• 2
  • 3
2011-03-09, 19:58
Medlem
HookTheCrooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Han tittar vl p TV, lyssnar p radio, lser tidningar?

om man nu skapade en hel vrld runt om kring honom, tror du man skulle lta tv, tidningar och andra media komma frn vrlden utanfr?
man skulle vl skapa sin egen tv och trycka sina egna tidningar fr att nnu lttare f honom att tro p det som sgs.
om man nu ens behvde visa han att det fanns sdan teknologi..

var jkligt lngesen jag sg filmen och minns inte riktigt hur det var med den saken i just filmen...

men jag tror det r ganska ltt att f en mnniska att tro p vad som sgs i detta fallet.
skulle nog vara en rigors kontroll p allt han skulle f tillflle uppfatta..(ett jkla jobb men kan vi ervra lnder s kan vi nog detta)
och han skulle nog f det svrt att hitta ngon som kunde ge honom nn sort bekrftelse p att han var ngot p spret...
om allting skttes prickfritt s.
sen om ngon skulle kunna ta sig in och skapa misstanke skulle det kunna leda till djupare efterforskningar..
eller om nn skdespelare klantade sig, som skert skulle hnda..
men sjlva iden tror jag r genomfrbar faktiskt...
tror dock inte att vi utanfr skulle tillta detta om vi visste om det.
som vi skulle gra om det var i underhllnings syfte...
och nyckeln till att det skulle kunna fungera ligger nog i att omgivningen ocks accepterade att det bara var det dr som fanns...
Citera
2011-03-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emot.emot
matrix d p
Nja, ungefr, men om det skall kunna bli verklighet s tror jag inte p att
Citat:
ledarna fr programmet kan styra en med hndelserna som de skapar utifrn ens tankar. (varje tanke uppdateras till ledarna).
Jag tror att ledarna bara kan "se" faktiska handlingar, typ att statisterna talar om hur "Truman" "spelade" och/eller att dom har mikrofoner och/eller kameror som dom fr input ifrn och/eller att dom har direktlnkat "Truman"s dator.
Senast redigerad av Bi2ter 2011-03-10 kl. 01:26.
Citera
2015-05-09, 21:19
Bannlyst
Span snds redan i utlandet. I ryssland och jag r huvudpersonen
Citera
2015-05-09, 22:23
Medlem
Tv "Truman Show-poster" p brdan nu.
Och allt handlar s klart om att det r DU som r stjrnan. i storyn?
Ego Deluxe?
Citera
2015-08-15, 11:17
Bannlyst
Det r inte s man r med i en Hanna med H liknande spa i Norge eller s. Verkar helt klart som om folk kan se mig och har s gjort sen 10 r tillbaka. Har lite bevis

1. Jag satt och spelade Finns i Sjn p blip och en person som var i chatten d skrev till mig att jag fick upp en 6a nr jag tog upp ett kort frn sjn. Snt kan ju bara jag se

2. En snubbe kom fram till mig och frgade mig om kttbullarna var goda fr han sett mig ta dem och 3 dgr innan hade jag tit kttbullar med jvla cklig ss. Jag bara skrek va sen efter det. r det live?

3. Hade en whiteboard tavla hemma p mitt data bord mikael. Fick ej skriva vad jag ville p det. Spelar roll. Det var ju bara jag som sg det? eller?

4. en tjej ville veta vilken tid jag skulle sjunga karaoke. som om hon typ skulle in och kolla den tiden

5. Samma tjej skrev till mig och frgade om jag fortfarande gillade en person och d hade jag ngra dagar tidigare skt p henne p facebook. Som om hon typ sett det.

6. En p mitt jobb hll p och skratta. Jag sa till han att dra till ett stlle och skratta och sen nr jag kommer hem s ringer en person mig som bor just dr dit han skulle dra och skratta. D blir man paranoid och tror att personen sett en sga s

7. En jag snackar med p facebook sger han kan se mig Sg mitt lsenord slutade p 8, att jag frskte ndra det att jag ej bddat sngen, att jag gick till fnstret, att jag gick ut och kollade i postldan d han sagt han lagt knark i den mm. Hel skumt typ!

