2009-10-21, 11:44
Medlem
Var i Sverige är det billigast att bo?

Dvs, vilken stad är det billigast att bo i.

Då tänker jag allt inkluderat; mat, boende, el osv.
Citera
2009-10-21, 11:46
Medlem
Zarkans avatar
Malmö har väl hyfsat billiga matpriser. Boendet är helt ok, beroende på område.

Hyra, el, bredband, mobiltelefon och mat kostar mig sammanlagt runt 5-6000 i månaden.
Citera
2009-10-21, 12:03
Medlem
knekt sparvs avatar
Spontant tänkte jag på någon jävla håla där man kan få en lägenhet för en spottstyver. Då är nog matpriserna dyrare å andra sidan.
Citera
2009-10-21, 12:28
Medlem
Tratts avatar
Bo i utkanten av någon topp 3-15 stora städer i Sverige? tror du kan hitta en hyra på 1-2k
Citera
2009-10-21, 12:42
Medlem
nemezs avatar
Kalix kanske

Du bor nog relativt billigt i Byträsket alternativt Stor-Lappträsket i Kalix. Goda fiskemöjligheter = lägre matkostnad
Väljer du sedan att bo i en kåta ja då reducerar du ju boende kostnaden dramatiskt.
Gott om fritids sysselsättning finns också. 2008 arrangerarade för exempel Kalix SFK Dm i pimpel, mer om detta kan du läsa här -> http://www.sportfiskeklubben.nu/resultat/DM/pimpel/2008-03-29%20Resultat_Individuellt%20(2).htm
Som du säkert ser var det högdramatiskt om plats 14 och 15 då Arne Larsson vann på fler antal fiskar. GG Arne!!
Citera
2009-10-21, 13:01
Medlem
finns det inte någon slags lista över var det är billigast att bo? tror swedbank brukar göra en varje år....ett tips är att skriva den frågan i google.

ett exempel på svar man kan få är: I vilken stad är det billigast att bo i sverige?

De kommuner där det är billigast att bo är Helsingborg, Växjö Kristianstad,Halmstad och Skövde. Den kommun som står först är billigast och så vidare. Den dyraste kommunen är Sollentuna
Citera
2009-10-21, 13:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Spontant så tänker jag på Malmö. Går att hitta bostader med låga hyror och att äta på restuarang, eller vad man ska kalla haken i Malmö, är enorm mycket billigare än i Stockholm och Göteborg. Sen finns det kanske små orter där man kan bo ännu billigare iofs.

Fan, Malmö är som ett skabbig version av Södermalm ungefär

Citat:
Ursprungligen postat av behr
Den dyraste kommunen är Sollentuna
Det kan väl inte va dyrare att bo i Sollentuna än inne i Stockholm??
Citera
2009-10-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Spontant så tänker jag på Malmö. Går att hitta bostader med låga hyror och att äta på restuarang, eller vad man ska kalla haken i Malmö, är enorm mycket billigare än i Stockholm och Göteborg. Sen finns det kanske små orter där man kan bo ännu billigare iofs.

det kanske beror på vad man räknar in... dom kanske räknar allt typ försäkringar, dagisavgifter, hyror m.m.
Citera
2009-10-21, 13:26
Medlem
Hur resonerar ni egentligen när ni nämner någon av de största städerna i landet i sammanhang med billigt boende? Svartkontrakt och bostadsrätter är inte så billiga... För en förutsättning är att man faktiskt får ett boende. Någon obskyr håla ut i ödemarken bör bli billigast.

Varför ens ta upp matställen i stan? Självklart äter man allt innanför sina egna dörrar om man ska leva billigt?
Citera
2009-10-21, 14:00
Bannlyst
Hur får man tag i en lägenhet i Helsingborg med omnejd?
Folk talar om hyror på 1-2k. Fast ni kanske tänker er bostadsrätt?
För mig ter det sig som att vissa flashbackare har tappat kontakten med verkligheten.
Citera
2009-10-21, 16:39
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Hur får man tag i en lägenhet i Helsingborg med omnejd?
Folk talar om hyror på 1-2k. Fast ni kanske tänker er bostadsrätt?
För mig ter det sig som att vissa flashbackare har tappat kontakten med verkligheten.

En 1:a på 19kvm i en källare går på knappt över 1000kr/månaden i hyra i kristianstad. Skulle gissa att det är samma på många andra orter.
Citera
2009-10-21, 19:36
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Om man bortser ifrån det faktum att lägenheterna inne i city kostar massor så är hyrorna nada, finns mycket lägenheter där tex en 4a bara har en hyra på kanske 1000-1500kr så jag antar att Sollentuna är ganska dyrt då det handlar om mycket nybyggen och då kan hyrorna bli dyra, sen extra dagisavgift om det är ett nytt dagis osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in