2009-10-21, 13:42
Medlem
Som vanligt stod det att allt var gratis men så fick man ett mail att det kostar 40 dollar i månaden. Nu är det så att jag angav ett tillfälligt kortnr genom Swedbank med en köpbegränsning på 1 kr. Dem kan alltså inte dra mer än så för mig. Behöver jag bry mig mer om detta?

"****Offer Terms****

In order to avoid being charged you must do the following:

1. Complete the registration process for at least two affiliate partner offers.

2. Provide proof of acceptance of the affiliate partner offers by forwarding the confirmation emails that you received from our affiliate partners to offers@4customer-support.com. You must forward the confirmation emails from the same email address that was used to sign up for the Offer. It is your responsibility to configure your email and/or spam filters so that you are not prevented from receiving the affiliate partner confirmation emails.

3. Complete the above-mentioned requirements of the Offer within 48 hours.

IIF YOU DO NOT ACCEPT TWO AFFILIATE PARTNER OFFERS AND PROVIDE EMAIL VERIFICATION WITHIN 48 HOURS, YOUR CREDIT CARD WILL BE BILLED $39.95. THIS CHARGE WILL APPEAR ON YOUR CREDIT CARD STATEMENT AS ICOUPON US 8668129799 AND WILL AUTOMATICALLY RENEW MONTHLY UNTIL CANCELLED."
Citera
2009-10-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantange
Som vanligt stod det att allt var gratis men så fick man ett mail att det kostar 40 dollar i månaden. Nu är det så att jag angav ett tillfälligt kortnr genom Swedbank med en köpbegränsning på 1 kr. Dem kan alltså inte dra mer än så för mig. Behöver jag bry mig mer om detta?

"****Offer Terms****

In order to avoid being charged you must do the following:

1. Complete the registration process for at least two affiliate partner offers.

2. Provide proof of acceptance of the affiliate partner offers by forwarding the confirmation emails that you received from our affiliate partners to offers@4customer-support.com. You must forward the confirmation emails from the same email address that was used to sign up for the Offer. It is your responsibility to configure your email and/or spam filters so that you are not prevented from receiving the affiliate partner confirmation emails.

3. Complete the above-mentioned requirements of the Offer within 48 hours.

IIF YOU DO NOT ACCEPT TWO AFFILIATE PARTNER OFFERS AND PROVIDE EMAIL VERIFICATION WITHIN 48 HOURS, YOUR CREDIT CARD WILL BE BILLED $39.95. THIS CHARGE WILL APPEAR ON YOUR CREDIT CARD STATEMENT AS ICOUPON US 8668129799 AND WILL AUTOMATICALLY RENEW MONTHLY UNTIL CANCELLED."

Ska sägas att för att avregistrera måste man teckna medlemskap hos andra sidor och deras villkor är vad jag ser de lika ut på samma sätt. Man kan alltså inte komma ur skiten utan tecknas hela tiden för nya prenumerationer.
Citera
2009-10-21, 17:43
Medlem
Landsknechts avatar
Jag antar att du inte behöver betala med tanke på att enligt svensk lag är falsk marknadsföring förbjudet. Men jag är inte säker på om den svenska lagen gäller när det är Internet. Det går väl efter en del tjafs att slippa skiten iaf.
Citera
2009-10-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Jag antar att du inte behöver betala med tanke på att enligt svensk lag är falsk marknadsföring förbjudet. Men jag är inte säker på om den svenska lagen gäller när det är Internet. Det går väl efter en del tjafs att slippa skiten iaf.

Har kontaktat banken och förklarat läget och ska prata med kommunens konsumentvägledare imorgon hoppas jag. Om han har någon tid över.

Sjukt att de dikterar nya villkor och kräver att man registrerar sig på nya sidor för att få avregga YouJizz. Vad tjänar man på att avregga när det bara leder till en spiral?

Har skickat ett mail där jag förklarar att dem ska ta bort mig och att jag inte tänker registrera mig på fler sidor. Samt att de inte kan göra några dragningar.

Mitt tips är att de inte svarar.
Citera
2009-10-22, 19:53
Bannlyst
Jag skulle ha skitit blanka fan i deras lurendrejerier... Det där kan inte vara lagligt.
Citera
2009-10-22, 20:34
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslamsan
Jag skulle ha skitit blanka fan i deras lurendrejerier... Det där kan inte vara lagligt.

Att bara skita i det kan leda till problem. Det finns t.ex. dem som skickar varor som inte är beställda och sedan kräver betalning för dem. För att lösa den skiten måste man ringa en massa samtal och skit, och om man inte gör det så växer bara problemet...
Citera
2009-10-22, 21:38
Medlem
I mailet till skrev jag att de inte skulle kunna dra några pengar och även att jag kontaktat Europa Konsumentombudsmannen då de ställt nya villkor efter det ursprungliga.

Nu svarade dem att de tar bort mitt konto. Skönt då var det ur världen!

Då vet man att företag inte har för avsikt att säkerställa ålder när de vill ha kreditkortsnr.
Senast redigerad av Jaaanke 2009-10-22 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in