Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbTjyven
Inte för att jag någonsin skulle kunna leva med mig själv om jag var polis... Men man kan ju leka med tanken.
Hade jag sett en påverkad person på stan som verkar lugn och sansad skulle jag inte bry mig. För denna individ vill säkerligen inte ha några problem med storebror. Bara att åka fast för att ha Cannabis i blodet är en jävla pain in the ass! Det har pajjat hela min sociala situation och delvis min ekonomi! Det är inte precis som att det hjälper någon att haffa han på stan och skicka in han på station. Det blir bara värre. Och det gäller såklart alla andra droger.
Om någon dock skulle verka stökig och hettsig, så skulle jag be honom snällt att gå hem och lugna ner sig. Om han inte gjorde detta så skulle man väl vara snäll nog att slänga in han i fyllecellen för att sova av sig ruset. Allmänheten ska ju trots allt inte bli inblandade i trubbel för att någon bestämt sig för att dra en lina kokain och mucka med varenda en på stan.

Det är varje enskilds individs val vad denne väljer att göra med sin kropp. Om jag väljer att röka en joint, äta svamp, supa skallen i bitar eller röka heroin så har INGEN med det att göra sålänge jag inte skadar någon annan. Och så BORDE det vara!

Faktum är att en hel del poliser börjat resonera så, i andra länder. När jag bodde i London såg jag vid flera tillfällen hur polisen stod och strösnackade med pundare. Det visade sig senare att de bara gjorde nödvändiga åtgärder även för de som använde sig av betydligt värre saker än cannabis.

Tyvärr har vi inte den poliskåren i Sverige som resonerar på det sättet. Jag tror dock att, med en ökad information från andra länder, så kommer även Sverige snart att sluta sig till ledet och inte jaga knarkare som häxjakten under 1500-talet. De flesta länder i Europa bryr sig inte vidare mycket om personer som röker en spliff. Schweiz, England och Spanien är väl några exempel på det.
Citera
2009-10-22, 19:32
Medlem
Klngs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cplus
Fyfan, du tog tankarna ur huvudet på mig

Me 3!

Lite oft, tycker du att du passar som väktare psychopatic? Du verkar vara en skön kille o så, om än väldigt ostabil.
Citera
2010-03-15, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.
Det är väll självklart, dessa människor är en fara för sig själv

En fara för sig själv, hur menar du nu? Äger inte individen sin egen kropp och sig själv, eller menar du att människor skapas av samhället/myndigheter och tillhör dessa? Man äger alltså inte sin egen kropp och kan göra som man behagar med denna? Var är myndigheternas produktionsenheter belägna? Var finns er patentansökan på enskilda individer?
Senast redigerad av Netwhistler 2010-03-15 kl. 19:46.
Citera
2010-03-15, 20:05
Medlem
OcensureraDs avatar
Poliser blir poliser av en anledning - att de gillar att "sätta dit" folk, därför är det klart att de som aldrig blev poliser men fortfarande spekulerar kring hur de skulle hantera arbetet har ett mycket mer humant och nyanserat synesätt än de som faktiskt blev poliser.
Citera
2010-03-15, 20:40
Medlem
WeeZis avatar
Jag skulle inte bry mig om folk rökte majja eller drack alkohol så länge dom skötte sig..

sen som många andra säger dom tyngre drogerna kanske inte heller.. Jag mena så länge folk sköter sig o gör sin grejj medans dom kanske tar nån drog elr så..

det är alltid i den situvationen farbror blå kommer o förstör för dom som verkligen försöker :O
Citera
2010-03-15, 21:26
Medlem
CoopColas avatar
Om jag mötte några som rökte braj så skulle jag säga att jag kunde släppa dom men var tvungen att beslagta rökat Bra deal för båda.
Citera
2010-03-15, 21:37
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.
Vilka droger skulle du se genom fingrarna för om du var polis och varför?
Själv brukar jag inte bry mig nämnvärt över ungdomar som tar sig en pilsner i parken, antar att era ribbor ligger lite högre???

