2004-01-14, 20:19
Medlem
nxstys avatar
Jag tycker du låser på tok för många trådar! Jo visst, en del saker har ju diskuterats förut men faktum är att dom flesta saker som tas upp här har det. Isåfall skulle man ju lika görna kunna stänga ner forumet helt och hänvisa alla till att söka bland dom gamla inläggen. Tex tråden "prozac", vad var det för fel på den som gjorde dig tvungen att låsa den? Flashback ska ju endå vara ett relativt fritt forum!
Citera
2004-01-14, 20:46
Bannlyst
Det beror på att jag kräver att jag försöker hålla en viss kvalitet i forumet , vilket innebär att man bör söka lite på egen hand innan man ställer en fråga.
Att prozac inte är en "partydrog" vet nog 99% av deltagarna i forumet, vilket innebär att en dylik fråga enbart kommer att bestå av tillrättavisanden.

Alltså, frågor som bryter mot reglerna, kommer att få andra användare att bryta mot reglerna, eller innebär att man inte ens försökt söka någon information på egen hand innan man postar, kommer att låsas. Detta bryter inte på något sätt mot "friheten" på flashback utan är något som efterföljs av de flesta forum som söker någon som helst substans på sina forum
Citera
2004-01-14, 22:04
Medlem
nxstys avatar
Diskutionen hade ju kunnat utvecklas till någonting. Tex så hade ju någon kunnat berätta för theoseranihm hur prozac och SSRI's fungerar och varför det inte är en så lämplig drog att festa på. Dessutom fick ju ingen chansen att svara på det han egentligen frågade, alltså hur mkt prozac kostar.
Så trådar som inehåller nåt i stil med "Hur mkt kostar preparat xyz? Jag ska festa på dom!" ska låsas bara för att det inte går att berusa sig på preparatet i fråga?

Aja.. Det är min åsikt, det är ju du som bestämmer Jag tycker bara det är lite synd det som hänt med forumen på sista tiden.
Citera
2004-01-14, 22:28
Medlem
nxsty>>> Tack )
Citera
2004-01-14, 22:38
Bannlyst
Som moderator gäller det att sortera. Dumma och meningslösa inlägg riskerar att raderas bort på det här forumet. Det gäller att alltid fundera innan man svarar på en tråd eller skapar en ny. Är det en självklarhet man frågar efter? Bryter frågan mot forumets regler? osv.

Men visst, bara för att visa att jag inte är "den som är den" kan jag öppna tråden igen, eftersom den tycks vara viktig för dig.
Citera
2004-01-14, 23:20
Medlem
nxstys avatar
Hehe.. Den handlar inte just om den tråden och det är inte så viktigt för mig. Ville bara lätta på mitt hjärta lite. Nu ska jag käka lite triazolam och sova. Pz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in