen vet jag inte riktigt. Men det blev en sammankoppling av två konton alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in