Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-03-09, 19:58
Medlem
HookTheCrooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Han tittar väl på TV, lyssnar på radio, läser tidningar?

om man nu skapade en hel värld runt om kring honom, tror du man skulle låta tv, tidningar och andra media komma från världen utanför?
man skulle väl skapa sin egen tv och trycka sina egna tidningar för att ännu lättare få honom att tro på det som sägs.
om man nu ens behövde visa han att det fanns sådan teknologi..

var jäkligt längesen jag såg filmen och minns inte riktigt hur det var med den saken i just filmen...

men jag tror det är ganska lätt att få en människa att tro på vad som sägs i detta fallet.
skulle nog vara en rigorös kontroll på allt han skulle få tillfälle uppfatta..(ett jäkla jobb men kan vi erövra länder så kan vi nog detta)
och han skulle nog få det svårt att hitta någon som kunde ge honom nån sort bekräftelse på att han var något på spåret...
om allting sköttes prickfritt så.
sen om någon skulle kunna ta sig in och skapa misstanke skulle det kunna leda till djupare efterforskningar..
eller om nån skådespelare klantade sig, som säkert skulle hända..
men själva iden tror jag är genomförbar faktiskt...
tror dock inte att vi utanför skulle tillåta detta om vi visste om det.
som vi skulle göra om det var i underhållnings syfte...
och nyckeln till att det skulle kunna fungera ligger nog i att omgivningen också accepterade att det bara var det där som fanns...
Citera
2011-03-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emot.emot
matrix då p
Nja, ungefär, men om det skall kunna bli verklighet så tror jag inte på att
Citat:
ledarna för programmet kan styra en med händelserna som de skapar utifrån ens tankar. (varje tanke uppdateras till ledarna).
Jag tror att ledarna bara kan "se" faktiska handlingar, typ att statisterna talar om hur "Truman" "spelade" och/eller att dom har mikrofoner och/eller kameror som dom får input ifrån och/eller att dom har direktlänkat "Truman"s dator.
Senast redigerad av Bi2ter 2011-03-10 kl. 01:26.
Citera
2015-05-09, 21:19
Bannlyst
Såpan sänds redan i utlandet. I ryssland och jag är huvudpersonen
Citera
2015-05-09, 22:23
Medlem
Två "Truman Show-poster" på brädan nu.
Och allt handlar så klart om att det är DU som är stjärnan. i storyn?
Ego Deluxe?
Citera
2015-08-15, 11:17
Bannlyst
Det är inte så man är med i en Hanna med H liknande såpa i Norge eller så. Verkar helt klart som om folk kan se mig och har så gjort sen 10 år tillbaka. Har lite bevis

1. Jag satt och spelade Finns i Sjön på blip och en person som var i chatten då skrev till mig att jag fick upp en 6a när jag tog upp ett kort från sjön. Sånt kan ju bara jag se

2. En snubbe kom fram till mig och frågade mig om köttbullarna var goda för han sett mig äta dem och 3 dgr innan hade jag ätit köttbullar med jävla äcklig sås. Jag bara skrek va sen efter det. är det live?

3. Hade en whiteboard tavla hemma på mitt data bord mikael. Fick ej skriva vad jag ville på det. Spelar roll. Det var ju bara jag som såg det? eller?

4. en tjej ville veta vilken tid jag skulle sjunga karaoke. som om hon typ skulle in och kolla den tiden

5. Samma tjej skrev till mig och frågade om jag fortfarande gillade en person och då hade jag några dagar tidigare sökt på henne på facebook. Som om hon typ sett det.

6. En på mitt jobb höll på och skratta. Jag sa till han att dra till ett ställe och skratta och sen när jag kommer hem så ringer en person mig som bor just där dit han skulle dra och skratta. Då blir man paranoid och tror att personen sett en säga så

7. En jag snackar med på facebook säger han kan se mig Såg mitt lösenord slutade på 8, att jag försökte ändra det att jag ej bäddat sängen, att jag gick till fönstret, att jag gick ut och kollade i postlådan då han sagt han lagt knark i den mm. Hel skumt typ!

