Liknande sak hände mig, började klicka i knät när jag gick, höll på så ett tag, efter ett tag började det göra ont, tillslut kunde jag inte ens stödja på knät efter anstängning, knät bara vek sig och det kändes som att det brann i knät på mig.
Gick till en doktor som trodde det var en knäsena som spöka, så fick gå på sjukgymnastik och stå och balancera på plankor, bollar å sånt men det blev bara värre, så jag fick gå till en ny läkare som konstaterade att knäskålen hade hoppat snett (eller nåt sånt, minnet sviker en aning) och skavt bort nån brosk runt knäskålen. Fick veta att det skulle ta ungefär 5år innan jag kunde jogga/springa igen, men så här en dryga 10 år senare har jag fortfarande kroniskt ont i knät och behöver "knaka" knät typ 100ggr per dag för att inte avlida av smärta.
Så det kan nog vara bra om du går till läkaren på stubben innan det eventuellt blir värre.
De här hade jag nästan glömt
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Knaledsartros/ symtomen stämmer jävligt bra överens med vad jag har och det började som sagt med klick i knät.
Dags att försöka somna trots mitt värkande knä..
Lycka till!