2009-10-24, 18:45
Medlem
buntishs avatar
Kör själv general portion, enda blöjsnusen jag tycker om(grov funkar), allt annat är skit enligt mig.. annars är ju genarl lös, grov lös, ettan lös och gbg lös bra snus.. i den ordningen också, egen åsikt dock..

rl testa jag en gång, värdelös, ingen smak och inte rann den något gött heller...

edit* kör portion pga att mitt jobb mer eller mindre kräver det.. utanför jobbet blir några doser lös som går åt dock..
Citera
2009-10-24, 19:04
Medlem
Knudsons avatar
Kära vänner, man bakar, kramar, kelar inte med snuset. Man stoppar ner tummen och pekfingret och "nyper" åt. Sen är det bara att placera under läppen. Svårare är det inte.
Citera
2009-10-25, 01:57
Medlem
arowanajs avatar
Baka snus? Det gör man i ugnen, 90 grader i 24 timmar, sen är det klart.
Lägg in skiten levande och njut!
Citera
2009-10-25, 02:15
Medlem
Dreamstates avatar
Jag började snusa lös när jag gick i 7e klass och jag snusar fortfarande lös, de enda gångerna jag väljer portion är när jag ska göra något där en löspris under läppen kanske inte ses som det fräschaste.

Av alla sorters snus jag testat så har jag gillat general lös bäst, den gamla klassikern.
Dock så hade jag en intressant erfarenhet när jag var väldigt ung då vi gick till en väldigt gammal tobaksaffär/museum där tobaken inte gjordes av ett stort företag utan kunde köpas ur en stor ask i kilopris, snusen var som den som gjordes förr.
Det var väldigt gott, och smakade väldigt mycket som general, tyvärr så finns inte den butiken längre då museet stängde eftersom det inte fanns något intresse av ett pittoreskt bondemuseum i vår lilla håla till by.

Om du har chansen, testa gammeldags snus, inget bättre än historia som kan snusas.
Citera
2009-10-25, 02:21
Bannlyst
Göteborgs rapé lös är god... Även ettan och grov lös =) mmmm.....
Citera
2009-11-05, 18:24
Medlem
Glömde av tråden...

Det blev såhär att jag köpte en General. Jag klarade precis inte av att baka den första prillan men det kanske vare pga att den var förlite så jag knappt kunde känna av den i flabben.

Sen tog det mig kanske yttligare 3 prillor innan jag fick till rätt storlek.

första dosan är slut och jag är inne på min andra. jag varierar med portion då jag inte är helt van vid det.
Citera
2009-11-05, 22:28
Medlem
OggeOJs avatar
Gillar du inte röda lacket portion, så kommer du aldrig i helvete gilla det löst. Det ska inte, och smakar inte tobak.
Citera
2009-11-08, 18:01
Medlem
Saypayaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Gillar du inte röda lacket portion, så kommer du aldrig i helvete gilla det löst. Det ska inte, och smakar inte tobak.
Där håller jag inte med dig. Smaken av portion gör mig spyfärdig medan jag tycker lös är hyfsat god även om det inte smakar så mycket tobak. Dessutom är det lättare att baka än de flesta sorter och rinner precis lagom för min smak
Citera
2009-11-08, 20:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
...jag tycker lös är hyfsat god även om det inte smakar så mycket tobak.

Den smakar ju inte någonting alls snarare.
Citera
2009-11-08, 21:57
Medlem
Saypayaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den smakar ju inte någonting alls snarare.
Salt och en smula sötma smakar det
Citera
2009-11-08, 22:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
Salt och en smula sötma smakar det

Och hur bra blir det egentligen av att blanda två motsvarigheter smakmässigt med varandra... Snacka om.
Citera
2009-11-10, 21:18
Medlem
Jag ska gå tillbaka till mina tepåsar.
Jag tycker att det är allt för mycket göra i jämförelse med portion. Jag har faktiskt fått lite av smak efter bara 3 dosor.
Allt är mycket lättare med portion och jag menar inte bara bakandet, för det kan jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in