2009-10-22, 16:48
Medlem
TurboBoosts avatar
Jag skickade ett inlägg till "Feedback" för flera dagar sen men inget verkar ha hänt. Kanske är det långsam moderering där, då får jag be så mycket om ursäkt. Vet inte var man kan fråga om det jag undrar så jag testar här istället..

Ponera att jag (mot förmodan) skulle bli avstängd från forumet på osakliga grunder. Kan jag på något sätt opponera mig och ifrågasätta detta då?

Det jag menar är att många skaffar alternativa användare för att klaga och vips så är dessa också avstängda. Finns det ett rätt sätt eller måste man finna sig i att hålla käften och helt enkelt vänta ut avstängningen? Frågan är högst hypotetisk, jag vill bara veta hur man skulle göra i ett sådant scenario.

Mvh TB
Citera
2009-10-22, 16:50
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Jag skickade ett inlägg till "Feedback" för flera dagar sen men inget verkar ha hänt. Kanske är det långsam moderering där, då får jag be så mycket om ursäkt. Vet inte var man kan fråga om det jag undrar så jag testar här istället..

Ponera att jag (mot förmodan) skulle bli avstängd från forumet på osakliga grunder. Kan jag på något sätt opponera mig och ifrågasätta detta då?

Det jag menar är att många skaffar alternativa användare för att klaga och vips så är dessa också avstängda. Finns det ett rätt sätt eller måste man finna sig i att hålla käften och helt enkelt vänta ut avstängningen? Frågan är högst hypotetisk, jag vill bara veta hur man skulle göra i ett sådant scenario.

Mvh TB

Är man avstängd med ett konto men aktivt med annat samtidigt bryter man mot 1.07
Citera
2009-10-22, 16:52
Medlem
fizzles avatar
Han menar inte att vara aktiv med den nya användaren, utan att endast ifrågasätta avstängningen av sin tidigare användare med den nya.
Citera
2009-10-22, 16:53
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Är man avstängd med ett konto men aktivt med annat samtidigt bryter man mot 1.07

Det du kan göra är att skapa ett nytt konto där du i PM kontaktar en moderator.

E.g. så länge du inte postar med användaren så är det inte 1.07, däremot självklart så om din förfrågan blir avslagen så kommer den nya användaren bli avstängd.
Citera
2009-10-22, 17:06
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

E.g. så länge du inte postar med användaren så är det inte 1.07, däremot självklart så om din förfrågan blir avslagen så kommer den nya användaren bli avstängd.

Där har du ju svaret, så jag tänkte påpeka att det inte är så konstigt att du inte fått svar på ditt inlägg i Feedback, eftersom det med all sannolikhet raderades eftersom det inte är topic för Feedback. Där skriver man och frågar efter just feedbak på redan tagna beslut.

Sådan här hypotetiska frågor angående regler är däremot helt rätt att ta i detta forumet.
Citera
2009-10-22, 20:08
Medlem
Psyko-12s avatar
Om man blir avstängd, får man väl använda en smurf för att logga in och posta i feedback "varför blev jag avstängd"

Annars kan man ju skicka PM till en moderator.
Citera
2009-10-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12
Om man blir avstängd, får man väl använda en smurf för att logga in och posta i feedback "varför blev jag avstängd"

Annars kan man ju skicka PM till en moderator.

Är inte det 1.07? Har inte fått någon klarhet i det. Undrar även om det är lagligt att skapa ett nytt konto om ett annat blivit avstängt. Verkar ju svårt att motverka med hänsyn till 1.06. Jag menar, hur svårt är det att fixa ny IP-adress.
Citera
2009-10-22, 20:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Är inte det 1.07? Har inte fått någon klarhet i det. Undrar även om det är lagligt att skapa ett nytt konto om ett annat blivit avstängt. Verkar ju svårt att motverka med hänsyn till 1.06. Jag menar, hur svårt är det att fixa ny IP-adress.

Jag har redan svarat:

Citat:

Citera
2009-10-22, 20:36
Medlem
rigbos avatar
Citat:

Fast enligt regel 1.07 får man ju inte ens besöka forumet under tiden man är avstängd.

Citat:
Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
Citera
2009-10-22, 20:57
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Fast enligt regel 1.07 får man ju inte ens besöka forumet under tiden man är avstängd.

Man kan ju surfa på forumet utan login. Så du har fortfarande ^Eaz svar.
Citera
2009-10-23, 22:19
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Man kan ju surfa på forumet utan login. Så du har fortfarande ^Eaz svar.
Fast det är svårt att skicka PM utan att vara inloggad. Som regeln är formulerad är det inte tillåtet att skapa ett annat konto och ifrågasätta en varning.
Citera
2009-10-24, 11:30
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Fast det är svårt att skicka PM utan att vara inloggad. Som regeln är formulerad är det inte tillåtet att skapa ett annat konto och ifrågasätta en varning.

Ja det är ju så jag uppfattar saken också, egentligen. Kanske är det en förmildrande omständighet om man nu visar sig ha rätt. Men om man trots allt har fel och blir avstängd igen, betyder det då att man får ett hårdare straff i och med "regelbrottet"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in