2009-10-18, 02:51
Medlem
euphorias avatar
Jag har undrat ett tag ifall det kring admins och några mods avatarer finns någon slags internhumor då det är återkommande symboler/teman som avbildas tänker då bl.a. på Tim Hedlund och Ola Hansson. Vad finns det att säga om det, berätta historien bakom nu!
Citera
2009-10-18, 03:04
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Jag har undrat ett tag ifall det kring admins och några mods avatarer finns någon slags internhumor då det är återkommande symboler/teman som avbildas tänker då bl.a. på Tim Hedlund och Ola Hansson. Vad finns det att säga om det, berätta historien bakom nu!
Menar du negeravatarerna?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=3496299&postcount=164
Citera
2009-10-18, 03:08
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Menar du negeravatarerna?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=3496299&postcount=164
Tänkte främst på hattarna de har, jag tycker det verkar som de haft en del roliga idéer ihop!

Förövrigt anser jag att det är helfestligt med avatarer!
Citera
2009-10-18, 03:15
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Tänkte främst på hattarna de har, jag tycker det verkar som de haft en del roliga idéer ihop!

Förövrigt anser jag att det är helfestligt med avatarer!
Jo, avatarer är en festlig företeelse. En avatar är ju (enligt min åsikt) tänkt att via en bild sammanfatta användaren som har valt den. Även min avatar har ju en hatt, dock så håller Tom den i handen.
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Är kanske lite OT men du är medveten om att det anses svagt och menlöst på gränsen till urbota dumt att använda sig av en avatarbild. Jag anser att ingen moderator bör använda sig av avatar.
Varför man använder en avatar är ju för att särskilja sig från övriga användare så att man lättare blir igenkänd ute i forumet. Speciellt som moderator anser jag att det är viktigt att medlemmarna har någorlunda koll på en om det skulle vara något.
Citera
2009-10-18, 03:17
Medlem
csts avatar
Citat:
Tycker inte riktigt att din frågeställning framgår. Min avatar har jag för att jag gillar den.
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Är kanske lite OT men du är medveten om att det anses svagt och menlöst på gränsen till urbota dumt att använda sig av en avatarbild. Jag anser att ingen moderator bör använda sig av avatar.
svagt och menlöst? När jag läser forumet så kollar jag ofta avataren istället för att läsa användarnamnet. Det är ju bara en hjälp för att forumet ska bli så smidigt som möjligt.
Citera
2009-10-18, 03:28
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tycker inte riktigt att din frågeställning framgår. Min avatar har jag för att jag gillar den.

svagt och menlöst? När jag läser forumet så kollar jag ofta avataren istället för att läsa användarnamnet. Det är ju bara en hjälp för att forumet ska bli så smidigt som möjligt.
Alltså Tim, Ola, Admins personer på avatarerna har samma mössa! på Tims och Olas är de inklippta. Vad jag undrar är om de finns någon baktanke med det?
Citera
2009-10-18, 03:30
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Alltså Tim, Ola, Admins personer på avatarerna har samma mössa! på Tims och Olas är de inklippta. Vad jag undrar är om de finns någon baktanke med det?
Vad har Tims och Olas avaterer med dagens moderatorer att göra?
Citera
2009-10-18, 03:34
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Vad har Tims och Olas avaterer med dagens moderatorer att göra?
Sorry ifall jag var oklar kring ämnet, menade givetvis de äldre som berörs kring det inte de senare. Vad jag undrar är om några av dem haft några gemensamma idéer kring motiven för sina avatarer?
Citera
2009-10-18, 05:01
Medlem
Xploits avatar
Till min kännedom finns det, åtminstone moderatorer emellan, ingen genomgående koppling mellan alla moderatorers avatarer som skall ge någon form av budskap. En moderator väljer sin avatar som vilken annan användare som helst.

mullenös amatörmässiga analys av vad bruket av en avatar egentligen signalerar om användaren bakom ger jag inte mycket för, och den är inte värd ett svar.
Citera
2009-10-18, 10:53
Medlem
Dr. Wilys avatar
Admins avatar föreställer Idi Amin. Vitsigheten i detta är inte särskilt svår att uppfatta, och jag har för mig att han någonstans förklarat att det är tänkt som ett litet skämt.

EDIT:
Ja, det hade visst redan länkats till förklarande tråd där ja...
Senast redigerad av Dr. Wily 2009-10-18 kl. 10:57.
Citera
2009-10-18, 11:04
Medlem
Heinzes avatar
Ibland har modskåren ett avatartema, ibland har vissa medlemmar ett avatartema och ibland har mer eller mindre halva forumet ett avatartema. När det blåste som mest kring Muhammedkariaktyrerna så hade väldigt många medlemmar en dansk flagga på sin avatar tex.

Har de samma hattar inklippta så var det förmodligen något avatatema någon gång.
Citera
2009-10-18, 11:56
Medlem
El Zorros avatar
OT raderat. Mata inte troll är ni snälla.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in