2009-10-22, 14:59
Medlem
kebackens avatar
Undrar vilken version av XP som rekomenderas av majoriteten nu när en omformatering ligger bakom knuten och ruvar.

Har använt TinyXP Platinum Edition 2, och jag är supernöjd med det, men jag tänkte att de va ju trots allt 2 år sedan jag kom över just den versionen, och något nyytt (ännu bättre) kanske har du dykt upp?

Sen har jag även ett problem. Min dator är designad för Vista, dvs det finns inte XP-drivrutiner till allting. Så jakten på drivrutiner har blivit plågsam, spec till mitt nätverkskort. Vid första "degraderingen" till XP så hittade jag rätt drivrutiner, men förra gången jag formaterade hittade jag aldrig _rätt_ drivisar till nätverket, utan bara fungerande.
Så jag undrar, finns det något sorts program som kan identifiera hårdvaran på datorn (Everest funakr int, visar fel)?

Mvh kebacken
Citera
2009-10-22, 16:46
Medlem
Skulle det inte vara bättre att gå upp till windows7? Fungerar mycket bra på min laptop
Citera
2009-10-22, 20:15
Medlem
kebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddishS
Skulle det inte vara bättre att gå upp till windows7? Fungerar mycket bra på min laptop

microsoft + uppdatering/gradering = dåligt - har jag kommit fram till på senare tid?
Citera
2009-10-22, 21:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebacken
microsoft + uppdatering/gradering = dåligt - har jag kommit fram till på senare tid?

Jag antar att du syftar på dåliga erfarenheter med Vista?
Isf så ska du inte göra misstaget att tro att Windows 7 är lika dåligt som Vista...
Citera
2009-10-23, 13:49
Medlem
kebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag antar att du syftar på dåliga erfarenheter med Vista?
Isf så ska du inte göra misstaget att tro att Windows 7 är lika dåligt som Vista...

okej men min dator är en hp laptop med inte alls så häpnadsväckande prestanda då den kom på marknaden för ca 2-3 år sedan. det jag behöver är något lätt för min dator.

är windows 7 det? och isf, finns det någon pålitlig torrent?
finns de drivrutiner till win7 då?
Citera
2009-10-23, 13:55
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebacken
okej men min dator är en hp laptop med inte alls så häpnadsväckande prestanda då den kom på marknaden för ca 2-3 år sedan. det jag behöver är något lätt för min dator.

är windows 7 det? och isf, finns det någon pålitlig torrent?
finns de drivrutiner till win7 då?

Ja, det finns drivrutiner till Windows 7, och om inte så kan du garanterat använda drivrutinerna för Windows Vista i Windows 7 om du kör dem i kompabilitetsläge.
Ja, Windows 7 kan anpassas att fungera bra även på ett par år äldre datorer.
Ja, det finns pålitliga torrents - kolla i Fildelnings-forumet i Windows 7-tråden där.
Citera
2009-10-24, 16:07
Medlem
kebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ja, det finns drivrutiner till Windows 7, och om inte så kan du garanterat använda drivrutinerna för Windows Vista i Windows 7 om du kör dem i kompabilitetsläge.
Ja, Windows 7 kan anpassas att fungera bra även på ett par år äldre datorer.
Ja, det finns pålitliga torrents - kolla i Fildelnings-forumet i Windows 7-tråden där.

Problemet är ju att det finns inga Vista-drivrutiner till den här datorn. Bara XP, och jag har inte ens alla...

Hur bra fungerar det, om man jämför XP/Vista och XP/W7?

OT:
Hur redigerar man sina egna inlägg. Fattar fan inte det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in