2004-01-14, 22:34
Medlem
ButterFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skin_Smurfen
Aldrig sett 100g chips påsar. bara dom här jätte små 20g, 200g o uppåt. Kanske av ngr udda sorter o märken då.. men inte av dom två ledande märkena.

Jag köper alltid hem 300g:s påsarna, öppnar o inser att jag inte är sugen o stoppar in påsen i skafferiet igen. Nästa gång jag e i affären o blir sugen så köper jag en ny påse..
Detta brukar resultera i att jag har mängder av chips o ostbågar hemma.

Det är ju precis vad man skall göra med ostbågar.. ju segare destå godare!
Citera
2004-01-14, 22:43
Medlem
GreenManalishis avatar
Lantchips
säljs i påsar om 185 g
Citera
2004-01-14, 23:05
Medlem
Azraels avatar
Var i england över nyår och frossade i dersas fantastiska utbud av chips. Det är ju helt fantastiskt! Och det smakar ju som den smak de anger på påsen.
Citera
2004-01-14, 23:08
Medlem
Sun Rulers avatar
Pringles nya smak, Salsa är goda!
Citera
2004-01-15, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Var i england över nyår och frossade i dersas fantastiska utbud av chips. Det är ju helt fantastiskt! Och det smakar ju som den smak de anger på påsen.

Dom äter inte chips i England - Dom äter crisps.

Chips det är pommes
Citera
2004-01-15, 11:53
Medlem
Figureheads avatar
200g är ju till för när man bara är lite sugen....
Citera
2004-01-15, 12:03
Medlem
Comps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Dom äter inte chips i England - Dom äter crisps.

Chips det är pommes

Men han skrev ju på svenska.... å vi äter chips!

.
Citera
2004-01-15, 12:09
Medlem
Stonecakes avatar
Nej,100gr påsar tillverkas fortfarande!Nästan uteslutande bara av Estrella.En anledning till att 100gr påsarna inte finns i samma utsträckning i butikerna är att marginalerna är bättre på 200gr påsarna och att det är en bättre storlek för konsumenterna för det mesta.
Det är inte så ofta man köper en 100gr för 10-14kr/påse för att ha själv.Däremot köper man hellre 2st 200gr påsar för 30:- pga priset.
Citera
2004-01-15, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael

Vinegar? Prawn Cocktail? Fish´n chips? Beef?

Finns det inte ett brittiskt chipsmärke som heter Highlander?

Britterna må ha god öl och god fotboll, men någon vidare klass på sina tilltugg har dom inte...

// Roger P.
Citera
2004-01-15, 18:53
Moderator
-Info-s avatar
Det är så mycket fett i chips... Försöker undvika det.

Föredrar nötter i såfall. Visserligen en del fett där oxå, men det är tydligen nyttig fett.
Citera
2004-01-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vinegar? Prawn Cocktail? Fish´n chips? Beef?

Finns det inte ett brittiskt chipsmärke som heter Highlander?

Britterna må ha god öl och god fotboll, men någon vidare klass på sina tilltugg har dom inte...

// Roger P.

Det finns ett skotskt märke (tror jag) som heter Highlander. Var inne och köpte dessa på english shop i Göteborg.
Där hade dom en smak som var Bacon och Brunsås. Men de var ganska goda
Citera
2004-01-16, 17:30
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Har man slutat göra 100g chipspåsar? Jag ser bara 200g påsar i butikerna där jag bor med omnejd. Det är så trist om man inte vill ha 200g egentligen, utan kanske bara är lite snacksugen? Förr fanns det som sagt 100g påsar - är det någon som har sett dessa nyligen eller har man tagit dem ur produktion?

[btw, usch för att börja skriva en tråd, inte vara säker på om den hör hemma i forumet man är på och när man ändå inte är klar råkar trycka på 'post'-knappen]

100g påsar tillverkas fortfarande men de blir allt ovanligare. Tycker också att de är lite synd då storleken är perfekt för en person.

Faktum är att även påsarna på 200g är utdöende. Många affärer i min närhet har endast 300g vilket verkar vara den nya standardstorleken.

Svenskarna blir bara fetare och fetare
och allt skall super-sizas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in