2009-10-22, 00:29
Medlem
SW6s avatar
Fick ett infall och ville lira lite gamla NES spel via emulator. Gjorde det och det hela fungerade utmärkt. När jag stänger programmet så fuckar bildskärmen upp sig totalt.

Upplösningen går ner i lägsta möjliga med 8 bitars färg. Hela skrivbordet blir därmed komprimerat och det är omöjligt att kunna göra något. Försökte nå in på bildskärmsinställningar och ändra upplösning och liknande men det gick inte att ändra och sedan klicka på OK eftersom jag ej kunde nå dessa knappar (ej heller genom att tabba).

Startade datorn i felsäkert läge och då såg det OK ut som vanligt. Ändrade inställningarna men när jag startade som vanligt igen var det samma som tidigare. Kopplade in en extern bildskärm och då plötsligt fungerar det. Upplösning och färg ändrat och allt är frid och fröjd.

Problemet nu: Så fort jag kopplar ur den externa bildskärmen från laptopen går det tillbaks till samma fuckade inställningar. Kopplar in den externa och det ser bra ut igen.

Någon som har en aning om vad jag kan göra för att slippa springa runt med en extra bildskärm överallt?

Tillägg: Jag kör windows vista.
Citera
2009-10-22, 00:45
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Formatera?

Är det ok om jag använder ditt inlägg som standardsvar på supportfrågor?!

Men en gång var jag faktiskt tvungen till det då ett spel faktiskt förstörde grafiken, hittade ingen fungerade lösning, och datorn behövde ändå friskt blod!
Citera
2009-10-22, 05:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd rensad på OT. Har ni inget vettigt att skriva om så låt bli tråden //Mod
Citera
2009-10-22, 07:22
Medlem
Ta bort grafik drivrutinerna.
Installera sedan drivrutinerna.

Eventuellt stänga av datorn emellan och lägga in uppdaterade drivrutiner istället för de gamla.

I stället för att använda upplösningen du vill ha ställer du in vad som helst som verka funka när du är i felsäkert läge. Kolla att även uppdaterings frekvensen är 60Hz när du är där. Sedan startar du normalt och försöker ställa in den upplösningen du egentligen vill ha.
Senast redigerad av panpo98 2009-10-22 kl. 07:28.
Citera
2009-10-22, 12:09
Medlem
SW6s avatar
OK, tack så mycket!

En kort dummie på hur man installerar om drivrutinerna hade varit guld värd för min del också!
Citera
2009-10-22, 16:25
Medlem
Vanligen Start / Kontrollpanelen / Lägg till Ta bort program.

Eller höger klicka på det som har med grafiken att göra i enhetshanteraren och välja det du vill göra.
Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / enhetshanteraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in