2009-10-19, 22:01
Medlem
jag har haft problem att installera directx 9.0c innan, och de säger att det kan vara mitt vista det är fel på

för att desta den teorin vill jag prova ominstallera vista, men problemet är det att vista business kom med datorn, och jag fick ingen cd med då jag köpte den, dock kom jag över cdkeyn som var registrerad i datorn genom ett program jag prövade

så, jag undrar om det går att bränna en backup av cdn, och vad som behövs, t.ex var man ska ladda ner den från för att få med allt man ska få med, vilken minimumstorlek på cdn det är, hur man ska bränna cdn, t.ex om man ska döpa den till något speciellt, så datorn känner av att det är en vista installation på den, hur man gör om man ska bränna en iso, om det är en sån jag får bränna, var man ska lägga ison, etc

är ny här, btw, så det här blir nog min första post, om jag inte skrev någon innan, som jag glömt bort

vet att vista suger, men det är det senaste operativsystemet jag har själv, och jag vill inte fixa olagligt då det verkar vara massa problem med sådant, om man inte har riktig cdkey som jag har
Citera
2009-10-19, 22:32
Medlem
cdn vill jag iaf ladda ner, och bränna, som sagt, om det inte går att installera från ipoden's hdd istället
Citera
2009-10-20, 06:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> MS -> Support tills vidare

//Mod
Citera
2009-10-20, 07:05
Medlem
browneyes avatar
Många OEM-datorer och nästan alla laptops har en återställningspartitition på hårddisken. Kolla detta.
Annars, ladda ner en ISO från typ piratbukten, vet att det finns en med alla versioner och språk på, sök på typ "multiversion vista".

Bränn denna ISO på en dvd-r som image i valfritt bränningsprogram, rekommenderar Nero.

Boota datorn, ta bort Windowspartitionen och gör en ny. Installera Vista.

Klart.
Citera
2009-10-20, 19:18
Medlem
ok, då vet jag, kanske inte gör det direkt idag, men jag kommer testa det någon gång snart i alla fall, kanske om någon dag, kanske på slutet av veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in