Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-10-20, 16:36
Medlem
Min-Mammas avatar
Hej hopp i lingonskogen.

Har berikats med Win7 64bit och undrar vad som kan tänkas vara den mest lämpade mailklienten till detta OS:et

Tittade lite på Thunderbird och det föll mig inte alls i smaken. CP-uppläggning av mappar och flytta runt funkade skitdåligt. Så det skräpet åkte ut igen.

Vad rekommenderas som liknar Outlook Express? OE funkar för jäkla bra men det kunde jag inte installera på mitt 64 bit OS. Tråkigt värre.
Citera
2009-10-20, 16:38
Medlem
Funkyzeits avatar
Windows Live Mail kör jag personligen
Citera
2009-10-20, 17:09
Medlem
Min-Mammas avatar
hur i helsike får jag upp mailprogrammet då? hittar inte det nånstans!! Det är installerat, tro mig.

Sånt jävla skit, får en ikon i MSN som heter öppna epostinkorgen men det händer inte ett jota... Dessutom ska jag inte ha det kontot jag loggar in med där som mailkonto.

Sicket mög. Finns OE i 64 bits-kostym?
Senast redigerad av Min-Mamma 2009-10-20 kl. 17:12.
Citera
2009-10-20, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
hur i helsike får jag upp mailprogrammet då? hittar inte det nånstans!! Det är installerat, tro mig.

Sånt jävla skit, får en ikon i MSN som heter öppna epostinkorgen men det händer inte ett jota... Dessutom ska jag inte ha det kontot jag loggar in med där som mailkonto.

Sicket mög. Finns OE i 64 bits-kostym?

Provat o söka efter programet?
Citera
2009-10-20, 17:17
Medlem
Min-Mammas avatar
För fan, där var den ju... WIn 7 verkar vara lite CP, får se hur detta går, annars byter jag till XP eller nått.
Citera
2009-10-20, 17:19
Medlem
Citat:
För fan, där var den ju... WIn 7 verkar vara lite CP, får se hur detta går, annars byter jag till XP eller nått.
32bits program funkar fint, det finns ingen anledning att krångla till det i onödan.
Citera
2009-10-20, 17:42
Medlem
Min-Mammas avatar
Det var enklare än så.. Kör man kontot som ett POP3 konto istället för IMAP och dessutom bockar i "globaliserade konto" eller vad det hette så ser det ut som jag är van vid..

Tack så mycket, Televerket Thunderbird FTW.
Citera
2009-10-20, 17:46
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryathon
Provat o söka efter programet?

Vad tror du jag har gjort? Gissa en enda gång? Måste man ha en disclaimerdjävel i början av varenda djävla tråd man startar för att bli av med dylika svar?? Har du själv ens försökt söka och se vad du får upp på ämnet innan du posthorar? Skulle inte tro det.

Du är ursäktad.
Senast redigerad av Min-Mamma 2009-10-20 kl. 17:51.
Citera
2009-10-20, 17:52
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birger_
32bits program funkar fint, det finns ingen anledning att krångla till det i onödan.

Den sa stopp och belägg för mig på OE...
Citera
2009-10-20, 17:56
Medlem
langiss avatar
Citat:
Den sa stopp och belägg för mig på OE...

Mycket konstigt då jag kör windows mail på 64bitars windows 7
Citera
2009-10-20, 18:13
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langis
Mycket konstigt då jag kör windows mail på 64bitars windows 7

Win Mail ja, det kan jag också köra. Outlook Express är en annan grej...

Efter lite pillande fick jag Thunderbird till att se ut precis som OE så jag är jätteglad nu
Citera
2009-11-28, 19:16
Medlem
d00rkeys avatar
Liten uppföljning (om gammalt OE)

Jo.. Hur är det egentligen med Outlook Express (6)?

Jag använder det själv med rätt stor förnöjdsamhet till mitt (nuvarande) WinXP pro och det integraras rätt väl med mina Gmailkonton. Men OE är ju helt jävla utdaterat (väl?). Versionen är ju 6.0 (åsså en jävla massa xx.xxx.xxxxxxx)..

Så; Hur står det egentligen till med säkerhet och sån't i OE6? Programmet är ju ända sen Internet Explorer 6 och det sketprogrammet är ju helt och hållet passé? (Visserligen uppdateras väl OE6 lite då och då via MS Update?)

- mvh d00rkey
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in