2008-01-24, 20:36
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harikirii
Jo att vi inte borde ta emot så J**** många invandrare. Men kanske lite olämpligt, att skriva om, där jag går.
Nej, fyfan! Du ska väl ändå stå för vad du tycker, eller? Sen får du ju formulera dig på ett bra sätt. "lite olämpligt, att skriva om, där jag går" kan jag tolka det som att du går på samhällsprogrammet? Eller menar du att du bor på ett invandrartätt ställe?

Skriv att du vill minska invandringen och lägg fram argument för din sak. Du ska åtminstone inte behöva vara rädd för lärarna då du har rätt till din åsikt. Dessutom är det nog ändå en rätt vanlig åsikt.
Citera
2008-01-24, 20:43
Bannlyst
"Försvar för massmördare, seriemördare och allmäna psykopater"?
Citera
2008-01-24, 20:52
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTambourineMan
Skriv att du vill minska invandringen och lägg fram argument för din sak. Du ska åtminstone inte behöva vara rädd för lärarna då du har rätt till din åsikt. Dessutom är det nog ändå en rätt vanlig åsikt.

Jo jag vet, men lärarna är så jävla korkade. Bor i ett invandrartätt område, alltså inte så smidigt ifall hon pratar högt om det i klassrummet
Citera
2008-01-24, 21:12
Medlem
Du kan vara för fildelning
Du kan vara för dödsstraff i sverige. Finns väl för fan ingen anledning till att mördare m.fl. ska leva?
Du kan vara emot invandring.
Du kan vara emot att muslimerna bygger moskér
Citera
2008-01-24, 21:14
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen
Legalisering av cannabis såklart

Haha en klassiker
Tyvärr redan upptaget......
Citera
2008-01-25, 19:13
Medlem
Karnevalens avatar
Dra legalisering av något annat då? Nej, men det fanns mycket bra tips här i tråden, kör på något utav dessa alternativ
Citera
2008-01-25, 19:17
Medlem
Du är för en kriminalisering av tidelag. Hur svårt kan det vara?

Om du tappar publiken så är det bara att visa några exempelbilder.
Citera
2008-03-07, 12:57
Medlem
Hjälp med argumerande text!

Tjena, jag har en skol uppsats om argumerande text, behöver hjälp med att hitta nå bra ämne att skriva om. Kom med bra förslag
Citera
2008-03-07, 14:13
Medlem
Westbays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliganskie
Tjena, jag har en skol uppsats om argumerande text, behöver hjälp med att hitta nå bra ämne att skriva om. Kom med bra förslag
argumenterande*
Skriv om barn och TV? Det första som kom upp då jag googlade ^_^
Citera
2008-03-07, 14:32
Medlem
Inzaits avatar
Dödsstraff, alkohol bland minderåriga, rökning, fetma, internetsamhället, massa finns ju
Citera
2008-06-17, 23:39
Medlem
DrottningSilvias avatar
Politiskt korrekta argument

Jag tänkte att vi i denna tråden skulle lista upp(med nödvändig motivering förstås) våra favoriter vad gäller argument som alltid tycks dyka upp i debatten.
Främst önskas såklart politiskt korrekta diton, eftersom vi på flashback älskar att häckla.
Som TS börjar jag självfallet med att bjuda på dessa:

Sosse i debatt: "Eran politik handlar om att sparka på de som redan ligger och vända udden mot de fattiga"

Homofil om Homofober: "Alla som är motståndare till homosexualitet har komplex för att de är homos själva"

Feminist om antifeminister: "De som är negativt inställda till feminismen är ofta småpojkar som är osäkra på sig själva"

Och så en personlig favorit:

(Gemene?)man om feminister: "feminister har bara fått för lite kuk"
Senast redigerad av DrottningSilvia 2008-06-17 kl. 23:48.
Citera
2008-06-17, 23:46
Medlem
Om motståndare till invandringen: Om de lär känna och ser sig in i deras situation, så förstår dom hur det är.

Om rasister, fotbollshuliganer, yrkeskriminella, barn som kastar sten på SL-bussar: De har vuxit upp utan manliga förebilder. Alternativt: Samhället har svikit dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in