Ja, det är en intressant fråga. Om din dotter tar en pilsner, eller nåt annat i parken hur reagerar du då? Om hon blir packad och våldtagen? Vem skyller du på? Pilsnern? Tjacket? Samhället? Eller din oförmåga som förälder? Står du då och skriker "Var fanns polisen när min dotter blev våldtagen?"
Citera
2010-03-15, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Ja, det är en intressant fråga. Om din dotter tar en pilsner, eller nåt annat i parken hur reagerar du då? Om hon blir packad och våldtagen? Vem skyller du på? Pilsnern? Tjacket? Samhället? Eller din oförmåga som förälder? Står du då och skriker "Var fanns polisen när min dotter blev våldtagen?"

Om hon blir våldtagen så är det gärningsmannen man skyller på, personligen tycker jag att dessa borde avrättas så skyndsamt som möjligt för att statuera avskräckande exempel. Men det är bara jag det! Man har inte rätt att tvinga sig på en kvinna, punkt!

Jag har varit emot dödsstraff tidigare, men efter dom senaste årens utveckling i det här landet har jag nu ändrat ståndpunkt! Inför dödsstraff!
Senast redigerad av Netwhistler 2010-03-15 kl. 21:57.
Citera
2010-03-15, 21:58
Medlem
Marijuana. Inget annat.
Har många kompisar som tar det mesta.
Gillar det inte men kan heller inte göra så mycket åt saken, det är deras liv och deras val.

Dock är marijuana för mig mindre tungt än alkohol (Klichigt att man säger så, men så känner jag).
Jag personligen super för mycket och önskar ibland att någon proppar mig med antabus så jag aldrig tar en pilsner igen.
Citera
2010-03-15, 22:13
Medlem
Jag tycker alla droger som tex koffein, alkohol, morfin osv borde vara lagliga. Dock tycker jag att man bör straffas mycket hårdare om man begår ett brott under influenser utav tyngre droger.

Mao, låt folk ta makten över sina egna liv och sätt dit dem så det skriker om det först när de låter sitt bruk gå ut över andra. Har man ihjäl någon när man druckit, käkat benso eller dragit en snok så ska man straffas dubbelt jmf med någon som begått gärningen nykter.
Citera
2010-03-15, 23:06
Medlem
skulle nog fortsätta som vilken snutfitta som helst,

börja mucka med random folk som väntar på bussen, gripa dom för våld mot tjänsteman..
stjäla och försvara sig med att man är polis.. poliser kan ju inte stjäla..
trakassera och följa efter folk som är ute och åker bil, stanna dom 2 gånger innan dom ens kommit fram och kolla körkortet och få dom att blåsa båda gångerna..

och justja, glömde nästan börja langa vapen, de värkar vara poppis.. vem ska sätta dit en? alla åklagare och chefer är ju på ens egen sida..

skillnaden att vara med i gäng/polisen är väl chansen att bli utpressad.. tror sällan en polis blir utpressad...

eller vad säger du "Polisen" har du blivit de? eller är du som alla andra snutar, följer lagen helt och aldrig sett korruptionen?
Citera
2010-03-16, 03:18
Medlem
Doffhausens avatar
Har en polare som verkar ha en diskutabel dröm om att bli polis.

Jag ställde en liknande fråga, fast om jag skulle börja odla osv osv.

"Jag skulle sätta dit dig, vi är ju polare".

Sen blinkade han med ögat och åkte hem.
Helt ärligt tror jag han skiter i om han nu blir polis, och om han tar fast mig på bar gärning. Så länge han inte har nån eventuell kollega med sig så lär han nog se mellan fingrarna.

Vi är ju polare trots allt, fast det behöver inte staten och poliskåren veta.

Personligen, så skulle jag skita fulländat i om folk knarkar på stan/dricker. Håller dom sig i skinnet (begår inte brott, våldtäkt, utpressning osv osv) så kan dom få knarka/supa bäst dom vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in