2006-02-23, 20:30
Medlem
Jaaaas avatar
Prövade att blanda lite terror med tröd höromdan det blev skit kom skit i hela pumppen så det kom väldigt lite färg.. .

låter jävligt nice med penna som sprutar=fettrinn ....
Citera
2006-02-23, 23:03
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kahlua
dags för en liten rapport från ett hemexperiment. Skulle blanda till "krink" häromdan och begagnade mig av proline krom som jag sedan skulle späda ut med lacknafta. När jag tillsatte lacknaftan uppstod någon slags reaktion och hela blandningen började bubbla, vet inte om det var en kokning men det uppstod även gasutveckling.

Detta fick effekten av att det skapades ett tryck i min fina skokräm. Varje gång man trycker in pumpen spyr pennan ut en fors av krom vilket ser rätt lustigt ut men blir inte särskilt fint. Jag har uppfunnit den jetdrivna flown! Hehe, vet någon vad denna reaktion kan bero på och kan det vara lämpligare med något annat lösningsmedel då man ska späda sprayfärg?

Testa med Xylén istället, iofs är ju lacknafta för oljebaserade färger.

edit: I Krink brukar man ha mellan 30-60% xylén.
Jag har ungefär 80% i min otr-15mm. Trots det blir inte färgen mindre pigmenterad.
Nu vet jag iofs inte hur det funkar när det är sprejfärg man späder, men testa med xylén vet att man använder det till att späda starkare fräger, båt färger e.tc.

Citat:
Ursprungligen postat av inc_boy
Själv fyllde man en bombing med grog idag. Får se hur det blir sen.
Ja tänka sig det skall bli intresant. Undra hur det kan bli, du måste verkligen berätta. Vill ni veta en sak? Jag köpte godis förut undra om det smakar gott. Får ser hur det blir sen
Citera
2006-02-24, 11:39
Medlem
Jo får prova med xylene men är sådär lagom svårt att få tag på då det är så pass giftigt. Låter väldigt mycket med 80% xylene i pennan, men så länge den inte smälter så borde det väl vara grymt. Spillde några droppar xylene på ett omslag till en cd-skiva en gång, blev en grov krater så det är sannerligen kryddiga grejer. tack för tipset!
Citera
2006-02-25, 14:49
Medlem
vad blire för skillnad om man häller aceton i inket?
Citera
2006-02-25, 20:18
Medlem
cnbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haffad
vad blire för skillnad om man häller aceton i inket?

OM du e så jävla dum att du häller aceton i din flow så kan jag säga att aceton är ingen färg... så det blir bara lösare färg i din penna

Hoppas du har mkt användning av denna information den e sann!
Citera
2006-02-25, 22:13
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnb
OM du e så jävla dum att du häller aceton i din flow så kan jag säga att aceton är ingen färg... så det blir bara lösare färg i din penna

Hoppas du har mkt användning av denna information den e sann!

Han sa ju att han hällde i aceton I inket, inte bara hällde ner det i en tom penna.
Citera
2006-02-26, 08:59
Medlem
nej jag har inte hällt enbart aceton.
jag undrar däremot vad det gör för skillnad eftersom många verkar gilla o sätta dit aceton i sina ink.
Citera
2006-02-26, 10:25
Medlem
cnbs avatar
Citat:
nej jag har inte hällt enbart aceton.
jag undrar däremot vad det gör för skillnad eftersom många verkar gilla o sätta dit aceton i sina ink.

inget tromig det blir bara som vatten i pennan jag har prövat.
Citera
2006-02-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnb
inget tro mig det blir bara som vatten i pennan jag har prövat.

Varför brukar folk hälla i det då?
Och borde det inte bli lättare och sanera bort ifall man lägger aceton?
för det är ju lösningsmedel..
Citera
2006-02-26, 18:45
Medlem
syco_00s avatar
Citat:
Varför brukar folk hälla i det då?
Och borde det inte bli lättare och sanera bort ifall man lägger aceton?
för det är ju lösningsmedel..

Det rinner mer.
Citera
2006-02-26, 23:09
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kahlua
Jo får prova med xylene men är sådär lagom svårt att få tag på då det är så pass giftigt. Låter väldigt mycket med 80% xylene i pennan, men så länge den inte smälter så borde det väl vara grymt. Spillde några droppar xylene på ett omslag till en cd-skiva en gång, blev en grov krater så det är sannerligen kryddiga grejer. tack för tipset!

Det är väll inte speciellt svårt att få tag på ? va o racka några flaskor i torsdags ..

Nån som har tips på affärer som har alumminiumpulver vet att det finns på nån färgaffär på birgerjarlsgatan men det är massa knas att racka där . ..
Citera
2006-02-27, 10:05
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Det är väll inte speciellt svårt att få tag på ? va o racka några flaskor i torsdags ..

Nån som har tips på affärer som har alumminiumpulver vet att det finns på nån färgaffär på birgerjarlsgatan men det är massa knas att racka där . ..
kör de medelsmå burkarna kostar 30kr, det skall vara en snål jävel att racka dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in