2009-10-21, 21:10
Medlem
Knullgummits avatar
Tjena!

Lånade en kompis account för att testa Aion Tower of Eternity på min laptop. Kör på ca 40-50 fps men ibland droppar den ner till ca 15-20, när jag är kvar på samma ställe osv.

Tidigare hade jag FPS drop ner till 5-10, men det löste sig efter att jag laddat ner nya drivrutiner till grafikkortet. Anledningen till att jag gör tråden är för att jag upptäckt att jag får lite små FPS drop i bl a flashspel.

Satt och spelade ett spel i Flash (som inte är så värst krävande) och märkte att det ibland hackade till. Min dator ska lugnt klara av det, då flashspelet funkar utmärkt på min bärbara skoldator. Det jag undrar är om det kan hänga ihop och vad jag kan göra för att åtgärda det?

Kan även nämna att jag formaterade datorn för ca 1½-2 månader sedan och jag har inte, vad jag vet, några onödiga processer som tar upp minne.

CPU:
AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70 2.0 GHz
3 GB RAM (vet inte hastigheten på dem)
ATI Mobility Radon HD 3450

Okej, jag vet att jag inte har värstingdatorn precis, men eftersom jag kan köra Aion stabilt på 40-50 FPS vid vissa tillfällen borde det väl vara något annat som är fel då jag får FPS drop vid samma område?

Tacksam för givande svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in