Hej, har suttit med en kompis i telefon och frskt laga hans dator. Den info jag har r att det r en ldre dator med windows xp pro sp2. Den har enligt honom vart avstngd i en mnad eller tv och nr han starta den fr han fram att hdd allts behver inkonsekvenskontrolleras (jvla ord att skriva).
Om man lter win gra detta s startar den om efter t men den startar ven om i en loop som aldrig tar slut om man skippar detta. Jag vet inte riktigt vad jag ska gra. r dock inte helt tappad nr det kommer till datorer, och det r svrt att supporta genom telefon.
Kan det vara s att disken r trasig? r det /format c: som gller?
Tror det r en IDE disk i eftersom den har ngra r p nacken.
Den har dessutom inte haft tillgng till internet utan bara anvnts som en allt i allo dator i mnga mnaders tid innan han stllde undan den. S virus har den inte ftt, och hade inte (av en sdan skadlig karaktr) innan den stlldes undan.
s mycket hrdvaru info kan jag inte ge som sagt, mer n att det r en IDE disk i och ngot gammalt AGP grafikkort.
Har sjlv haft en liknande problem med att datorn inte vill starta utan bara i en ondlig loop startar om innan den bootat klart. Fan vet vad jag gjorde t saken, tror jag formatera d, men det berodde p ett trasigt fulex av winxp.
vad sger ni? vad kan problemet vara?
edit, kom p att ma nskulle kunna kra ngon typ av hddhlsoprogram, kr sjlv med active hard disc monitor, men det gr som sagt inte p grund av att datan inte startar upp som den ska