Tycker det är svårt att skaffa nya vänner som är bra, och lojala ju äldre man blir. Man träffar oftast endast ytliga kontakter på stan, eller jobb, studier osv... men inga riktigt nära vänner. Har flickvän men bara 2-3st vänner som jag inte ser särskilt ofta. Bor i Stockholm o är man i slutet av tjugoårsåldern. Jag är rätt introvert men ändå social av mig.
svårt i sverige. folk här e bland de mest tråkiga o sorgliga som finns. åk utomlands i några månader o bli kompis med sköna thai ländare o polacker o jänkare istället. dom e mer öppen sinnade för nya kontakter o dom flesta e väldigt härliga trevliga människor =)
Tycker det är svårt att skaffa nya vänner som är bra, och lojala ju äldre man blir. Man träffar oftast endast ytliga kontakter på stan, eller jobb, studier osv... men inga riktigt nära vänner. Har flickvän men bara 2-3st vänner som jag inte ser särskilt ofta. Bor i Stockholm o är man i slutet av tjugoårsåldern. Jag är rätt introvert men ändå social av mig.
Rök lite hasch och oroa dig inte så mycket kompis.
Om du inte har en hobby eller intresse som du kan dela med någon så skaffa det. Skaffa hund eller något annat som automatiskt ger dig en massa kontaktytor.
Rök lite hasch och oroa dig inte så mycket kompis.
haha jo de va nog de bästa tipset. De ligger väldigt mycke i de, men jo håller med honom att de kan va svårt att hitta bra vänner, men hasch är ju åxå trevligt så chilla lide =)
Det är såklart betydligt svårare som vuxen, det är inte bara att promenera ut till sandlådan och börja gräva med någon, men det är klart det går!
Först och främst har du det klassiska, arbetet och arbetskollegor, vill du skapa relationer där så måste du hänga med ut på events och AWs, med tiden så skapas det ofta relationer, men det sker inte över en natt.
Korpen, har väl typ 20 000 medlemmar bara i stockholm och du har allt från fotboll till pingis att välja mellan.
Jakt&fiske, om något av det intresserar dig finns det olika föreningar m.m. att ansluta till och engagera dig i.
Golf, även här kan du hitta vänner.
osv osv osv, du får använda fantasin och hitta din grej att ge dig in i, men det kräver tid och kommer inte ske över en natt!
Varför ska man skaffa nya vänner för när man är i slutet på 20 års åldern? Jag är 55+, söker inga nya vänner, dyker det upp någon så är det fine, men varför söka? Träffar jag någon rolig typ så säger jag inte nej till att bli vänner. Ytliga kontakter är mest skit, varför slösa sin tid liksom?
Varför ska man skaffa nya vänner för när man är i slutet på 20 års åldern? Jag är 55+, söker inga nya vänner, dyker det upp någon så är det fine, men varför söka? Träffar jag någon rolig typ så säger jag inte nej till att bli vänner. Ytliga kontakter är mest skit, varför slösa sin tid liksom?
Eller hur haha.
Man passerar ju olika åldersgrupper genom åren och då byts ens vänner ut lite pga ens intressen,. Det där med ytliga vänner är även här bannat haha, orkar inte med dem.
Man kan leva sitt liv och på den vägen möter man likasinnade... Där får man vänner av värde typ.
Det går inte, i alla fall inte gällande mig. Med mig kan du bara samtala med. Inget annat kommer nånsin ske om du förväntar dig vanligt eller annat umgänge än så.
Jag tror att det är viktigt att visa sig sårbar ganska snabbt vid mötet med nya människor. På så sätt visar du din imperfektion som andra kan identifiera sig med.
Sedan måste du förstås exponera dig för nya människor genom olika aktiviteter.
Åk med ucpa, börja träna (kamp-)sport, gå på ds-träff, fika med cykelklubb, bjud in till aw och låt deltagarna bjuda med sina bekanta, etc...