Fick ett infall och ville lira lite gamla NES spel via emulator. Gjorde det och det hela fungerade utmärkt. När jag stänger programmet så fuckar bildskärmen upp sig totalt.
Upplösningen går ner i lägsta möjliga med 8 bitars färg. Hela skrivbordet blir därmed komprimerat och det är omöjligt att kunna göra något. Försökte nå in på bildskärmsinställningar och ändra upplösning och liknande men det gick inte att ändra och sedan klicka på OK eftersom jag ej kunde nå dessa knappar (ej heller genom att tabba).
Startade datorn i felsäkert läge och då såg det OK ut som vanligt. Ändrade inställningarna men när jag startade som vanligt igen var det samma som tidigare. Kopplade in en extern bildskärm och då plötsligt fungerar det. Upplösning och färg ändrat och allt är frid och fröjd.
Problemet nu: Så fort jag kopplar ur den externa bildskärmen från laptopen går det tillbaks till samma fuckade inställningar. Kopplar in den externa och det ser bra ut igen.
Någon som har en aning om vad jag kan göra för att slippa springa runt med en extra bildskärm överallt?
Tillägg: Jag kör windows vista.