Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-18, 20:40
  #1
Medlem
mittlivsomdans avatar
Jag har en liten fråga angående Prestandainformationen i Windows Vista. Där finns det fem stycken kategorier som betygsätts där, som jag förstått det, 5,9 är högsta. Jag kommer upp i 5,9 på både 'Minne(RAM)' och 'Primär Hårddisk', 5,4 i 'Processor'.

Sen de resterande två är de som jag har fråga om, för där ligger jag nämligen på "låga" 4,0 i 'Skrivbordsprestanda för Windows Aero', och 4,8 i 'Spelgrafik'. Jag är ingen datorexpert utav något slag och undrar därför hur jag kan höja dessa då jag hört att det ska vara relativt lätt att nå upp till maxbetyget? Jag köpte ny dator i somras men behöll den gamla skärmen, kan den vara orsaken?

Tack på förhand !
Citera
2009-10-18, 23:47
  #2
Medlem
simon556s avatar
vad har du för grafikkort i datorn?
Citera
2009-10-19, 01:13
  #3
Medlem
Ett bättre grafikkort är lösningen på problemet, skärmen har inget med detta att göra

Ett grafikkort runt 1000kr borde kunna ge 5,9 i vista idag.
Citera
2009-10-20, 17:05
  #4
Medlem
mittlivsomdans avatar
Om jag kan utläsa det rätt så sitter jag på ett nVIDIA G100 512 mb, något som jag tydligen fått fel uppfattning om att det skulle vara bra

Något tips på ett grafikkort som skulle vara passande för diverse spel och liknande?
Citera
2009-10-20, 17:17
  #5
Avstängd
Gryathons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittlivsomdan
Om jag kan utläsa det rätt så sitter jag på ett nVIDIA G100 512 mb, något som jag tydligen fått fel uppfattning om att det skulle vara bra

Något tips på ett grafikkort som skulle vara passande för diverse spel och liknande?

I vilken prisklass?
Citera
2009-10-22, 16:48
  #6
Medlem
mittlivsomdans avatar
Nja, jag vet inte riktigt. Vad är det billigaste man kan få tag i men ändå få upp grafikprestandan någorlunda?
Citera
2009-10-22, 16:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittlivsomdan
Nja, jag vet inte riktigt. Vad är det billigaste man kan få tag i men ändå få upp grafikprestandan någorlunda?
Något Radeon 4850 eller 5770? Eller kanske GTX260 från det gröna laget?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback