2009-11-23, 20:02
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Jimmy tamandi påväg hem till AIK eller mff? Läste något om att hans kontrakt går ut.

Han lär väl aldrig, av uppenbara skäl, spela i AIK igen?

Och, tro't eller ej men i MFF platsar han inte.

Jag kan tänka mig att han hamnar i någon av följande klubbar:
- Hammarby
- TFF
- Landskrona BOIS
- GIF Sundsvall.

Detta baserar jag på magkänsla och lite navelludd men känns som en stabil värvning för någon av de klubbarna.
2009-11-23, 20:29
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Angående Kenny så vill Elfsborg(!) ha honom enligt GF.

Jag tycker vi borde göra oss av med Pavey, han har nog rätt hög lön med tanke på hur bra han var 06. Misstolka inte, Kenny är en hjälte och krigare, men inläggs och passningskvaliten försämras för varje säsong känns det som.

Men ändå, "There's only one Kenny Pavey!"

Håller med, Kenny förtjänar all respekt, men hans löneanspråk är helt enkelt för högt för vad man får så att säga. Han är fortfarande en bra truppspelar men inget för startelvan. Och yttrar är ju något vi har.

Men vafan ska ellos med honom till? Alla som sett dom denna säsong kan ju konstatera att en ytter är det sista dom behöver. Men mr mindervärdeskomplex verkar ju gilla att skaffa gamla AIK spelare, dom la ju ett bud på Obolo i somras...
2009-11-23, 20:56
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Han lär väl aldrig, av uppenbara skäl, spela i AIK igen?

Och, tro't eller ej men i MFF platsar han inte.

Jag kan tänka mig att han hamnar i någon av följande klubbar:
- Hammarby
- TFF
- Landskrona BOIS
- GIF Sundsvall.

Detta baserar jag på magkänsla och lite navelludd men känns som en stabil värvning för någon av de klubbarna.
Minns inte hur mycket han tjäna, men han har väldigt mycket för höf lön för samtliga klubbar du nämnde.
2009-11-23, 21:49
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Minns inte hur mycket han tjäna, men han har väldigt mycket för höf lön för samtliga klubbar du nämnde.
Det sägs: 3,2 miljoner norska kronor om året.
2009-11-23, 22:59
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Håller med, Kenny förtjänar all respekt, men hans löneanspråk är helt enkelt för högt för vad man får så att säga. Han är fortfarande en bra truppspelar men inget för startelvan. Och yttrar är ju något vi har.

Men vafan ska ellos med honom till? Alla som sett dom denna säsong kan ju konstatera att en ytter är det sista dom behöver. Men mr mindervärdeskomplex verkar ju gilla att skaffa gamla AIK spelare, dom la ju ett bud på Obolo i somras...

Jag tycker inte man ska uttala sig om hans lön om man inte är helt 100 på vad han tjänar i månaden.(om du vet det så ber jag om ursäkt för mitt kanske lite otrevliga sätt)

Jag tycker absolut Kenny ska stanna kvar, med en hel del unga spelare i truppen så tycker jag vi behöver Kennys rutin. Han har spelat så pass länge hos oss så han vet vad det handlar om att spela för denna klubb.

Sen efter att ha sett guldmatchen x antal gånger så måste man säga att även om han inte avgör matchen själv så har han stor del i vårat guld.
Han springer som en dåre och jobbar till sig frisparkar och hörnor.
2009-11-23, 23:16
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Jag tycker inte man ska uttala sig om hans lön om man inte är helt 100 på vad han tjänar i månaden.(om du vet det så ber jag om ursäkt för mitt kanske lite otrevliga sätt)

Jag tycker absolut Kenny ska stanna kvar, med en hel del unga spelare i truppen så tycker jag vi behöver Kennys rutin. Han har spelat så pass länge hos oss så han vet vad det handlar om att spela för denna klubb.

Sen efter att ha sett guldmatchen x antal gånger så måste man säga att även om han inte avgör matchen själv så har han stor del i vårat guld.
Han springer som en dåre och jobbar till sig frisparkar och hörnor.

Är så klart inte helt 100 men ganska god aning har jag, han har naturligtvis ingen astronomisk lön men lite för hög för att ge en 30-åring (kommer aldrig få någon avkastning så att säga). Tycker inte AIKs förslag är dålig (något lägre månadslön med samma/något högra bonusar) vilket tyder på att dom vill ha honom som just en truppspelare/mentor. Som du säger springer han på allt och har en fruktansvärt aggressiv spelstil vilket borde resultera i att skadorna ligger och lurar, hade ju redan ett par i år och det brukar ju som bekant inte bli mindre skador när 30 gränsen bryts.

Det faktum att AIK har en del yttrar också i Mutumba, Bojan, Lundberg (han trivs bäst på innermittfältet men ändå), Gustavsson (som efter en seg start i organisationen tydligen va riktigt vass i VSK under hösten) och Özkan (håll tummarna) kan ju tala emot kära Kenny. Jag håller med om att AIK säkert kan ha nytta av honom även nästa år, men det får inte kosta allt för mycket är allt jag säger.
2009-11-24, 00:29
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Är så klart inte helt 100 men ganska god aning har jag, han har naturligtvis ingen astronomisk lön men lite för hög för att ge en 30-åring (kommer aldrig få någon avkastning så att säga). Tycker inte AIKs förslag är dålig (något lägre månadslön med samma/något högra bonusar) vilket tyder på att dom vill ha honom som just en truppspelare/mentor. Som du säger springer han på allt och har en fruktansvärt aggressiv spelstil vilket borde resultera i att skadorna ligger och lurar, hade ju redan ett par i år och det brukar ju som bekant inte bli mindre skador när 30 gränsen bryts.

