2009-10-21, 14:46
Bannlyst
Hej

Jag är ett fan av korta snabba repliker, mer eller mindre "elaka" spelar ingen roll.
Jag tycker dessutom att en kort snabb replik (eller för den delen bara en Smilies) kan få en stagnerad diskussion att ta ny fart och lyfta/utveckla debatten avsevärt. Jag har läst igenom reglerna och förstår att det är detta stycke som talar emot mitt önsketänkande:
Jag förstår att det finns flera anledningar till att "detta stycke" finns med i "regelboken" bland annat för att spara in på ftp-utrymme, dels bespara moderatorernas arbete, men hur som helst, är det fler än jag som "diggar" dessa korta snabba repliker i den mån dom får finnas kvar?
-Och en följdfråga: finns det några som helst planer/ambitioner på att "lätta" lite på: KVALITET FRAMFÖR KVANTITET om t.ex en förenklad lösning på att moderera "förbjudet material" skulle uppfinnas, eller är det snarare tvärt om, FB´s administration vill i framtiden "endast" ha "fullständiga/genomarbetade" trådsvar?

Citera
2009-10-21, 14:51
Medlem
ABBORREs avatar
En del med Reg.datum: xxx 2009 borde få behörighet att starta trådar direkt i papperskorgen.
Senast redigerad av ABBORRE 2009-10-21 kl. 14:58.
Citera
2009-10-21, 14:54
Medlem
BagareBengts avatar
Läs här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=432381
Sluta starta idiotiska trådar.
Lär dig söka.
Citera
2009-10-21, 14:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittiSverige.se
Hej

Jag är ett fan av korta snabba repliker, mer eller mindre "elaka" spelar ingen roll.
Jag tycker dessutom att en kort snabb replik (eller för den delen bara en Smilies) kan få en stagnerad diskussion att ta ny fart och lyfta/utveckla debatten avsevärt. Jag har läst igenom reglerna och förstår att det är detta stycke som talar emot mitt önsketänkande:
Jag förstår att det finns flera anledningar till att "detta stycke" finns med i "regelboken" bland annat för att spara in på ftp-utrymme, dels bespara moderatorernas arbete, men hur som helst, är det fler än jag som "diggar" dessa korta snabba repliker i den mån dom får finnas kvar?
-Och en följdfråga: finns det några som helst planer/ambitioner på att "lätta" lite på: KVALITET FRAMFÖR KVANTITET om t.ex en förenklad lösning på att moderera "förbjudet material" skulle uppfinnas, eller är det snarare tvärt om, FB´s administration vill i framtiden "endast" ha "fullständiga/genomarbetade" trådsvar?

För att svara på ditt önskade sätt.
Citera
2009-10-21, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Läs här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=432381
Sluta starta idiotiska trådar.
Lär dig söka.

-Nu sökte jag på: korta snabba repliker o fick nada träff, du menar väll inte på fullaste alvar att jag ska söka igenom ALLT innan jag startar en tråd? Men tack i alla fall, nu kan den här också "tryckas ner" i papperskorgen (om nu nte följdfrågan är av särintresse såklart)
Citera
2009-10-21, 15:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittiSverige.se
Hej

KFK är en av de viktigaste reglerna vi har. Det gör det möjligt att på ett legitimt sätt stänga av uppenbara troll som ändå håller sig inom reglerna.

Du har fel i att en smiley tillför en diskussion någonting, för det gör den inte. Det blir merarbete för oss moderatorer, något som inte jag tycker är önskvärt iaf.

Detta är ett diskussionsforum, inte ett community där det gäller att "äga" någon med en kort replik eller en smiley. Ibland kan korta inlägg tillföra något, ibland inte. Där tror jag att de flesta moderatorerna är ganska selektiva och gör en bedömning.

Medlemsavgift är en idiotisk idé. FB är till för alla och ska vi en avgift för att använda forumet så är det inte längre tillgängligt för alla.
Citera
2009-10-21, 15:23
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=721333
Den tråden har TS lite material i.
Citera
2009-10-21, 15:30
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag svarade på ett "+1" igår och klagade på den minskade nivån på inlägg på senaste tiden och påpekade KFKregeln. Därefter så RPade jag inlägget.

Resultatet blev att mitt inlägg togs bort och plusettan fanns kvar.

KFKregeln är viktig, bara folk följer den
Citera
2009-10-21, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
En del med Reg.datum: xxx 2009 borde få behörighet att starta trådar direkt i papperskorgen.

-Som en sån, som jag garvade

Iallafall... nuär jag "upplyst" -vet bättre, tack för alla svar osv.

Citera
2009-10-21, 15:37
Medlem
Zwerchstands avatar
TS besvarar själv sin fråga i&m Moderator förkortningar.
Citera
2009-10-21, 17:08
Medlem
Kenty-59s avatar
Håller med TS, finns inget fel i att använda korta och koncisa inlägg, själv är jag inte mkt för onödigt ordbajseri utan föredrar korta och kärnfulla inlägg..
Citera
2009-10-21, 17:30
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag svarade på ett "+1" igår och klagade på den minskade nivån på inlägg på senaste tiden och påpekade KFKregeln. Därefter så RPade jag inlägget.

Resultatet blev att mitt inlägg togs bort och plusettan fanns kvar.

KFKregeln är viktig, bara folk följer den

Antagligen handlade inte ditt inlägg om det aktuella samtalsämnet, ditt inlägg var alltså OffTopic. Skit i att kommentera det i tråden och skicka bara RP istället!

OnT: Uselt förslag av TS, KFK finns som sagt till för att höja nivån. "+1" "" eller liknande är inte hög nivå och tillför inte diskussionen något vettigt. Om man har något att tillföra så skriver man det med ord!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in