När de gör bedömningen för att ett lån skall beviljas eller ej, är det då en "förmildrande" omständighet ifall man skall använda pengarna till studier? jämfört med en sportbil t.ex.
Min situation är följande:
Jag håller på med min trafikflygarutbildning, har hittills lagt 250-300k själv då jag har knegat hårt de senaste 4 åren (jag är 21 år gammal nu). Men har knappt 200 tusen kvar att lägga och kommer då vara klar med min utbildning om 2-3 månader. Jag har 30k insparat och är helt skuldfri.
Jag jobbar som
timmis, snittar dock 45-50h i veckan, är inte fast anställd alltså tyvärr, men har möjlighet att få andra jobb om det blir klent med tider. Tidigare år har jag snittat strax över 100 000 brutto i årsinkomst. Tror ni att jag kommer få ett lån beviljat på 200 000 utan att behöva blanda in morsan och farsans tillgångar? jag kan ju visa svart på vitt exakt vad pengarna skall gå till och kan ju visa att jag kommer att kunna pröjsa tillbaka även om räntan går upp mot 10-15% då jag bor hemma, betalar 3000kr i månaden hemma men har en bil som går 500mil per år.
Det känns ändå ganska döfött varför jag vill fråga här innan jag drar till banken och får en idiotstämpel