2009-10-21, 19:37
Medlem
Hej!
Hoppas på lite hjälp med ett småirriterande problem.
Jag har en extern hårddisk som jag ofta använder.
Problemet är att den byter "bokstav" (ex.: H,G,F); vilket är väldans irriterande om man vill seeda något då man måste ändra sökväg varje gång.
Det händer ibland efter att jag tillfälligt kopplat in andra usb masslagringmedier.
Undrar hur man gör om man vill "byta tillbaks" till rätt namn igen.
Det bästa vore ju om den kunde heta E: eftersom de två partitionerna på den inbyggda HDDn heter C: och D:

Tackar som ofantligast för hjälp!
Citera
2009-10-21, 19:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryxor
Hej!
Hoppas på lite hjälp med ett småirriterande problem.
Jag har en extern hårddisk som jag ofta använder.
Problemet är att den byter "bokstav" (ex.: H,G,F); vilket är väldans irriterande om man vill seeda något då man måste ändra sökväg varje gång.
Det händer ibland efter att jag tillfälligt kopplat in andra usb masslagringmedier.
Undrar hur man gör om man vill "byta tillbaks" till rätt namn igen.
Det bästa vore ju om den kunde heta E: eftersom de två partitionerna på den inbyggda HDDn heter C: och D:

Tackar som ofantligast för hjälp!

högerklick Den här datorn->hantera->diskhantering högerklicka på den aktuella disken "ändra enhetsbokstav" välj valfri ledig bokstav och bekräfta.
Citera
2009-10-21, 19:42
Medlem
Lifelovers avatar
http://support.microsoft.com/kb/307844

Följ instruktionerna för att byta beteckning och det bästa torde vara att ta en bokstav som ligger lite längre bak i alfabetet så datorn slipper skifta.
Citera
2009-10-21, 19:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
http://support.microsoft.com/kb/307844

Följ instruktionerna för att byta beteckning och det bästa torde vara att ta en bokstav som ligger lite längre bak i alfabetet så datorn slipper skifta.

Jag vill betona just den biten om man pysslar med många diskar som inte alltid är anslutna samtidigt.
Senast redigerad av epost72 2009-10-21 kl. 20:02.
Citera
2009-10-21, 19:59
Medlem
AHH!
Tack så mycket för hjälpen!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in