2009-11-16, 11:24
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingermuttan
För att du hittat exempel på svenskar som begår brott betyder inte att du hittat anledening till varför vi skall fortsätta släppa in krigsskadat, psykotiskt parasitfolk komma hit och bosätta sig med sin civilisationsfrämmande syn på samhället.

För att rikta denna enorma hög av OT tilbaka till aktuella ämne så heter psykotiske våldtäktsmannen som knackat dörrar och frågat snällt om kvinnor vill bli våldtagna :

Enver Durakovic
931121-0372
Kometgatan 25
(Bergsjön) Göteborg

född i Västervik

Föräldrar Goran och Jakuta invandrade från Leskovac , dåvarande Jugoslavien.
En stad tillhörande Serbien övervägande invånare Serber men även en mindre del zigenare.

Pappa Goran har en stor dag idag, fyller 43 på samma dag som hans produkt har serievåldtäktsinvigning. Undrar om han gnagar på princesstårta eller läser hur stackars Enver var tvungen trycka in tummen in i ögat på elaka svenska kvinnan som inte ville låta sig våldtas. Både han , pappa Goran och mamma Jakuta (40 år) är skrivna på samma address.

Men då är det verkligen ngt som inte stämmer. Zigenare är inte kända för att vara ett storvuxet folk direkt.
Citera
2009-11-16, 11:27
Medlem
Tuesdays avatar
Kort från socialtjänstens utredning, januari -08.

Föräldrarna motsatte sig LVU (!), sonen har ej gått i skola eller motsvarade sedan -06. Samhället misslyckades - igen.
Citera
2009-11-16, 11:30
Medlem
Skyll inte på samhället. Det är ENVER och hans tomtar till föräldrar som har misslyckats ingen annan.
Citera
2009-11-16, 11:31
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Skyll inte på samhället. Det är ENVER och hans tomtar till föräldrar som har misslyckats ingen annan.

Ja, tills han blev tvångsomhändertagen -08. Efter det ansvarar samhället för honom.
Citera
2009-11-16, 11:45
Bannlyst
Citat:
http://www.nattstad.se/visit_media_t...p1=546723&pt=1

http://www.nattstad.se/visit_media_v...&p2=&pt=1&p=12

He he , samma bild som tidningen GT använde, bara att de retuscherade bort hans kusins arm + blurrade ansiktet, samma skjorta dock

Detta är solklart zigenare hela packet, serber ser inte ut sådär. Kolla hans brorsa ser ju nästan ut som ett afro.

Intressant hur man nu retroaktivt tycker samhället borde behandlat denna ADHD-zigenare med babyface?
Citera
2009-11-16, 11:52
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Jag vägrar anse att det skulle vara det svenska samhällets ansvar att ta hand om utvecklingsstörda mongon från Bosnien...Däremot har man misslyckats med att avliva problemet.
"Mongon" är född o uppvuxen i Sverige, och e svensk medborgare.
Föräldrarna är Zigenare från Serbien!

http://www.facebook.com/enver.durako...vic&ref=search
Senast redigerad av autostoperka 2009-11-16 kl. 11:54.
Citera
2009-11-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Kort från socialtjänstens utredning, januari -08.

Föräldrarna motsatte sig LVU (!), sonen har ej gått i skola eller motsvarade sedan -06. Samhället misslyckades - igen.

Jag vänder mig mot den beskrivningen. Det kan inte vara "samhällets", vad det nu är för någonting, sak att rätta till allt som går snett. Ingår inte E:s föräldrar i så fall i "samhället"?

Tydligen har föräldrarna motsatt sig LVU. Det innebär också att de har tagit på sig ett mycket stort ansvar. Ett ansvar som de privat inte har kunnat klara av.

Om jag nu ingår i det du kallar "samhället" hur ska jag kunna ta på mig ett ansvar över E? Jag känner inte att jag har misslyckats just på den enskilda punkten. Jag vet inte ens vem E eller föräldrarna är.

Njaaa...jag är skeptiskt till detta 70-tals sätt att resonera. På 70-talet var i praktiken allt "samhällets" fel.

En väl fungerande familj och likartad kultur är grundbultarna i ett tryggt samhälle.

Nååå...det här blev ett sidospår.
Citera
2009-11-16, 11:53
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nja, utvecklingsstörning går inte att bota. Däremot är det gängse hanteringssättet att ge beteendeträning eftersom de ligger på ett barns nivå i det mesta. När de kommer in i puberteten blir det extra svårt. En 6-åring med sexdrift - typ.

Ja det är väl nånstans där han är nu.

M.V.H.
jammson.
Citera
2009-11-16, 11:55
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Jag vägrar anse att det skulle vara det svenska samhällets ansvar att ta hand om utvecklingsstörda mongon från Bosnien...Däremot har man misslyckats med att avliva problemet.

Vi har på mycket kort tid sett ett antal likartade fall. Vollsjö, Sparsör, Domsjö, Kristianstad, Bergsjön. Samhället tar (över) ansvar när kommunerna ansöker om LVU (och rätten beviljar det). Samhället får ett ansvar när anmälan efter anmälan droppar in på dessa tonåringar.
Citera
2009-11-16, 11:58
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6130327.ab
Citera
2009-11-16, 12:00
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja det är väl nånstans där han är nu.

M.V.H.
jammson.

Ja, precis. Utvecklingsstörda är ju också rätt så överrepresenterade i det här sammanhanget men just denna detalj tappas av någon anledning ofta bort till förmån för andra attribut...
Citera
2009-11-16, 12:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-kirurgen
tycker det e upp till föräldrarna o se till att mongon skulle fått rätt vård

Vilket alla torde vara överens om. Men begrip att efter att han LVU:ades har inte föräldrarna haft något att säga till om. Socialnämnden har övertagit ansvaret. Är alla i tråden säkra på att de förstår vad ett tvångsomhändertagande innebär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in