Citat:
Ursprungligen postat av kahlua
dags för en liten rapport från ett hemexperiment. Skulle blanda till "krink" häromdan och begagnade mig av proline krom som jag sedan skulle späda ut med lacknafta. När jag tillsatte lacknaftan uppstod någon slags reaktion och hela blandningen började bubbla, vet inte om det var en kokning men det uppstod även gasutveckling.
Detta fick effekten av att det skapades ett tryck i min fina skokräm. Varje gång man trycker in pumpen spyr pennan ut en fors av krom vilket ser rätt lustigt ut men blir inte särskilt fint. Jag har uppfunnit den jetdrivna flown! Hehe, vet någon vad denna reaktion kan bero på och kan det vara lämpligare med något annat lösningsmedel då man ska späda sprayfärg?
Testa med Xylén istället, iofs är ju lacknafta för oljebaserade färger.

edit: I Krink brukar man ha mellan 30-60% xylén.
Jag har ungefär 80% i min otr-15mm. Trots det blir inte färgen mindre pigmenterad.
Nu vet jag iofs inte hur det funkar när det är sprejfärg man späder, men testa med xylén vet att man använder det till att späda starkare fräger, båt färger e.tc.
Citat:
Ursprungligen postat av inc_boy
Själv fyllde man en bombing med grog idag. Får se hur det blir sen.

Ja tänka sig det skall bli intresant. Undra hur det kan bli, du måste verkligen berätta. Vill ni veta en sak? Jag köpte godis förut undra om det smakar gott. Får ser hur det blir sen