2009-10-20, 19:42
Medlem
Ja, som rubriken lyder så har min dator börjar låta förvånansvärt mycket efter att jag installerade windows 7.
självklart så drar windows 7 mer än vad Vista gjorde, men ska ljudnivån/fläkthastigheten verkligen öka nästan det dubbla?

Datorn är långt ifrån dålig prestandamässigt.
Kan det ha kommit massa skit i fläkten eller något liknande?

Finns det något sätt man kan sänka fläkthastigheten på?

Eller har datorn börjat äta upp sig själv?
Citera
2009-10-20, 19:47
Medlem
jabbe91s avatar
Jag tror att någon inställning i Windows 7 är påsatt som gör att fläkthastigheten har ökat,, men tyvärr vet jag inget om det
Citera
2009-10-20, 19:47
Medlem
copyguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeaspo
Ja, som rubriken lyder så har min dator börjar låta förvånansvärt mycket efter att jag installerade windows 7.
självklart så drar windows 7 mer än vad Vista gjorde, men ska ljudnivån/fläkthastigheten verkligen öka nästan det dubbla?

Datorn är långt ifrån dålig prestandamässigt.
Kan det ha kommit massa skit i fläkten eller något liknande?

Finns det något sätt man kan sänka fläkthastigheten på?

Eller har datorn börjat äta upp sig själv?
Tror att det är för att det är en nyinstallation och den indexar alla filer på hårddisken, var så för mig med vista vänta i några dagar och se om det fortsätter.
Citera
2009-10-20, 19:49
Medlem
sirnickys avatar
Beror nog på ominstallationen. Vänta några dagar.
Om det inte försvinner kan du ju styra hastighet och se temperatur via Speedfan.
Citera
2009-10-21, 10:28
Medlem
anre24s avatar
Verkar som Windows 7 utnyttjar Dual core processorn effektivare. Min är lika dan. Bärbara blir lätt varm & fläkten går högt....
Citera
2009-10-21, 20:56
Medlem
Hade samma problem här, men efter några dagar så hade det lösts sig. Var antagligen indexeringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in