2009-10-18, 19:26
Medlem
Är det någon mer än jag som mottagit sådana mail.
Det är översatt till svenska med någonting som ser ut som ett värdelöst översättningsprogram. I det stora hela så står det att jag snart kommer bli mördad och det hela kommer se ut som ett självmord osv.
Det är ingen förfrågan typ "skicka vidare till 3334 st så får du en glass istället" utan bara rent hot.

Jag förstår ja, att det antagligen är något jävla fjantspam.
Men det är jävligt irriterande, och jag undrar nu om någon mer fått dylikt?
Citera
2009-10-18, 19:31
Medlem
Varför inte klistra in hela mejlet? Har du testa att googla på delar av innehållet för att se om du kan finna andra diskussionsforum där samma mejl tas upp?
Citera
2009-10-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Varför inte klistra in hela mejlet? Har du testa att googla på delar av innehållet för att se om du kan finna andra diskussionsforum där samma mejl tas upp?

KÄRT.
I SKA FÖRMIDDAGEN SOM PRECIS LÅTER EN VARNING TILL DIG SOM VAR REKO, I-FÖRMIDDAG BYTAR FÖR EN HEMLIGHETMEDELWHO FÖR PENGAR, KÄRA VÄN, MYCKET SNART DIG, MÖRDAS, MEN DEN SKA LÄS IN NYHETERNA SOM ETT SJÄLVMORD.
DITT MORD HAR VARIT ORDNAT MIN NÅGON MYCKET NÄSTAN DIG.
I ÄR DEN PRECIS TRÄFFANDE FÖRMIDDAGEN DIG DETTA, DÄRFÖR ATT I-FÖRMIDDAGEN DEN SOM UTFÖR DETTA, OM DU SOM ÄR LIK ACCEPTERAR DEN, MEN JAG VET JAG BERÄTTADE LYCKLIG DUBE DENNA, DEN BÄSTA REGGAEMUSIKER I SYDAFRIKA BARA HAN TÄNKTE ATT JAG VAR SKÄMTANDET, BARA HONOM DÖD NU.
ALDRIG GÅR DU TILL POLISEN, DÄRFÖR ATT, OM DU GÖR INGEN MATERIA DITT SKYDD SOM DU SKA DÖDAS, OCH FAST.THE SOM MYCKET ENDAST LÅNGT FORTLEVER DETTA, ÄR ATT FUNGERA MED MIG, SÅ ATT JAG KAN GE DIG SPECIFICERAR AV DENNA OCH HUR DU SKA, FÅR RID AV DENNA PLANERAR MEN VET DETTA, ATT PERSONEN ÄR MYCKET NÄSTAN YOU.IF DIG NÅGONSIN, GÅ TILL POLISEN DU ÄR DÖD.
FÖR NU KONTAKTA ENDAST MIG TILL OCH MED DENNA E-POST gas.house@yahoo.com
OCH BERÄTTA MIG, att HUR MYCKET DU VÄRDERAR DITT LIV, SÅ ATT JAG KAN HJÄLPA DIG, GILLAR JAG INTE DETTA JOBB, MEN I-FÖRMIDDAGEN som UTBILDADES FÖR DEN, OM DU KOMMER MED NÅGONSIN POLISEN IN, SKA JAG VET, OCH JAG SKA GÖR VAD JAG INTE ÖNSKAR TILL VILKET ÄR ATT DÖDA DIG
KLOCKAN DIN BAKSIDA
Citera
2009-10-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happensshit
Uppenbarligen är det denna texten som översatts via google translate:
Citat:
Texten fann jag på: http://niet.com/message_info.php?id=329605
Det fanns ett forum där mejlet tas upp, men inte diskuteras: http://www.scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=3797&start=0

Jag tycker att det är lite konstigt att man bara får två träffar när man googlar efter det. Vanligtvis brukar man få massa träffar på människor som fått samma meddelande och undrar vad det är och liknande.
Citera
2009-10-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Uppenbarligen är det denna texten som översatts via google translate:
Texten fann jag på: http://niet.com/message_info.php?id=329605
Det fanns ett forum där mejlet tas upp, men inte diskuteras: http://www.scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=3797&start=0

Jag tycker att det är lite konstigt att man bara får två träffar när man googlar efter det. Vanligtvis brukar man få massa träffar på människor som fått samma meddelande och undrar vad det är och liknande.

Ja jag tyckte också det var lite mystiskt.
Det är alltså ingen här som har mottagit dylikt?
Citera
2009-10-18, 21:28
Medlem
Gashouse!

Citat:
Ursprungligen postat av happensshit
Är det någon mer än jag som mottagit sådana mail.
Det är översatt till svenska med någonting som ser ut som ett värdelöst översättningsprogram. I det stora hela så står det att jag snart kommer bli mördad och det hela kommer se ut som ett självmord osv.
Det är ingen förfrågan typ "skicka vidare till 3334 st så får du en glass istället" utan bara rent hot.

Jag förstår ja, att det antagligen är något jävla fjantspam.
Men det är jävligt irriterande, och jag undrar nu om någon mer fått dylikt?

Jag fick exakt samma för 3 timmar sedan!
Senast redigerad av forhilvede 2009-10-18 kl. 21:36.
Citera
2009-10-18, 21:36
Medlem
xmzs avatar
Det räcker med att en av tiotusen blir skiträdd och betalar 100 laxar för att slippa "bli mördad" för att även denna scam ska vara lönsam, precis som alla de andra bluffarna.

Däremot ska de ha cred för att de denna gång inte utgavs sig för att vara Well Hung från Hong Kong som behöver smuggla ut hundra miljarder dollar ur landet, utan istället kör med något nytt
Citera
2009-10-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det räcker med att en av tiotusen blir skiträdd och betalar 100 laxar för att slippa "bli mördad" för att även denna scam ska vara lönsam, precis som alla de andra bluffarna.

Däremot ska de ha cred för att de denna gång inte utgavs sig för att vara Well Hung från Hong Kong som behöver smuggla ut hundra miljarder dollar ur landet, utan istället kör med något nytt

Bara det att några mail senare så vill dom ha en liten "administrativ kostnad"... vad är nytt isf??
Citera
2009-10-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Bara det att några mail senare så vill dom ha en liten "administrativ kostnad"... vad är nytt isf??

Det är väl säkert något datorprogram som skickar ut skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in