2009-10-18, 03:21
Medlem
fyras avatar
är på ett annat forum där man kan pinga andra genom att skriva deras namn med ett @ framför. så ger det dom en lite notis, med en länk till tråden/inlägget där dom har pingats. väldigt praktiskt tycker jag. eller är det för bling-bling för flashback?
Citera
2009-10-18, 13:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
är på ett annat forum där man kan pinga andra genom att skriva deras namn med ett @ framför. så ger det dom en lite notis, med en länk till tråden/inlägget där dom har pingats. väldigt praktiskt tycker jag. eller är det för bling-bling för flashback?

Vitsen med detta skulle vara att?
om man prenumererar på trådar som man skriver i så blir man uppmärksammad på att någon skrivit i tråden.
Citera
2009-10-18, 13:36
Medlem
fizzles avatar
Lunarstorm kommer jag ihåg hade en pejlfunktion, är det så du menar?
Citera
2009-10-18, 13:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vitsen med detta skulle vara att?
om man prenumererar på trådar som man skriver i så blir man uppmärksammad på att någon skrivit i tråden.
Vitsen är nog inte att man själv ska bevaka sina trådar och inlägg utan att någon annan ska kunna göra en uppmärksam på något som skrivits.
Citera
2009-10-18, 13:59
Medlem
micaeles avatar
Vad har hänt på sistone? Flera gånger i veckan, ibland till och med om dagen, kommer det förslag på rena community-funktioner och annat rosa kitsch.
Citera
2009-10-18, 14:04
Medlem
Lasernegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad har hänt på sistone? Flera gånger i veckan, ibland till och med om dagen, kommer det förslag på rena community-funktioner och annat rosa kitsch.

FB ska bli ett nytt playahead. Så det så

Jag tycker att det är bra som det är och jag kan inte förstå varför man ska hålla på uppmärksamma varandra med massor med olika funktioner hit och dit.
Detta är ett diskussionsforum och ärligt talat så behövs bara bokstäverna synas för att FB ska vara exeptionellt.

Tack för det fria ordet.
Citera
2009-10-18, 14:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Vitsen är nog inte att man själv ska bevaka sina trådar och inlägg utan att någon annan ska kunna göra en uppmärksam på något som skrivits.

Ja isf får vi verkligen hoppas att funktionen inte införs.
Citera
2009-10-18, 17:18
Medlem
Davy.Joness avatar
Det finns ju en funktion för att kolla om någon citerat en (men man måste joxa lite), så trådar man själv skrivit i kan man ju "autoövervaka". För trådar där t.ex jag tycker att epost72 skulle ha något alldeles extra att tillföra diskussionen är det inte så jobbigt att bara skicka ett kort pm.

Nej till Lunarstormifierandet av FB.
Citera
2009-10-18, 17:27
Medlem
Zwerchstands avatar
Kanske vore det en idé med åldersgräns på idéer. Seriöst, vore det inte fint om bara de idéer ägnades en tanke, som först överlevt, utvärderats & slipats under säg 3 år? (Nej, just, redan fallet.)
Citera
2009-10-18, 19:15
Medlem
fyras avatar
alltså meningen är inte att man ska kunna följa sina egna trådar. utan att t.ex lätt kunna navigera sig runt i passande trådar, eller uppmärksamma om någon nämner/vill nämna en

titta vad praktiskt det skulle vara nu

@mysen
du kanske tyckte nicket mysen passade här på flashback rent allmänt? eller så kanske du är en sjukt tjock tjej som tillhör dom som vanligtvis nickar sig till något gulligt? kanske till och med så att du vill framhäva att du är pedofil med ditt nick?

du kanske också tycker illa om onödiga spydiga inlägg som försöker förlöjliga andra? speciellt när dom svarar tillbaka på dina otroligt onödiga inlägg som försöker förlöjliga dom?

jag tycker du är ett pucko. och du kommer med säkerhet aldrig läsa detta meddelandet eftersom vi inte har ping-funktion. vilket förmodligen passar dig.
Citera
2009-10-18, 19:20
Medlem
wonderlands avatar
^Om det är så där personligt riktat kan man lika gärna slänga iväg ett PM..Och eftersom man redan kan göra så att man kan följa om nån svarar på ens inlägg, känns funktionen pinging överflödigt.
Citera
2009-10-18, 19:23
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
... En massa bitter text av TS, som känner sig förnärmad för att h*n inte får gehör...

Mysen går in i listan över sina skrivna inlägg och ser om det blinkar, om någon skrivit något nytt inlägg i de trådar han skriver i.

Om Mysen vill se vem som skrivit "Mysen" i ett inlägg, så använder h*n sökfunktionen.

Om du vill uppmärksamma Mysen på att du skrivit något som kan beröra h*n, så PM:ar du Mysen.

//Brute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in