2009-10-22, 09:26
Medlem
groovyjaxxs avatar
Hej, har suttit med en kompis i telefon och frskt laga hans dator. Den info jag har r att det r en ldre dator med windows xp pro sp2. Den har enligt honom vart avstngd i en mnad eller tv och nr han starta den fr han fram att hdd allts behver inkonsekvenskontrolleras (jvla ord att skriva).

Om man lter win gra detta s startar den om efter t men den startar ven om i en loop som aldrig tar slut om man skippar detta. Jag vet inte riktigt vad jag ska gra. r dock inte helt tappad nr det kommer till datorer, och det r svrt att supporta genom telefon.

Kan det vara s att disken r trasig? r det /format c: som gller?
Tror det r en IDE disk i eftersom den har ngra r p nacken.

Den har dessutom inte haft tillgng till internet utan bara anvnts som en allt i allo dator i mnga mnaders tid innan han stllde undan den. S virus har den inte ftt, och hade inte (av en sdan skadlig karaktr) innan den stlldes undan.

s mycket hrdvaru info kan jag inte ge som sagt, mer n att det r en IDE disk i och ngot gammalt AGP grafikkort.

Har sjlv haft en liknande problem med att datorn inte vill starta utan bara i en ondlig loop startar om innan den bootat klart. Fan vet vad jag gjorde t saken, tror jag formatera d, men det berodde p ett trasigt fulex av winxp.

vad sger ni? vad kan problemet vara?

edit, kom p att ma nskulle kunna kra ngon typ av hddhlsoprogram, kr sjlv med active hard disc monitor, men det gr som sagt inte p grund av att datan inte startar upp som den ska
Senast redigerad av groovyjaxx 2009-10-22 kl. 09:30.
Citera
2009-10-22, 19:37
Medlem
groovyjaxxs avatar
ingen som vet vad det kan vara alts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in