2009-10-22, 09:36
Medlem
Hur är det att bo i Bergshamra 2009 då? Jag vet att det var bra 1996 men det är nästan 14 år sen....

Citera
2009-10-22, 09:41
Medlem
tältpinnes avatar
2003 var det förbannat lugnt och trevligt i alla fall, jag bodde i Kungshamra och som student var ju kommunikationerna väldigt fördelaktiga. Centrum är ju förbannat deppigt, och det finns säkert delar som är sämre än andra, men jag såg inte röken av något gurgel på 3 år.
Citera
2009-10-22, 11:15
Medlem
Månsans avatar
Jag åker förbi där ofta. Ser mycket bra ut. Strövområden och naturen inpå men samtidigt några minuters resväg med T-banan till stan.
Dyra bostadsrätter borgar för minimalt med bilbränder, brandkårsangrepp och källarmoskéer.
Citera
2009-10-22, 11:19
Medlem
brianmolkos avatar
lugnt område bodde där som student, enda som hände vad jag såg var en person som rusade ut ur konsum med en kundkorg med batterier, han blev sedan nedbrottad av en annan kund på torget eller vad man ska kalla det ..
Citera
2009-10-22, 11:26
Medlem
Jane Toppans avatar
Har bara hört bra om Bergshamra (även) de sista åren.
Har några bekanta som bor där och det är som nån sa bara
"centrumet" som är lite skralt..

....
Citera
2009-10-22, 11:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Toppan
Har bara hört bra om Bergshamra (även) de sista åren.
Har några bekanta som bor där och det är som nån sa bara
"centrumet" som är lite skralt..

....
Halvhyfsade Mörby Centrum ligger rätt nära. Systembolag och en del annat matnyttigt.
Citera
2009-10-22, 11:55
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Halvhyfsade Mörby Centrum ligger rätt nära. Systembolag och en del annat matnyttigt.

Sant!
Hade förträngt Mörby Centrum helt trots att jag jobbade i närheten
för några år sedan. Dom "renoverade" väl centrumet för ett tag sen
om jag inte minns helt fel?

Har nog bott på landet för länge nu, måste nästan ut till norra sidan
om stan och spana lite på mina ungdoms trakter.

...
Citera
2009-10-22, 16:12
Medlem
Blå Rutas avatar
Bergshamra har en del konstiga människor som går runt på torget och pratar med sig själva typ. Lite vanligt förortsaktigt med alkoholiserade finnar, psyksjuka och gamla tanter.
Kungshamra för studenter är väldigt lugnt och stilla och jag har inte stött på några problem där.
Det är väldigt mycket utbytesstudenter som får lägenheter där tilldelade sig utanför SSSBs vanliga bostadskö. KTH placerar många utbytesstudenter där vilket gör att det kryllar av asiater överallt. Under sommaren så spelades det cricket av indiska utbytesstudenter hela tiden på alla gröna ytor i området, vilket jag tyckte var ganska trevligt.
En tunnelbanestation till universitetet, och två till KTH gör det riktigt nära till skolan för många. Man kommer snabbt in till centralen med, utan krångliga byten, och tunnelbanan går sent med så det är inga problem att ta sig hem heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in