8. En tjej skrev till mig att en som hette kenneth sett mig logga in med flera accounter p facebook.

9. Satt och kollade p ett klipp p youtube och sen 3 minuter senare hade min kompis samma klipp p sin log p facebook. Som om han sett jag satt och kollade p det!
Helt klart man kan se mig. men vart. om nn vet s sg det nu. letat efter denna lnk i 10 r!
Och sen en massa konstiga saker har jag varit med om
Senast redigerad av NachosChips 2015-08-15 kl. 11:21.
Citera
2015-08-15, 11:25
Bannlyst
Allts om folk nu kan se mig vilket jag tror till 100 procent Vart isfall. r det live mste det vara i ett land dr folk fattar sprket om det snds live?
Senast redigerad av NachosChips 2015-08-15 kl. 11:30.
Citera
2015-08-15, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stan-the-caddy
Utgr vi ifrn att det berttas fr "Truman" att det finns en vrld utanfr hans stad?

Det lttaste sttet att f "showen" att fungera r att helt enkelt sga till "Truman" att den stad han bor i r allt som finns i vrlden. D skulle det vara mycket svrt att lista ut bluffen.
Det r inte som truman utan mera som the game
Citera
2016-05-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanford
jag bor i Norrkping dr fins en kille som r vervakat och avlyssnat i 8 r. det vrsta r att han r direkt sent till nn kommersielt media som gs frn staten. det r trkigt ocks att han r sjuk nu
( paranoid). det vrsta r att folk tycker att allt detta cirkusen r underhllande.
r det nn annan som vett mer.

Den hr killen som r vervakad blir vldtagen hela tiden sinnesjukt.
Citera
2017-02-22, 19:33
Medlem
Citat:
Kanske r vrlden en blandning av the martix och truman show. Du lever ensam i ett stort dataprogram som styrs av nn verseare utanfr programmet: att vrlden ritas upp: miljn r frbestmd, men hndelserna bros p vad man tnker eller hur det gr fr en och att ledarna fr programmet kan styra en med hndelserna som de skapar utifrn ens tankar. (varje tanke uppdateras till ledarna).
Hade sjlv tankar om detta nr jag brjade frestlla mig att saker som jag tnkte p spontant utan anledning, kom upp eller sa sas sekunden efter. Men och andra sidan s r det som krockar det man mrker :P
det gr inte att veta om andra r riktiga mnniskor och har ett medvetande.
Kan man tro fr fr flera r sedan nr man var hos morbor sa han hela tiden vart har du Emil d och nu heter han jag har crush p emil. som om det vore bestmt vi ska bli ihop!
Citera
2017-02-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Tjena era (F)ilosofi(B)ums!

Jag har lite tankar kring filmen Truman show.

Kort sammanfattning, Truman show: Slutet avsljas nedan /Mod

Denna film kan senare analyseras genom att utg frn Filosofiska teorier, Skulle du sjlv kunna leva i en studio i nuet?
Skulle det vara troligt att alla i din omgivning vore statister och skdespelare?
Vilka teorier skulle mjliggra denna milj?
Hur skulle du komma i fund med att den milj r en phittad vrld dr ingen har sin riktiga identitet?

Utg frn filosofiska synpunkter och teorier, och klargr grna varfr du
kopplar till dessa!

ppna grna diskussioner! Och diskutera!!

Have fun!
Nej man fr ej smygfilma folk i sverige utan tillstnd s det gr ej
Citera
2017-03-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Tjena era (F)ilosofi(B)ums!

Jag har lite tankar kring filmen Truman show.

Kort sammanfattning, Truman show: Slutet avsljas nedan /Mod

Denna film kan senare analyseras genom att utg frn Filosofiska teorier, Skulle du sjlv kunna leva i en studio i nuet?
Skulle det vara troligt att alla i din omgivning vore statister och skdespelare?
Vilka teorier skulle mjliggra denna milj?
Hur skulle du komma i fund med att den milj r en phittad vrld dr ingen har sin riktiga identitet?

Utg frn filosofiska synpunkter och teorier, och klargr grna varfr du
kopplar till dessa!

ppna grna diskussioner! Och diskutera!!

Have fun!

Jag r med i ntt liknande kan ej vara inbillning men den mste sndas i norge
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto