2009-10-19, 13:09
Medlem
Vita delen på Converse-dojor - hur får man rent dem ? Med vad ? Har provat med Yes men det funkade inte.
Citera
2009-10-19, 13:12
Medlem
TCOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertanten
Vita delen på Converse-dojor - hur får man rent dem ? Med vad ? Har provat med Yes men det funkade inte.

Gummidelen brukar fungera finfint med Yes och en vanlig disksvamp. Om inte det funkar får du helt enkelt gå på starkare medel.
Tygdelen brukar bli ren i tvättmaskinen.
Citera
2009-10-19, 13:25
Medlem
KaptenHHs avatar
Du har inte testat med svinto?
Citera
2009-10-19, 13:46
Medlem
Pekabos avatar
Vit tandkräm+gammal tandborste
Funkar ASBRA på sneakers/converse. Förlängt livet på mina vita sneakers ett bra tag.
Citera
2009-10-19, 15:38
Medlem
Generellt:
Vanliga sneakers (ex.Air Jordan), Vanlig tandborste + vatten + ev. diskmedel.
Converse (tygmodellen), tvättmaskin + blekmedel
Citera
2009-10-19, 22:20
Medlem
Lägg dem i varmt vatten i en balja med vanligt tvättmedel, låt dra ett tag, skölj ur och låt luft-torka!
Citera
2009-10-20, 11:07
Medlem
Snurrens avatar
Till vita tygskor finns det speciellt medel i skoaffärer, men börja med att tvätta dem i maskin. Vit tandkräm? Jo men vilken bra idé, det funkar nog som den vita krämen man köper i skoaffärer, men man kanske doftar onödigt mycket menthol när det regnar
Citera
2009-10-20, 17:10
Medlem
SexSexSexs avatar
allrengöring blandat med klor - men var försiktig så det inte hamnar på ett par skor/ställe som inte tål det och skölj ordentligt efteråt

med rätt skor och rätt metod är det faktiskt lättare att hålla vita tygskor rena än färgade för klor rengör verkligen
Citera
2009-10-20, 21:49
Medlem
DVEs avatar
Jag måste (huslig som jag är ) rekommendera impregnering. Jag trodde länge att det bara var en bluff som de skulle pracka på en i stil med extra försäkring då man köper hemelektronik.

Sen fick jag en ny kollega som kom från skobranschen och han menade att det verkligen fungerade. Skinn- eller tygskor spelade ingen roll.

Köpte ett par nya vita Adidas Top Ten, sprayade och fan, det funkade ju! Numer kör jag det på alla dojor, oavsett färg. Blir de skitiga är det oftast bara att borsta bort.

Men visst, hoppar du jämfota i ett träsk med impregnerade skor kan du nog få problem ändå.
Citera
2009-10-22, 09:02
Medlem
Jamen ni är ju underbara, ska genast hem och fixa! Tack !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in