Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Hej!
Började läsa i Lund nu till hösten och har bott på pendelavstånd fram till nu. Har kommit fram till att det inte fungerar och vill därför flytta till Lund. Samma sak gäller en kompis, och eftersom både hans och mina föräldrar har det ganska gott ställt har båda två blivit lovade pengar till varsin bostadsrätt.
Vi har kollat marknaden lite och kommit fram till att vi tillsammans, om vi lägger ihop våra respektive pengar, som tillsammans blir lite mer än 3 miljoner, kan köpa oss en riktigt stor och fin lägenhet.
Tanken är att vi ska köpa en stor lägenhet och hyra ut ett eller två rum, för att på så vis "tjäna" pengar bara på att bo där varje månad.
Nu till problemet, min "partners" pappa anser att det är alldeles för mycket risker i att äga 50 % var av en bostadsrätt och är inte beredd att ge pengar för detta.
Jag undrar således om det går att låna runt 1,5 miljoner på banken när man är 18 år och inte har någon inkomst, utan att någon går i borgen för honom? Tilläggas ska väl att personen i fråga har några miljoner på banken som han tyvärr inte får röra förrän han är 25.
Du hör väl själv hur totalt fel det låter?
Tycker hela idén verkar vara en stor soppa. Plugga klart först, alternativt köp en väldigt liten och billig 1a själv (utan att bland in massa polare). Nu blir det dock svårt iom att du redan börjat läsa.