Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Håller självklart med dig att han inte kan få hur mycket betalt som helst, då han som du säger inte är någon ungdom längre, men jag blir mest orolig vad som händer om han nu inte får nytt kontrakt.
Blir vi av med Ortiz så finns det risk för att antingen Bojan eller Özkan kanske får spela på mitten tillsammans med Dulee.
Då har vi inte längre lika mycket kantspelare.
Jag vågar inte heller helt lita på vår nya högerback Lorentzson innan jag sett honom spela, vi vet att Kenny iaf kan spela på den positionen och göra det ganska bra.
Jag litar dock till 100% på Wesström och Stahre, är helt övertygad om att dom gör det som är bäst för AIK

Vad kan jag säga? Där har du 100% rätt. Man vet alltid vad man får av Kenny, och det vore en trygghet att ha honom i truppen ifall någon spelare som är tänkt att bli en nyckelspelare börjar bli lite skitnödig.
Ska jag vara ärlig så känns det konstigt att han inte har skrivit på, han har varit i AIK i 4 år nu. Och jag är ju så klart inte säker på hur mycket dom vill minska han lön med, men det lär ju inte vara någon halvering vi pratar om. Ska han då ta hela familjen (vilken inkluderar småbarn) och flytta för några tusenlappar mer i månaden i ett/två år?
Min magkänsla säger att han bara vill försöka få lite till, och kommer skriva på senare. Hoppas jag har rätt.
Edit: Läste precis detta,
http://blogg.aftonbladet.se/6, ändringen som ändrar antalet avbytare är ju något jag förespråkat länge nu (inte här inne men ändå

). En välkommen ändring. Och det påverkar ju silly season, så kallade "truppspelare" får ju en större betydelse. Lag med breda trupper kommer ju absolut att välkomna detta. Vet inte hur många gånger som riktigt bra/lovande spelare helt enkelt inte får plats på bänken utan sitter på läktaren. Detta ökar ju chansen att dessa får speltid. Det ökar ju också tränarnas taktiska möjligheter.