2004-01-14, 09:03
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Varför syns inte BrainWasheds inlägg längre?
Det känns lite fånigt att fråga iom att jag varit lite kritisk till killens inlägg tidigare, men det ser så märkligt ut så jag kan inte låta bli.

Jag kan se att han postat och jag kan se hans profil men klickar jag på den tråd som han startat får jag felmeddelandet: Invalid Thread specified. If you followed a valid link, please notify the webmaster.

Jag har inte lagt honom i min ignorelista heller så jag förstår ingenting av detta. Jag så att Tippi Hedren och Member-X har samma problem som jag (länk).
Citera
2004-01-14, 09:05
Medlem
Samma sak här, det är kanske lika bra.
Citera
2004-01-14, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
Samma sak här, det är kanske lika bra.

Nej! Det är riktigt jävla jobbigt när man ser att han svarat & så står det inget! Banna honnom i sådant fall. Ta bort texten eller göra den osynlig är ju idiotiskt. Hör ni det! Idiotiskt.
P.s kan det vara så att han själv har gjort något med texten?
Citera
2004-01-14, 09:27
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
P.s kan det vara så att han själv har gjort något med texten?

Mycket möjligt, han hade en tråd där han mixtrade med ignorefunktionen så tryckte man på länken han pastade in så hamnade han på ens ignorelista automagiskt
Citera
2004-01-14, 09:38
Medlem
Som sagt är det jävligt onödigt att göra så att texten inte syns när han skriver inlägg, lika bra att banna honom som Fanatic sade
Citera
2004-01-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Mycket möjligt, han hade en tråd där han mixtrade med ignorefunktionen så tryckte man på länken han pastade in så hamnade han på ens ignorelista automagiskt
Men jag har kollat min ignorelista och den är helt tom, precis som den skall vara. Så "felet" ligger nog inte där.
Citera
2004-01-14, 10:21
Bannlyst
Rätt kul att han har spammat 100 inlägg som ingen har sett
Citera
2004-01-14, 10:22
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Vi har i princip bannat BrainWashed, han lyckades INTE sköta sig. Han har spammat forumet med NÄSTAN bara trams.

Jag har läst samtliga inlägg av honom och jag kan hålla med att NÅGRA är vettiga, speciellt ett par under IT där han svarat seriöst men det rör sig om några procent av alla inlägg.

Flashback är INGET komplement för Lunarstorm eller liknande, inläggen skall INTE vara one-liners utan ordentliga svar som berör ämnet.

http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=708965&postcount=6

Är de inte spam så innehåller de en allt för otrevlig ton likt följande exempel:

Citat:
jag skrev det innan, jag skriver det igen, Du borde ha smäll. Och det betyder inte att jag hotar dig, inte heller att jag vill kommunicera med dig.
Sen faktumet om att du verkligen är många år yngre än mig spelar ingen roll, men du ska fan vara beredd på att ta några käftisar när du startar sånna här trådar.. De lockar till sig både låtsas moderatorer o vanligt folk

Citat:
är det verkligen bara jag som känner att det är tusen perss som sitter o kritiserar inläggen du/andra skriver? Känns nästan som att folk inte har något o komma med förrän det gynnar dem själva och/eller trycker ner någon annan.. Va fan väx upp era småglin..

edit; visst jag är offentligt skriven att jag är under de rekommenderade åren, men det är jag inte, och även om jag vore så skulle jag skita i vad du har o säga om det ändå.. Kritik tar jag gärna via PM, oavsett om det är någon administratör eller "vanligt folk", jag skiter i din ställning..
Citat:
förbannade låtsas moderatorer överallt.. om det inte skulle klassas som främlingfientlighet att kalla de för apor oxå så skulle jag kallat dig en Stor äcklig handikappad gorilla..
Citat:
det finns inte en låt i världen som gör mig glad om jag är nedstämd.. skit ner er,,
Citat:
du borde ju ha smäll..

Citat:
du är så dum att jag nästan tycker synd om dig..

Vad har vi nu gjort med BrainWashed?
Eftersom BrainWashed aka pr0n-Gamer har sagt att det inte gör någon om han blir bannad eller IP-bannad eftersom han då tänker använda proxy-servrar så är det ingen idé att banna honom. Vi har därför valt en annan väg, nämligen att till 100% ignorera honom.

Denna metod var tyvärr lite buggig i denna versionen av vBulletin så därför har t.ex. Index-sidan varit lite missvisande, likt en del sökningar.

Har en användare en gång blivit bannad och inte skärper sig efter första banning MÅSTE vi tyvärr ta till andra metoder och som i detta fallet kunde vi inte säga till i förväg då denna metoden hade varit verkningslös.

Alla nya användare som pr0n-Gamer skapar kommer att ignoreras, förr eller senare. Han har nu förbrukat sin rätt till Flashbacks forum.
Citera
2004-01-14, 10:25
Medlem
Tack för ett tydligt svar! Jag trodde först det var ngt fel i mina inställningar eller så. Nu kan jag sova lugnt igen!
Citera
2004-01-14, 10:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Har en användare en gång blivit bannad och inte skärper sig efter första banning MÅSTE vi tyvärr ta till andra metoder och som i detta fallet kunde vi inte säga till i förväg då denna metoden hade varit verkningslös.

Alla nya användare som pr0n-Gamer skapar kommer att ignoreras, förr eller senare. Han har nu förbrukat sin rätt till Flashbacks forum.

Helt korrekt!

Om du blir bannlyst så har du förlorat alla dina rättigheter här.
Punkt.
Du blir inte bannlyst, för att sedan komma tillbaka under nytt namn.
Då vore ju det hela ganska lönlöst.
Ifall vi upptäcker att ett forumtroll kommer tillbaka, och personen sköter sig, så finns det ingen orsak att ingripa. Bra användare är alltid en tillgång!!

Men är man här bara för att förstöra, så finns det ingen orsak att ha användaren kvar. Detta kan innebära att man blir bannlyst på nytt, att man får en IP-blockering, att man hamnar i samtliga användares ignore-list osv.
Det finns en mängd sett att stoppa dessa personer på, och vi kommer att använda oss av så många vi kan komma på.

Trist för den bannlysta, men desto bättre för oss andra.

admin
Citera
2004-01-14, 10:44
Medlem
Skägg-Krales avatar
Vet brainwashed om detta själv? Eller får han veta det först när han ser den här tråden? Han har ju fortsatt posta hejvilt.
Citera
2004-01-14, 10:53
Medlem
.:] Über [:.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Vet brainwashed om detta själv? Eller får han veta det först när han ser den här tråden? Han har ju fortsatt posta hejvilt.

Kan vi inte dölja denna tråden för honom innan han reggar ett nytt konto?
fortsätter han komma tillbaks under nya nicks och via proxyserver så
kan vi köra den japanska avskedningsmetoden som japanerna gör på sina
arbetsplatser. låtsas att den avskedade inte existerar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in