2009-10-20, 18:00
Medlem
Jag laddade ner nyaste drivrutinen till mitt grafikkort Geforce 8600GT och när jag sedan startade om datorn vägrade den starta.

Man kan se Windows XP-ikonen och laddningsmätaren men kort därefer får man blue screen i 0,5 sekunder eller kortare med ett felmeddelande man inte hinner läsa.

Är det någon som vet vad som kan vara felet på datorn?
Citera
2009-10-20, 18:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Avinstallerar drivrutinen under felsäkert läge och provar med en annan version av drivrutin.
Citera
2009-10-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Avinstallerar drivrutinen under felsäkert läge och provar med en annan version av drivrutin.

Glömde säga att jag redan testat detta. Trycker F8 under uppstart och då får jag välja om jag vill starta datorn med CD/DVD, HDD eller Floppy. Jag har testat alla alternativ men jag får bara blue screen vad jag än gör.

Får alltså ingen möjlighet att starta datorn i felsäkert läge överhuvudtaget, så om någon vet vad man kan göra så skulle jag vara tacksam.
Senast redigerad av Jonasir 2009-10-20 kl. 21:28.
Citera
2009-10-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasir
Glömde säga att jag redan testat detta. Trycker F8 under uppstart och då får jag välja om jag vill starta datorn med CD/DVD, HDD eller Floppy. Jag har testat alla alternativ men jag får bara blue screen vad jag än gör.

Får alltså ingen möjlighet att starta datorn i felsäkert läge överhuvudtaget, så om någon vet vad man kan göra så skulle jag vara tacksam.

Kanske F12?
Citera
2009-10-21, 19:27
Medlem
hasenfrasens avatar
Alltså, INTE biosets F8-funktion, vänta nåra tiondels sekunder extra innan du trycker F8 så kan du välja felsäkert läge eller VGA-läge etc etc.
Citera
2009-10-21, 20:27
Medlem
Samma problem här. Funderar på att installera om allt
Citera
2009-10-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasir

Du trycker på F8 för tidigt, tryck efter BIOS men innan XPs laddningsskärm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in