Citat:
Ursprungligen postat av zappa79
Det finns ett väldigt enkelt sätt att göra detta på faktiskt!
OBS! Tänk på att denna metod kommer att formatera om din USB hårddisk, så säkerhetskopiera all data till en annan dator/hårddisk innan du fortsätter!
Det går inte att kopiera datan till en annan partion på samma hårddisk, då hela disken kommer att användas som en enda stor bootenhet!
Gör så här:
1. Om du inte redan har, ladda hem och installera ett program som heter "UltraISO"
2. I menyn "arkiv" tryck "öppna" och leta reda på din "windows 7" iso fil
3. I menyn "bootbar" trycker du på "Skriv disk-image"
4. Välj din USB hårddisk under "diskenhet" och under "skrivmetod" väljer du "USB-HDD+"
5. Tryck på knappen "Skriv"
När allt är klart borde din usb hårddisk vara bootbar och klar att användas!
I datorns BIOS väljer du att boota från USB, och stoppar in din hårddisk!
Lycka till!
Har provat gjort exakt sådär men första gången jag gjorde det så fick jag meddelandet txtsetup.sif corrupt or missing så jag sökte runt och fick reda på att man skulle göra något genom ett program som heter winsetupfromusb vilket jag gjorde.
Då jag skulle prova igen efter gjort det där så får jag fram grub> när jag ska boota från usb:n. Trycker jag på esc får jag fram en meny med dessa val:
find/menu.lst
find/boot/grub/menu.lst
find/grub/menu.lst
commandline
reboot
halt
trycker jag på find/menu får jag error 15 trycker jag på någon alt. 2,3 och 4 kommer jag tillbaks där det står grub> reboot startar jag om datorn med och halt stänger datorn ner sig.
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Lägg .ISO filen på din hårddisk varsomhelst, mounta den med t.ex. Alcohol eller Daemon och kör installationen innifrån XP eller Vista, det funkar perfa. Gjorde det själv inatt på ett gammalt 462-moderkort.
Provade även denna metod men när jag startar iso filen direkt via Daemon tools. Men när jag väl får upp menyn så kan jag inte intallera xp. Har 4 alternativ i menyn men kan inte ens trycka på installera xp... Har ingen cd-läsare och vill vekrligen installera xp! snälla hjälp!