2004-01-14, 11:26
Medlem
Kan någon förklara det?

Ur expressen(pappersversionen) 14:e Jan 2004

"Under sin tid i häktet har M fått hundratals beundrarbrev från olika personer runtom i Sverige, ett tiotal från samma kvinna"

Varför blir kvinnor kära i personer som är för dom obekanta, och som ofta har begått oerhört råa brott?

Tokarev
Citera
2004-01-14, 11:46
Medlem
PeGs avatar
Dom har väl vad jag kan minnas gjort en massa undersökningar angående beundrarpost till personer som gjort grova brott...

Det dom kommit fram till är väl att det beror på att en del kvinnor får för sig att dom kan "omvända" personen till en vettig människa igen... En slags utmaning så att säga ... Med vissa modersinstinkter inblandade...

Risigt skrivet, men du förstår nog vad jag menar i alla fall ...
Citera
2004-01-14, 13:34
Medlem
Polluxs avatar
Det brukar heta att en kvinna aldrig är nöjd med sin man utan försöker ständingt förändra honom. Om hon nu lyckas med detta så brukar hon lämna honom med kommentaren "du är inte samma person som jag blev kär i".

När det gäller brottslingar (gärna livstidsdömda) så tror jag en del på den här teorin. En annan orsak som jag tror spelar in är tryggheten. En man som hon bara kommer att träffa via brev eller möte med vakter närvarande kan inte göra henne besviken på samma sätt som om dom skulle inleda ett vanligt förhållande med en fri man. Hon får ha sina fantasier ifred.
Citera
2004-01-14, 15:10
Bannlyst
"Mille" kommer nog få många brud från psychobrudar i sina dar i fängelset (eller på rättspsyk)
Många tjejer som själva haft det lite struligt, typ med sin familj och så, tycks känna ömhet för såna här killar. Han är ju perfekt för psychobrudar: ser någorlunda normal ut (inte ful i alla fall), samtidigt: sårbar och lite ensam, haft problem med familjen + en dos farlighet (mord och mordförsök på fadern).
Citera
2004-01-14, 15:25
Bannlyst
Ingen har någonsin sett den där beundrarposten i verkligheten, förmodligen är den en skröna skapad av killar med behov av att försköna sin verklighet i intervjuer, något som är lättköpt för en lättlurad allmänhet som vare sig är bekant med killarna insida och deras naturliga miljö.

En påstådd ministermördare har aldrig setts med en snygg tjej eller en tjej övht enligt uppgifter från säker källa.
Citera
2004-01-14, 15:32
Bannlyst
Nej, det där är ingen skröna.
Citera
2004-01-14, 15:37
Medlem
Skägg-Krales avatar
Det är ingen skröna, många kända mördare/psykopater får beundrarbrev från kvinnor.

EDIT: ääh alldeles för långsamt
Citera
2004-01-14, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Det är ingen skröna, många kända mördare/psykopater får beundrarbrev från kvinnor.

EDIT: ääh alldeles för långsamt

Jag säger detsamma om mitt inlägg, det är ingen skröna - ett ordinärt liv på en parkbänk bland dom andra missbrukarna är vad som väntar..
Citera
2004-01-14, 15:43
Avslutad
Jo, man är inte ensam psykopat iaf. Nä, jag är ingen riktig psykopat bara rejält depremerad. Men jag har legat in på psyk i 3 veckor nyss. Två tjejer som var där samtidigt har börjat ringa och skicka brev till mig. En mano-depressiv som är sin maniska fas (totalt väck), och en paranoid eller nåt (måste iaf. prata kodat språk med henne eftersom personalen har satt ut hemliga mikrofoner överallt )

Lägg in er på psyk eller gör nåt vansinnensdåd så får ni massor med brudar (sen kan ju kvaliten diskuteras)

[EDIT]
Kamma/Snygga till er och fejka nån depression eller nått, så är psykavdelningarna den ultimata raggnings-platsen. Men som sagt kvaliten! Men är man bara ute efter ett skjut så går det hur bra som helst, en del är jäkligt snygga faktiskt! Hon, den paranoida ser jäkligt bra ut! Elak/utnyttjande? Ja kanske, men va fan jag är näst inpå ett psycho själv!
Citera
2004-01-14, 16:14
Medlem
PeGs avatar
Citat:
(sen kan ju kvaliten diskuteras)

Ja, det lär ju inte vara några problemfria raketforskar-donnor direkt...
Citera
2004-01-14, 21:27
Medlem
gnotkes avatar
Grova brottslingar får ofta besök av riktiga pumor, dock kan nog intelligensen ifrågasättas hos dessa varelser.
Citera
2004-01-14, 21:46
Medlem
DenLedes avatar
Det värsta är ju att det är så många tjejer som söker sig till mördare och banditer! Jag har för mig att det handlade om säckvis med beundrarbrev till Juha Valjakkala(Åmselemorden) från trånande kvinnor i alla åldrar.
Det roliga i sammanhanget är att dom snällaste killarna sällan får några tjejer alls! Hehe..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in