Nu är det som så härninga att Wie bitte? ledsamt nog håller på att flytta isär med tjejen.

Jag har bott i ett hyrt hus de senaste åren, med hyran lågt satt mot att jag då skött allt nödvändigt underhåll, och det har funkat bra. Jag anser mig vara väldigt kunnig och händig som amatörbyggare, och min värd som jag flyttar ifrån tror jag är väldigt nöjd med mig.
Nu har jag fått tag i en lägenhet hos en privat värd, med marknadshyra. Det kan mycket väl bli en del jobb åt honom också då han har en tom lägenhet som ska göras iordning från scratch så att säga (inte min lägenhet då, den är färdig, utan en annan i samma hus.) Finns även en del att göra i källarförråd, eventuellt ska det byggas en altan till våren mm.
Jag tänker naturligtvis inte jobba gratis då jag kommer ha marknadsmässig hyra.
Däremot jobbar jag gärna nån helg i månaden eller så om man kan kvitta bort en del av hyran (eller få slantar svart, det blir ju samma sak). Men vad är skäligt att ta?
Den klassiska "hundringen i timmen" som man tog för några år sen känns inte så lockande nu. Men vad är lagomt? Jag har ju inte formell utbildning som byggare (förutom något år som målarlärling) utan är mest en självlärd och glad amatör som fixar det mesta i el- målning- snickeri- kakel- och rörväg.
150 spänn/h?
Hjälp mig, flashback-bröder!