2009-10-19, 19:49
Bannlyst
Det har väl inte undgått någon att svensk invandrarpolitik fungerat sådär hittills. Invandrare känner sig utanför, förföljda och marginaliserade. De etniska svenskarna känner sig också förföljda, och anser att deras systrar och döttrar våldtas av araber. Kriminalitet är hög bland svenskar födda utomlands, och även hos deras barn, och fler och fler etniska svenskar tycker att muslimer är ett jävla pack som borde "hem" fortare än kvickt.

En stor del av Sveriges befolkning tycker helt enkelt att det är "vi" och "dom".

Hur ska man då lösa det här? Jag vill höra förslag, och inte en massa påhopp rasister och anti-rasister emellan. Reinfeldt vill öka toleransen och nyfikenheten hos befolkningen, medan andra vill flyga hem invandrare när det inte längre är krig i deras hemland. Men det måste väl finnas fler alternativ?

Här ska alltså samlas förslag på hur man minskar invandrarrelaterade brott, minskar rasism, och får Sverige att bli ett riktigt drömland.

Konstruktivt ska det vara!
Citera
2009-10-19, 19:52
Medlem
Ode-Ns avatar
Varför ska dom stanna kvar här när det inte längre är krig i deras land? Vi vill inte ha dom här, och dom verkar ju inte vilja vara i detta "jävla svenne-land" heller...
Citera
2009-10-19, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Varför ska dom stanna kvar här när det inte längre är krig i deras land? Vi vill inte ha dom här, och dom verkar ju inte vilja vara i detta "jävla svenne-land" heller...

Det kanske är så att vissa skulle välja att åka "hem", medan andra ex. kanske har fått barn i Sverige sedan de invandrat och det inte är helt okomplicerat att lämna ännu ett land.
Citera
2009-10-19, 20:01
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
Det kanske är så att vissa skulle välja att åka "hem", medan andra ex. kanske har fått barn i Sverige sedan de invandrat och det inte är helt okomplicerat att lämna ännu ett land.
Vilket resulterar i att vi får en invandrarfamilj som inte vill bo i detta land, och deras barn växer upp i ett hem som inte gillar Sverige. Och hur tror du dessa ungdommars inställning blir till Sverige?
Citera
2009-10-19, 20:03
Bannlyst
Citat:
Vilket resulterar i att vi får en invandrarfamilj som inte vill bo i detta land, och deras barn växer upp i ett hem som inte gillar Sverige. Och hur tror du dessa ungdommars inställning blir till Sverige?

Är det inte frivilligt för dessa människor att lämna Sverige om det nu är det de vill? Om jag skulle vilja flytta till ett annat land hade jag gjort det direkt.
Citera
2009-10-19, 20:06
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Är det inte frivilligt för dessa människor att lämna Sverige om det nu är det de vill? Om jag skulle vilja flytta till ett annat land hade jag gjort det direkt.
Eh, jag svarade väl just på ditt påstående om att det inte var så lätt att flytta igen eller va du sa...?

Edit: Förtydligade texten lite
Senast redigerad av Ode-N 2009-10-19 kl. 20:09.
Citera
2009-10-19, 20:18
Medlem
Snövits avatar
1. Ta inte in fler än vad som faktiskt är flyktingar ca 5% av det som tas in idag.
2. Utvisning vid brott och möjlighet att återkalla medborgarskap.
3. Uppmuntra återvändning för de som vill.
4. Minska utanförskapet och bidragsberoendet genom krav på att lära sig svenska språket och vissa saker om landet.

Några förslag finns säkert många fler.
Citera
2009-10-19, 20:18
Medlem
Fear_Dukes avatar
En bra idé är ju att inte sätta alla invandrare på ett ställe, som tex rosengård, utan att sprida ut dom över hela Sverige. På det sättet lär dom sig ju mycket bättre att anpassa sig efter vår kultur eftersom dom inte sitter isolerade med sina "blatte"-kompisar och bildar gäng och tycker att Sverige e piss.

Integrera dom i samhället eller ta inte emot dom. Kort och gott!
Senast redigerad av Fear_Duke 2009-10-19 kl. 20:21.
Citera
2009-10-19, 20:23
Bannlyst
Citat:
Eh, jag svarade väl just på ditt påstående om att det inte var så lätt att flytta igen eller va du sa...?

Jag menade såklart att det kanske inte är svart eller vitt. Att det kanske inte är värt att återigen rivas upp med rötterna , så man helt enkelt väljer att stanna kvar i Sverige.

Citat:

Men såhär kan det såklart bli i vissa fall, även om jag har svårt att tro att särskilt många skulle välja att bo kvar i ett land som man ogillar.

Alla de som inte begår brott då? Som trivs i Sverige, och som inte känner igen sig i demoniseringen av muslimer, ska de tvingas flytta "hem" - även om de inte längre ser landet de en gång flytt ifrån som sitt hem?
Citera
2009-10-19, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fear_Duke
En bra idé är ju att inte sätta alla invandrare på ett ställe, som tex rosengård, utan att sprida ut dom över hela Sverige. På det sättet lär dom sig ju mycket bättre att anpassa sig efter vår kultur eftersom dom inte sitter isolerade med sina "blatte"-kompisar och bildar gäng och tycker att Sverige e piss.

Integrera dom i samhället eller ta inte emot dom. Kort och gott!

Exakt de här tankarna har jag också haft. Men samtidigt skulle inte jag vilja göra avkall på mina traditioner, och mitt sätt att leva, om jag var tvungen att fly från Sverige.

Egentligen borde man ju få leva hur man vill, så länge man följer lagen. Vi har ju en lagbok som straffar de som inte följer lagen.(sen att polisen är värdelös är en annan diskussion)
Citera
2009-10-19, 20:28
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Exakt de här tankarna har jag också haft. Men samtidigt skulle inte jag vilja göra avkall på mina traditioner, och mitt sätt att leva, om jag var tvungen att fly från Sverige.

Egentligen borde man ju få leva hur man vill, så länge man följer lagen. Vi har ju en lagbok som straffar de som inte följer lagen.(sen att polisen är värdelös är en annan diskussion)
Och det är just därför dom borde flytta tillbaka sen när krig o skit är över, så att dom kan fortsätta med sina traditioner och vi i Sverige kan få ha våra traditioner utan att vara "rasister"...
Citera
2009-10-19, 20:37
Bannlyst
Citat:
Och det är just därför dom borde flytta tillbaka sen när krig o skit är över, så att dom kan fortsätta med sina traditioner och vi i Sverige kan få ha våra traditioner utan att vara "rasister"...

Räcker det inte med att man följer lagen? Varför kan inte svenska traditioner och ex. muslimska traditioner få leva i samma land?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in