Det faktum att AIK har en del yttrar också i Mutumba, Bojan, Lundberg (han trivs bäst på innermittfältet men ändå), Gustavsson (som efter en seg start i organisationen tydligen va riktigt vass i VSK under hösten) och Özkan (håll tummarna) kan ju tala emot kära Kenny. Jag håller med om att AIK säkert kan ha nytta av honom även nästa år, men det får inte kosta allt för mycket är allt jag säger.

Håller självklart med dig att han inte kan få hur mycket betalt som helst, då han som du säger inte är någon ungdom längre, men jag blir mest orolig vad som händer om han nu inte får nytt kontrakt.
Blir vi av med Ortiz så finns det risk för att antingen Bojan eller Özkan kanske får spela på mitten tillsammans med Dulee.
Då har vi inte längre lika mycket kantspelare.
Jag vågar inte heller helt lita på vår nya högerback Lorentzson innan jag sett honom spela, vi vet att Kenny iaf kan spela på den positionen och göra det ganska bra.

Jag litar dock till 100% på Wesström och Stahre, är helt övertygad om att dom gör det som är bäst för AIK
2009-11-24, 09:00
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Håller självklart med dig att han inte kan få hur mycket betalt som helst, då han som du säger inte är någon ungdom längre, men jag blir mest orolig vad som händer om han nu inte får nytt kontrakt.
Blir vi av med Ortiz så finns det risk för att antingen Bojan eller Özkan kanske får spela på mitten tillsammans med Dulee.
Då har vi inte längre lika mycket kantspelare.
Jag vågar inte heller helt lita på vår nya högerback Lorentzson innan jag sett honom spela, vi vet att Kenny iaf kan spela på den positionen och göra det ganska bra.

Jag litar dock till 100% på Wesström och Stahre, är helt övertygad om att dom gör det som är bäst för AIK

Vad kan jag säga? Där har du 100% rätt. Man vet alltid vad man får av Kenny, och det vore en trygghet att ha honom i truppen ifall någon spelare som är tänkt att bli en nyckelspelare börjar bli lite skitnödig.

Ska jag vara ärlig så känns det konstigt att han inte har skrivit på, han har varit i AIK i 4 år nu. Och jag är ju så klart inte säker på hur mycket dom vill minska han lön med, men det lär ju inte vara någon halvering vi pratar om. Ska han då ta hela familjen (vilken inkluderar småbarn) och flytta för några tusenlappar mer i månaden i ett/två år?

Min magkänsla säger att han bara vill försöka få lite till, och kommer skriva på senare. Hoppas jag har rätt.

Edit: Läste precis detta, http://blogg.aftonbladet.se/6, ändringen som ändrar antalet avbytare är ju något jag förespråkat länge nu (inte här inne men ändå). En välkommen ändring. Och det påverkar ju silly season, så kallade "truppspelare" får ju en större betydelse. Lag med breda trupper kommer ju absolut att välkomna detta. Vet inte hur många gånger som riktigt bra/lovande spelare helt enkelt inte får plats på bänken utan sitter på läktaren. Detta ökar ju chansen att dessa får speltid. Det ökar ju också tränarnas taktiska möjligheter.
Senast redigerad av RuterKung 2009-11-24 kl. 09:32.
2009-11-24, 10:26
Medlem
micke_hs avatar
AIK's Nya matchdräkt 2010

Blir det två stjärnor ovanför klubbmärket nu när dom tagit dubbeln?

Jag har sökt men inte hittat nåt om det.
2009-11-24, 10:29
Medlem
Hellhammers avatar
Det blir fortfarande en stjärna. Stjärnan ovanför märket är för varje 10:e ligavinst man gör.
2009-11-24, 12:22
Medlem
Vuxenkos avatar
Stjärnorna är som sagt för var 10e ligavinst, och i dagsläget har vi bara 11. Så det är minst 9 år kvar innan vi får 2 sjärnor haha
2009-11-24, 13:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Edit: Läste precis detta, http://blogg.aftonbladet.se/6, ändringen som ändrar antalet avbytare är ju något jag förespråkat länge nu (inte här inne men ändå). En välkommen ändring. Och det påverkar ju silly season, så kallade "truppspelare" får ju en större betydelse. Lag med breda trupper kommer ju absolut att välkomna detta. Vet inte hur många gånger som riktigt bra/lovande spelare helt enkelt inte får plats på bänken utan sitter på läktaren. Detta ökar ju chansen att dessa får speltid. Det ökar ju också tränarnas taktiska möjligheter.

Sjumannabänken har man ju väntat på i evigheter, ett steg i rätt riktning men 5 år för sent, bredare trupp kommer äntligen gynna yngre spelare som har större chans att få speltid tidigare i karriären.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in