2009-10-18, 18:18
Medlem
Hej!

Som rubriken lyder, jag undrar om jag har någon prestandavinst att vänta om jag skulle installera Windows 7 på min dator. AMD Athlon 3200+, 1Gb minne (har jag för mig, var kollar man sånt i XP?) och ett X800GTO grafikkort. Alltså en gammal häck.

Jag måste snart omformatera skiten, allt är dödssegt på den. Om inte Win7 skulle göra någon skillnad, finns det någon BRA release att ladda ner på XP SP3? Jag har en gammal skiva med en version från Klockren, men den är SP2.

Tack på förhand,

Frankie-the-jävligt-trött-på-sin-pc-Squealer
Citera
2009-10-18, 18:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-10-18, 19:01
Medlem
hoaxens avatar
Personlogen så tycker jag att mina datorer flyter på bättre med Win7, men det är kanske bara jag som upplever det

Men annars så kan du väl bara installera Xp med skivan du har och uppgradera till Sp3?
Citera
2009-10-18, 20:31
Medlem
Lullebulle1s avatar
Du kan ju prova TinyXP.
Det är en nerbantad version av Windows XP Professional.
Fast räkna med att ha lite problem med att installera drivrutiner, har du tur så funkar allt direkt.

Du kan ladda ner det här:
http://www.allyoulike.com/?p=3665
Citera
2009-10-19, 01:26
Medlem
Du kan nog inte räkna med någon prestandavinst då Windows 7 kräver mer än XP. Snarare prestandaförlust.

Men om du verkligen vill ha Win 7 så är det inga problem att installera det, och det kommer inte heller vara så jätte segt. Men om jag vore du så skulle jag fortsätta köra Windows XP fram till nästa dator med bättre prestanda
Citera
2009-10-19, 09:26
Medlem
hoaxen: Jag har för mig att det var något som krånglade eller att det inte gick när jag skulle installera SP3. Inte säker dock, det var något år sedan jag försökte mig på det!

Lullebulle1: Tack för tipset! Eftersom jag inte är något Pro-H4xx0r så är det nog bäst att jag håller mig till något där "allt funkar" direkt!

Tozerd: Jag tror nog att jag kör med XP ändå, om det inte blir någon eller väldigt liten vinst är det kanske inte värt att krångla med att lära sig något nytt.

Men vilken release som helst av XP Pro duger? Ingen som är sämre/bättre än någon annan? Edit: Jag får upp en ruta varje gång jag startar min dator nu, det är något om WGA. Det räcker med att jag trycker på Avbryt så händer inget mer, men sånt vill jag ju gärna slippa på mitt nya system! Jag har alltid kontrollerat de automatiska uppdateringarna och inte installerat något om WGA, men ändå smög sig denna ruta in.

Mvh Frankie
Senast redigerad av frankiethesquealer 2009-10-19 kl. 09:29.
Citera
2009-10-23, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Tozerd: Jag tror nog att jag kör med XP ändå, om det inte blir någon eller väldigt liten vinst är det kanske inte värt att krångla med att lära sig något nytt.

Men vilken release som helst av XP Pro duger? Ingen som är sämre/bättre än någon annan? Edit: Jag får upp en ruta varje gång jag startar min dator nu, det är något om WGA. Det räcker med att jag trycker på Avbryt så händer inget mer, men sånt vill jag ju gärna slippa på mitt nya system! Jag har alltid kontrollerat de automatiska uppdateringarna och inte installerat något om WGA, men ändå smög sig denna ruta in.

Mvh Frankie

Fortsätt med Windows XP du Vilken version du väljer spelar ingen större roll om du är vanlig hemanvändare. Det är bara om du använder dig av domän osv som du har behov av pro versionen.

Det där med WGA beror på att din cd nyckel till Windows är falsk och det kommer in via andra sätt en uppdates. Du kan få bort dessa med vissa program du kan köra, men jag kan varken garantera att det fungerar och samt att du kommer ifrån WGA om du installerar om Windows.

Lycka till
Senast redigerad av Tozerd 2009-10-23 kl. 05:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in