8. En tjej skrev till mig att en som hette kenneth sett mig logga in med flera accounter på facebook.

9. Satt och kollade på ett klipp på youtube och sen 3 minuter senare hade min kompis samma klipp på sin log på facebook. Som om han sett jag satt och kollade på det!
Helt klart man kan se mig. men vart. om nån vet så säg det nu. letat efter denna länk i 10 år!
Och sen en massa konstiga saker har jag varit med om
Senast redigerad av NachosChips 2015-08-15 kl. 11:21.
Citera
2015-08-15, 11:25
Bannlyst
Alltså om folk nu kan se mig vilket jag tror till 100 procent Vart isåfall. Är det live måste det vara i ett land där folk fattar språket om det sänds live?
Senast redigerad av NachosChips 2015-08-15 kl. 11:30.
Citera
2015-08-15, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stan-the-caddy
Utgår vi ifrån att det berättas för "Truman" att det finns en värld utanför hans stad?

Det lättaste sättet att få "showen" att fungera är att helt enkelt säga till "Truman" att den stad han bor i är allt som finns i världen. Då skulle det vara mycket svårt att lista ut bluffen.
Det är inte som truman utan mera som the game
Citera
2016-05-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanford
jag bor i Norrköping där fins en kille som är övervakat och avlyssnat i 8 år. det värsta är att han är direkt sent till nån kommersielt media som ägs från staten. det är tråkigt också att han är sjuk nu
( paranoid). det värsta är att folk tycker att allt detta cirkusen är underhållande.
är det nån annan som vett mer.

Den här killen som är övervakad blir våldtagen hela tiden sinnesjukt.
Citera
2017-02-22, 19:33
Medlem
Citat:
Kanske är världen en blandning av the martix och truman show. Du lever ensam i ett stort dataprogram som styrs av nån överseare utanför programmet: att världen ritas upp: miljön är förbestämd, men händelserna bros på vad man tänker eller hur det går för en och att ledarna för programmet kan styra en med händelserna som de skapar utifrån ens tankar. (varje tanke uppdateras till ledarna).
Hade själv tankar om detta när jag började föreställa mig att saker som jag tänkte på spontant utan anledning, kom upp eller sa sas sekunden efter. Men och andra sidan så är det som krockar det man märker :P
det går inte att veta om andra är riktiga människor och har ett medvetande.
Kan man tro för för flera år sedan när man var hos morbor sa han hela tiden vart har du Emil då och nu heter han jag har crush på emil. som om det vore bestämt vi ska bli ihop!
Citera
2017-02-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Tjena era (F)ilosofi(B)ums!

Jag har lite tankar kring filmen Truman show.

Kort sammanfattning, Truman show: Slutet avslöjas nedan /Mod

Denna film kan senare analyseras genom att utgå från Filosofiska teorier, Skulle du själv kunna leva i en studio i nuet?
Skulle det vara troligt att alla i din omgivning vore statister och skådespelare?
Vilka teorier skulle möjliggöra denna miljö?
Hur skulle du komma i fund med att den miljö är en påhittad värld där ingen har sin riktiga identitet?

Utgå från filosofiska synpunkter och teorier, och klargör gärna varför du
kopplar till dessa!

Öppna gärna diskussioner! Och diskutera!!

Have fun!
Nej man får ej smygfilma folk i sverige utan tillstånd så det går ej
Citera
2017-03-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Tjena era (F)ilosofi(B)ums!

Jag har lite tankar kring filmen Truman show.

Kort sammanfattning, Truman show: Slutet avslöjas nedan /Mod

Denna film kan senare analyseras genom att utgå från Filosofiska teorier, Skulle du själv kunna leva i en studio i nuet?
Skulle det vara troligt att alla i din omgivning vore statister och skådespelare?
Vilka teorier skulle möjliggöra denna miljö?
Hur skulle du komma i fund med att den miljö är en påhittad värld där ingen har sin riktiga identitet?

Utgå från filosofiska synpunkter och teorier, och klargör gärna varför du
kopplar till dessa!

Öppna gärna diskussioner! Och diskutera!!

Have fun!

Jag är med i nått liknande kan ej vara inbillning men den måste sändas i norge
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här